• Anonym (Vet inte vad)
    Äldre 25 Nov 13:48
    569 visningar
    5 svar
    5
    569

    Orolig! Liknande menssmärtor i v.16. och lite slemmigt blod.

    Jag är så orolig!

    Just gått in i v.16+0 och har i två dagar haft ont i ryggslutet på eftermiddag och kväll, har gått över när jag somnat.

    Idag fick jag som menssmärtor, ganska kraftiga och slemmigt blod på pappret i samband med att jag kissar, mer slem än blod.

    Ingen blödning förutom det.

    Jag är så rädd! Har 4 missfall i bagaget, har fått barn också där allt gått bra.

    Senast har jag haft två missfall på raken.

    Jag vill så gärna att allt ska gå bra.

    Längtan efter detta barn är obeskrivligt!

    Ge mig pepp och hopp, jag vet att det inte finns mycket jag kan göra men behöver lite solskenshistorier.

  • Svar på tråden Orolig! Liknande menssmärtor i v.16. och lite slemmigt blod.
  • Anonym (ring)
    Äldre 25 Nov 14:07
    #1

    Har du ringt barnmorska eller förlossningen?

    Min barnmorska sa att smärta eller blod var för sig är oftast ingen fara, men om båda kommer samtidigt bör man kolla upp det.

    Hoppas att det ordnar sig och inte är någon fara.

    Styrkekram för jag kan bara föreställa mig hur jobbigt och oroligt det måste vara.

  • Anonym (Vet inte vad) Trådstartaren
    Äldre 25 Nov 14:19
    #2
    Anonym (ring) skrev 2015-11-25 14:07:58 följande:

    Har du ringt barnmorska eller förlossningen?

    Min barnmorska sa att smärta eller blod var för sig är oftast ingen fara, men om båda kommer samtidigt bör man kolla upp det.

    Hoppas att det ordnar sig och inte är någon fara.

    Styrkekram för jag kan bara föreställa mig hur jobbigt och oroligt det måste vara.


    Tackar!

    Jag var till bm imorse och lämnade även då ett urinprov.

    Hon sa bara att avvakta och ta det lungt och att om jag börjar blöda mer, eller om smärtorna blir värre att ringa till Gyn på närmaste sjukhuset och åka dit.

    Det tar ca 1,5- 2 timmar (enkel väg) att åka till sjukhuset.

    Så nu gör jag inget annat än väntar. Hade lagt på en bra film för att skingra tankarna lite men strömmen gick för ca 30min sedan, så sitter här i mörkret med min ångest.

    Mannen på jobbet och sonen i skolan.

    Känns såååå tungt och jobbigt.
  • Anonym (ring)
    Äldre 25 Nov 20:25
    #3

    Usch vad jobbigt det låter. Hopas att din familj kommit hem så du kan tänka på annat. Svårt att släppa så klart, men kanske lugnare och tryggare att slippa vara ensam med tankarna och oron.

    Håller tummarna för att allt ska gå bra för er.

  • Anonym (Vet inte vad) Trådstartaren
    Äldre 26 Nov 09:37
    #4
    Anonym (ring) skrev 2015-11-25 20:25:44 följande:

    Usch vad jobbigt det låter. Hopas att din familj kommit hem så du kan tänka på annat. Svårt att släppa så klart, men kanske lugnare och tryggare att slippa vara ensam med tankarna och oron.

    Håller tummarna för att allt ska gå bra för er.


    Tackar, va snällt!

    Jo, det blev bättre när de kom hem. Ca 1 tim.efter middagen släppte det och sen dess har det varit bra, så jag hoppas innerligt att det fortsätter kännas bra nu.

    Ska fortsätta ta det lungt och tänka positivt.

    Läste på min gravid app att det kan komma mer sekret nu (ur slidan) så hoppas att det var det som det var.

    Sen stod det att alla slemhinnor är sköra (näsa&vagina) och kan blöda lite, så då hoppas jag att det var därför slemmet (sekretet) var blodigt och så hoppas jag att "menssmärtorna" var växtvärk från livmodern.

    Skulle iväg hela nästa vecka, åka på söndag.

    Över 50 mil bort (universitet) för att göra prov och redovisningar.

    Nu vet jag inte hur det blir...lutar åt att jag ska stanna hemma istället men har inte helt bestämt mig ännu, men tror nog det.

    Svårt beslut.
  • Äldre 26 Nov 10:34
    #5

    Vad skönt att det inte kommit mer. Hoppas det inte gör det heller och att allt går bra.

    Jag har en solskenshistoria. När jag väntade tvåan hade jag dessförinnan gått igenom ett mf och ett ma.
    När jag var i v. 13 var vi på ett kalas och när vi skulle åka hem gick jag på toa och då såg jag lite lite blod på pappret. Blev såklart orolig och satte på en binda för säkerhets skull och åkte hem. Väl hemma klev jag ur bilen och bara kände hur blodet började forsa ur mig och ner längs benen. Jag var säker på att det var kört men min man ringde sjukhuset och vi åkte in direkt. 
    Väl där gjordes ett ultraljud som visade en livlig, sprattlande liten krabat. Jag fortsatte att blöda i ytterligare ca 2 månader om än i mindre och mindre skala, sista veckorna var det gammalt brunt blod.
    Läkarna kom inte fram till orsaken till min blödning mer än att de kunde se att det fanns en rätt stor blödning i livmodern. På förlossningen några månader senare kom den vid det laget koagulerade blödningen ut tillsammans med moderkakan så vi fick se den.

    Så visst kan det gå bra även om man drabbas av blödningar! Men jag vet också att när man ser det där blodet så är det nästan omöjligt att inte känna oro även om man vet att det inte behöver vara nån fara. Försök ändå att inte oroa dig Hjärta.

Svar på tråden Orolig! Liknande menssmärtor i v.16. och lite slemmigt blod.