• Anonym (han)

    Hon anklagade mig för pedofili. motanmäla förfallet?

    Mitt Ex anmälde mig för pedofili.

    Hon påstod att jag förgripit mig på vår gemensamma dotter.

    Idagens läge är alla utredningar nedlagda. Detta togs självklart (som sig börs) på stort allvar, husrannsakan, förhör mm.

    Men det fanns inget som kunde styrka brott. Istället har modern dömts ut av alla instanser som vårdnadshavare. Samtliga anser att hon påverkat dottern till att säga detta.

    Jag har således full vårdnad över vår dotter.

    Men mitt rykte är för evigt skadat. Hon spred detta väldigt friskt.

    Folk kollar snett på mig. ( liten by )

    Nu börjar vänner till henne berätta sanningen att hon manipulerat dottern till att säga detta.

    Det finns ljudklipp där hon skäller ut och anklagar dottern för att ljuga när dottern säger att jag inget gjort.

    Samt ger beröm och leksaker när hon säger det modern vill höra.

    Nu är jag rådvillig. Jag vill inte utsätta våren dotter för mer skit. Men jag vill rentvå mig själv. Att bli anklagad för detta är de värsta som någonsin hänt mig.

    Vad tycker ni. Vad skulle ni ha gjort?

  • Svar på tråden Hon anklagade mig för pedofili. motanmäla förfallet?
  • Konservativ

    Anmäl henne för förtal eller ärekränkning. Men fundera noga i förväg hur du skulle reagera om hon blir friad eller ärendet läggs ner.

  • Panduro

    Jag tycker du ska låta det vara. Förstår att det känns riktigt jävligt att bli anklagad. Men om du anmäler henne kommer din dotter att få lida ännu mera. Ännu en gång tvingas välja mellan sina föräldrar. Vänta på att snacket lägger sig, även om det kan ta ett tag :/ sköt om dig!

  • Anonym (Moa)

    Har du ljudfilerna själv så dom inte riskeras att raderas, annars se till att få dom.

    Ja, jag tycker du ska motanmäla ditt ex. Att anklaga någon falskt för pedofili är oerhört grymt, både mot dej och barnet. Tyvärr är bieffekten av en sån anmälan även om man som i ditt fall blir helt frikänt att det alltid finns en liten tanke hos några om det kanske ändå låg något i anmälan. Ingen rök utan eld....

    Det här kan din dotter komma att få lida för i framtiden. Rykten kan komma att gå igen och så är det igång med sneda blickar och bakom-ryggen-skvaller.  På sikt gör du nog henne en tjänst att cleara allt. Och absolut för din egen skull också.

  • Anonym (Mia)

    Vad är det viktiga? Att få henne fälld I rätten eller att få upprättelse och att folk I byn slutar titta snett på dig?

    Om hon blir fälld i rätten så blir det väl böter eller någon stackars månad i fängelse, gissar att inte något av det är det viktigaste för dig. Det viktigaste är att du blir rentvådd? Så varför inte vara öppen, be att tidningen kommer och gör ett reportage? Eller skriver ett öppet inlägg på facebook att du önskar alla kunde tro på dig och även tro på dottern. Berätta där att det finns filmklipp som stödjer din historia så de som är nyfikna kan jättegärna kontakta X och be att få se dem. X är då en av dina vänner som är känd för att vara en bra person, kanske har lite status i byn/staden eller så.

  • Anonym (Dubbelfel)
    Anonym (han) skrev 2015-11-25 09:57:12 följande:

    Mitt Ex anmälde mig för pedofili.

    Hon påstod att jag förgripit mig på vår gemensamma dotter.

    Idagens läge är alla utredningar nedlagda. Detta togs självklart (som sig börs) på stort allvar, husrannsakan, förhör mm.

    Men det fanns inget som kunde styrka brott. Istället har modern dömts ut av alla instanser som vårdnadshavare. Samtliga anser att hon påverkat dottern till att säga detta.

    Jag har således full vårdnad över vår dotter.

    Men mitt rykte är för evigt skadat. Hon spred detta väldigt friskt.

    Folk kollar snett på mig. ( liten by )

    Nu börjar vänner till henne berätta sanningen att hon manipulerat dottern till att säga detta.

    Det finns ljudklipp där hon skäller ut och anklagar dottern för att ljuga när dottern säger att jag inget gjort.

    Samt ger beröm och leksaker när hon säger det modern vill höra.

    Nu är jag rådvillig. Jag vill inte utsätta våren dotter för mer skit. Men jag vill rentvå mig själv. Att bli anklagad för detta är de värsta som någonsin hänt mig.

    Vad tycker ni. Vad skulle ni ha gjort?


