• Äldre 25 Nov 12:03
    1480 visningar
    0 svar
    0
    1480

    Spyr genom näsan. Orolig!

    Hej alla!

    Min son har börjar spy en hel del efter sina måltider (får ersättning). Jag misstänker att det är för att han börjat äta mer och inte är van kanske? Han äter till han är mätt och tills förra veckan så var det ca 20 ml mindre än nu.

    Hursomhelst, vet att det är vanligt att barn kräks lite efter maten. Och det är inga kaskadkräkningar så jag är inte så orolig för det. Däremot kommer det ur näsan. Har förstått att detta också är normalt. Lite ur mun lite ur näsan. Igår var jag på BVC för att väga honom och frågade då sköterskan. Hon sa också att det är normalt. Men när jag sa att ibland kommer det bara vis näsan och inte mun samtidigt så sa hon att hon ville att jag skulle hålla lite extra koll och se om det verkligen inte kom ur mun också men att han kanske svalde tillbaka det. Sen sa hon att om jag märker upprepade ggr att det bara kommer ur näsan och inte mun så ska jag ta honom till barnkliniken så att de får kolla upp honom. Frågade varför och då sa hon något i stil med att: så att inte det finns extra "gångar", men det brukar inte upptäckas så här sent i så fall (han är 3 mån) utan brukar upptäckas tidigare.

    Har någon annan hört detta?? Tycker att överallt jag läser så säger alla att det är normalt. Ingenstans kan jag läsa om att det faktiskt också kan bero på något "fel"?

    Till saken hör att min son opererat sin matstrupe vid 3 dagars ålder och då tänker jag att det borde väl de sett då om något var fel även mellan mun näsa liksom?! Han är ju kollad från topp till tå i princip.

    Men ja, någon som känner igen detta?

Svar på tråden Spyr genom näsan. Orolig!