• mamami

    Tips Grundskola i Uppsala Kommun

    Hej allihopa,
    Är det någon som kan ge mig tips om bra/bästa grundskolor i Uppsala?

    Jag har hört/läst om: Gluntens Montesori skolan, Domarringens skola och Engelska internationell Skolan? vad tycker ni om dessa skolor?

    Mer tips gärna

    Tacksam för hjälpen
    MVH
    Mamami


    1
  • Svar på tråden Tips Grundskola i Uppsala Kommun
  • Anonym (C)

    Mina barn går på kvarngärdesskolan och vi är mycket nöjda. Har tidigare gått på en liten skola utanför stan som inte alls var lika bra. Skolan är för F-5. Om du kollat på IES har du kanske större barn, den är väl 4-9. En väns barn gick där men bytte för hon inte trivdes.

  • Anonym (Västeråsare)

    Mina syskonbarn går på Gluntens Montessoriskola och det verkar otroligt bra. De har allt från förskola till årskurs nio, tom fritidsklubb på mellanstadiet. Det är ett föräldrakooperativ så man förväntas bidra, tex städar föräldrarna skolan. På så sätt kan de spara pengar och ha små klasser. Toppenbra. Önskar att jag bodde I Uppsala så att mina barn fick gå I en så bra skola. Men det är nog ganska lång kö tror jag då det är en popular skola.

  • mamami

    Tack för tipset.
    Vi var på besök på Montessori och det kändes bra. Man säger bara att de skyddar barn så mycket att det ibland blir svårt för barn att träffa den "tuffa världen" vet ej om det är sant .....
    Kvarngärdesskolan har jag också hört att den är bra.

    Tack så mycket

Svar på tråden Tips Grundskola i Uppsala Kommun