    Jag har svårt att tro att samtliga instanser har dömt ut mamman som förälder och att alla anser att hon har påverkat dottern att säga så. Varken polis, åklagare, domare eller socialtjänst arbetar på det viset. Att du blev friad och att du i tvisten ansågs vara den som bäst kan tillgodose barnets behov och rätt till er båda som föräldrar betyder inte att hon dömdes ut och anses vara den skyldiga.

    Med det sagt så vill jag att du funderar över vad du, men framförallt dottern, tjänar på att anmäla mamman och därmed kasta mer bränsle på elden.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Mia) skrev 2015-11-25 10:48:55 följande:

    Vad är det viktiga? Att få henne fälld I rätten eller att få upprättelse och att folk I byn slutar titta snett på dig?

    Om hon blir fälld i rätten så blir det väl böter eller någon stackars månad i fängelse, gissar att inte något av det är det viktigaste för dig. Det viktigaste är att du blir rentvådd? Så varför inte vara öppen, be att tidningen kommer och gör ett reportage? Eller skriver ett öppet inlägg på facebook att du önskar alla kunde tro på dig och även tro på dottern. Berätta där att det finns filmklipp som stödjer din historia så de som är nyfikna kan jättegärna kontakta X och be att få se dem. X är då en av dina vänner som är känd för att vara en bra person, kanske har lite status i byn/staden eller så.


    Om han lägger ut ett försvarstal på facebook så tror jag att risken är att folk blir misstänksamma och undrar varför han måste göra det? Ingen kommer att kontakta x för att tå tillgång till dom där klippen. Det fungerar inte så på ett litet ställe. Däremot kommer det att pratas och viskas och kanske spridas nya rykten.
  • Gunilla1957
    Anonym (Mia) skrev 2015-11-25 10:48:55 följande:

    Vad är det viktiga? Att få henne fälld I rätten eller att få upprättelse och att folk I byn slutar titta snett på dig?

    Om hon blir fälld i rätten så blir det väl böter eller någon stackars månad i fängelse, gissar att inte något av det är det viktigaste för dig. Det viktigaste är att du blir rentvådd? Så varför inte vara öppen, be att tidningen kommer och gör ett reportage? Eller skriver ett öppet inlägg på facebook att du önskar alla kunde tro på dig och även tro på dottern. Berätta där att det finns filmklipp som stödjer din historia så de som är nyfikna kan jättegärna kontakta X och be att få se dem. X är då en av dina vänner som är känd för att vara en bra person, kanske har lite status i byn/staden eller så.


    När det rör sig om sådana här allvarliga anklagelser får man upprättelse just i rätten och inte genom ett inlägg på facebook. Denna anklagelse med falskt uppsåt är något av det grymmaste man kan göra och det ska inte gå ostraffat. TS straffas ju redan av byn. oförtjänt. Hon ska anmälas så att rättvisa kan skipas. Och när domen har fallit, DÅ kan en lokaltidning göra ett reportage, med facit i hand.
    Anonym (Dubbelfel) skrev 2015-11-25 11:04:34 följande:
    Jag har svårt att tro att samtliga instanser har dömt ut mamman som förälder och att alla anser att hon har påverkat dottern att säga så. Varken polis, åklagare, domare eller socialtjänst arbetar på det viset. Att du blev friad och att du i tvisten ansågs vara den som bäst kan tillgodose barnets behov och rätt till er båda som föräldrar betyder inte att hon dömdes ut och anses vara den skyldiga.

    Med det sagt så vill jag att du funderar över vad du, men framförallt dottern, tjänar på att anmäla mamman och därmed kasta mer bränsle på elden.
    Nej precis, mamman har ännu inte dömts av tingsrätt. Det är ju därför som hon ska anmälas nu. Att TS funderar över vad han tjänar på att anmäla detta vet vi: upprättelse. Att låta rätten ge sin dom tycker jag är att släcka elden, inte kasta bränsle på den.
  • Anonym (Mia)

    Bor ni själva i små byar? Att sprida ut information av vad som verkligen hände är ju det enda som hjälper. En rättegång är det ingen som tror på.

  • Anonym (han)
    Anonym (Dubbelfel) skrev 2015-11-25 11:04:34 följande:

    Jag har svårt att tro att samtliga instanser har dömt ut mamman som förälder och att alla anser att hon har påverkat dottern att säga så. Varken polis, åklagare, domare eller socialtjänst arbetar på det viset. Att du blev friad och att du i tvisten ansågs vara den som bäst kan tillgodose barnets behov och rätt till er båda som föräldrar betyder inte att hon dömdes ut och anses vara den skyldiga.

    Med det sagt så vill jag att du funderar över vad du, men framförallt dottern, tjänar på att anmäla mamman och därmed kasta mer bränsle på elden.


