• skrajast

    Läsförståelse hos barn

    Hej vi är en grupp studenter vid umeå universitet som jobbar på ett projekt för att hjälpa barn att lära sig att läsa. För att kunna gå vidare med våran idé så behöver vi lite underlag från er som är föräldrar och antingen har eller har haft barn som lär sig att läsa/har lärt sig att läsa.



    Vi har skapat ett formulär som vi starkt skulle uppskatta ifall ni ville fylla i, det är cirka 15 frågor och tar 3 minuter att göra.

    Länk till formuläret: goo.gl/forms/xeiHtMm7jd


    /Studenter umeå universitet

  • Svar på tråden Läsförståelse hos barn
  • Dockan

    Hej!

    Jag vill göra er uppmärksamma på att ni gjort flervals frågor obligatoriska. Som ex vilken typ av teknik mitt barn använder av ipad osv (då jag vill svara ingen, men det alternativet inte fanns stängde jag ner undersökningen). För övrigt borde er handledare påpekat att undersökningen blir missvisande på detta viset?

    Gör antingen ett alternativ (@ingen av nämnda) eller checka ur boxen om att frågan ska vara obligatorisk. Vill minnas att man gör det vid varje fråga på formuläret eller i inställningar.

    Lycka till.

  • tulip79

    Väldigt svårt att fylla i. Många frågor saknade bra alternativ. När det gällde första frågan om ålder, är det barnets eller min ni önskar veta? På många frågor passade inte mina barn (1 år resp 4 år) in på alternativen. Förstår inte varför ni frågar om det yngsta barnet då det är den äldsta som passar bättre för undersökningen... Ni borde kanske ha nån åldersindelning. Tycker även ni ska specificera tidsintervallerna, läsa 0-1 timme är jättestort spann. Ta 0-15 min, 15-30, 30-45 osv istället

Svar på tråden Läsförståelse hos barn