    Bup har lagt sin version. I korthet att modern lever i symbios med flickan. Att flickan verkar otroligt påverkad över vilket stadie modern är i. Hon är mycket oroad och verkar vilja göra allt för att modern ska må bra. Detta är inte en egenskap som bör anses som lämpligt vid en vårdnadshavare då det utgör stoe oro och stress för flickan som ej kan bara vara ett barn.

    Soc har lagt sin version, här vägrade modern sammarbeta helt så det tog över ett år innan de fick till någon bra samspelsobservation. Deras observation va mer eller mindre som ovan fast de trycker mer på att flickan verkar väldigt kontrollerad. Modern är överbeskyddande.

    Polisförhör har lagt sin version. Där de ej kan få flickan att prata om något som skulle kunna härledas till detta. På direkta frågor vill hon först fråga sin mamma vad hon ska svara.

    De va inskrivna för samspelsobservation på ett hem. De skulle va där 3 veckor. Efter 5 dagar avbröt modern. Hemmets utsago är även det starkt oroade över relationen mellan mor och dotter..

    Dagis personal vittnar om hur modern gråter varje gång hon ska lämna dottern. Att lämningarna inte alls går bra. Ibland bestämmer sig moderns för att ta med sig dottern igen.

    Flickan anses mer vara till för modern. Än modern för flickan.

    Samtliga har vittnat om att modern skapar rädslor och förstorar upp saker vid dottern. Istället för att stärka henne gör hon henne osäker.

    Modern är dömd för grov egenmäktighet med barn, då hon vägrade sammarbeta. Medlingssamtal, gå på möten, familjerätten, soc, polisen, tingsrätten så fick jag ensam vårdnad.

    Då tog hon dottern och levde gömd under några månader hemma vid en bekant till henne i Norge..
  • mamisch
    Anonym (han) skrev 2015-12-07 10:03:39 följande:
    Bup har lagt sin version. I korthet att modern lever i symbios med flickan. Att flickan verkar otroligt påverkad över vilket stadie modern är i. Hon är mycket oroad och verkar vilja göra allt för att modern ska må bra. Detta är inte en egenskap som bör anses som lämpligt vid en vårdnadshavare då det utgör stoe oro och stress för flickan som ej kan bara vara ett barn.

    Soc har lagt sin version, här vägrade modern sammarbeta helt så det tog över ett år innan de fick till någon bra samspelsobservation. Deras observation va mer eller mindre som ovan fast de trycker mer på att flickan verkar väldigt kontrollerad. Modern är överbeskyddande.

    Polisförhör har lagt sin version. Där de ej kan få flickan att prata om något som skulle kunna härledas till detta. På direkta frågor vill hon först fråga sin mamma vad hon ska svara.

    De va inskrivna för samspelsobservation på ett hem. De skulle va där 3 veckor. Efter 5 dagar avbröt modern. Hemmets utsago är även det starkt oroade över relationen mellan mor och dotter..

    Dagis personal vittnar om hur modern gråter varje gång hon ska lämna dottern. Att lämningarna inte alls går bra. Ibland bestämmer sig moderns för att ta med sig dottern igen.

    Flickan anses mer vara till för modern. Än modern för flickan.

    Samtliga har vittnat om att modern skapar rädslor och förstorar upp saker vid dottern. Istället för att stärka henne gör hon henne osäker.

    Modern är dömd för grov egenmäktighet med barn, då hon vägrade sammarbeta. Medlingssamtal, gå på möten, familjerätten, soc, polisen, tingsrätten så fick jag ensam vårdnad.

    Då tog hon dottern och levde gömd under några månader hemma vid en bekant till henne i Norge..
    Jag är så ledsen för din och din dotters skull ... 

    Nu förstår jag anklagelserna - det var det sista modern kunde göra att försöka få sin dotter tillbaka.  Vilken trist och sjuk person.  Hon behöver psykologisk/psykiatrisk hjälp.  Jag hoppas att din dotter också får hjälp av någon psykolog - detta kan skaffa ett stort trauma hos dottern som kan förstöra resten av hennes liv.  

    Om jag vore dig, skulle jag fokusera på dottern och hennes välmående - speciellt psykologiskt.  Senare kan du tillsammans med psykologen/terapeuten kanske diskutera om det vore en bra idee att anklaga modern eller om det är bäst att låta bli ...

    Är så jätte ledsen att du och din dotter var tvungna att gå igenom det här ... Tufft.
  • Anonym (han)

    Jag vet inte vad som är bäst att göra.

    Detta driver mig vissa dagar till vansinne. Jag försöker även vara öppen för att modern ska få träffa dottern ibland. De har avsatt tid 2h i veckan just nu under bevakning.

    Men alla rykten. Jag får höra att jag manipulerat samtliga instanser. Att jag charmat mig in vid folk. De är jäviga osv osv.

    Hon propagerar i diverse grupper på FB där hon skriver att jag fått vårdnaden för att svenska rättaväsendet är för pedofili.

    Att de ej gjort ordentliga utredningar på mig. Som vårdnadahavare. Bla bla bla..

    Jag orkar bara inte höra allt och se allt hela tiden.

    Det har blivit som två läger och allt vänds och vrids på.

  • mamisch
    Anonym (han) skrev 2015-12-07 10:27:26 följande:

    Jag vet inte vad som är bäst att göra.

    Detta driver mig vissa dagar till vansinne. Jag försöker även vara öppen för att modern ska få träffa dottern ibland. De har avsatt tid 2h i veckan just nu under bevakning.

    Men alla rykten. Jag får höra att jag manipulerat samtliga instanser. Att jag charmat mig in vid folk. De är jäviga osv osv.

    Hon propagerar i diverse grupper på FB där hon skriver att jag fått vårdnaden för att svenska rättaväsendet är för pedofili.

    Att de ej gjort ordentliga utredningar på mig. Som vårdnadahavare. Bla bla bla..

    Jag orkar bara inte höra allt och se allt hela tiden.

    Det har blivit som två läger och allt vänds och vrids på.


    Gör så här:

    1. Prata med en psykolog/terapeut om hur det här påverkar dig (att gå i terapi/psykolog betyder inte att det är något fel med dig - det kan faktiskt hjälpa dig mycket med hur du själv mår - detta här har varit traumatiskt även för dig)

    2. Prata med en advokat om hela problemet med ryktena, osv. och vad borde du göra

    3. Dottern behöver terapi om hon inte får den än (det skulle BUP ta hand om, tror jag), så prata med hennes terapeut/psykologen och fråga vad de tror om situationen och vad skulle vara bäst för dottern och dig och i framtiden ...

    4. Prata med dina föräldrar/vänner som du litar på.

    Det är jätte bra att du kommer hit och pratar om det här också.  Det är jätte bra att 'vädra känslor' - det hjälper att organisera tankar och 'släppa lite tryck' ...

    Hur mår din dotter nu?
  • KingOfKings
    Anonym (han) skrev 2015-12-07 10:27:26 följande:
    Jag vet inte vad som är bäst att göra.

    Detta driver mig vissa dagar till vansinne. Jag försöker även vara öppen för att modern ska få träffa dottern ibland. De har avsatt tid 2h i veckan just nu under bevakning.

    Men alla rykten. Jag får höra att jag manipulerat samtliga instanser. Att jag charmat mig in vid folk. De är jäviga osv osv.

    Hon propagerar i diverse grupper på FB där hon skriver att jag fått vårdnaden för att svenska rättaväsendet är för pedofili.
    Att de ej gjort ordentliga utredningar på mig. Som vårdnadahavare. Bla bla bla..

    Jag orkar bara inte höra allt och se allt hela tiden.
    Det har blivit som två läger och allt vänds och vrids på.
    Nej men anmäl för förtal och ärekränkning, så att det blir en rättegång kring det.

    Annars kanske hon tror att det är okej att hon sysslar med det.
  • Anonym (hjmnbvghyuikmhyuiol,älöiugyftcfgvbhjkolp)

    Små byar/orter...

    Det spelar ingen roll TS om du får henne fälld. De som inte tror på din oskuld nu kommer inte göra det då heller. Om du har ljudfilerna kan du tala om (skriv) det för folk, att det finns otvedtydiga bevis för att mamman är den som manipulerat dottern och att du inte kan göra om folk väljer att tro på mamman istället för på dig och det svenska rättsväsendet och alla andra som gett sitt utlåtande om vad som är bäst för barnet.
    Säg att du tycker att det är ledsamt att en del på detta vis förlänger plågan för ditt barn men att du inget kan göra åt saken. Du och din dotter vet sanningen och det är viktigast.

    Mer kan du inte göra annat än att älska ditt barn och göra allt för att hon ska få ett så bra liv som möjligt.

  • Anonym (han)

    Dottern har kontakt med BUP. De har även psykoloh redo.

    Hon går även vid skolans kurator.

    Själv har jag varit sjukskriven och även jag gått vid psykolog via jobbet.

    De som gör mig galen är när bakslagen kommet. De ringer från skolan och jag lär hämta dottern för hon klarar ej situationerna mår dåligt etc. Allt känns hjälplöst..

Svar på tråden Hon anklagade mig för pedofili. motanmäla förfallet?