• Gotlandsbruden

    Vet inte vad jag vill

    Upptäckte förra veckan att jag var gravidtrots skydd kom som en chock. Jag och min man har två barn 5 och 6 år gammla. Jag har alltid haft en längtan efter ett sista barn medans min man varit nöjd med två och kan inte tänka sig fler. Vatr idag på koll och är i v9 och imorgon ska vi träffa en kurator för att få hjälp att tänka klart, men det är ändå jag som måste fatta beslutet om att behålla eller inte. Vill inte förlora det jag har idag och vist känns det jobbigt att behöva börja om igen nu när barnen börjat bli större. Men längtan efter en liten och få uppleva första leendet första steget ja allt vad ett nytt liv har att ge finns där. Ena dagen känns abort rätt och nästa dag helt fel. Känner att jag måste fatta ett beslut innan veckan är slut för att kunna gå vidare med vad det innebär. Min man får panik bara jag nämner att jag vill ha barnet och han ser bara alla problem och det känns jävligt tufft. Han säger att det är mitt beslut men att jag vet vad han vill. Livrädd att jag ska förlora honom och hur blir det för de batn jag redan har är det värt att riskera genom att behålla livet i magen. Men känns som min sitt chans att bli mamma igen då jag vet att min man kommer sterelisera sig för att inte hamna i samma sist igen. Behövde mest få skriva av mig lite.

  • Svar på tråden Vet inte vad jag vill
  • BCH52

    Ja, vissa beslut man måste ta är verkligen inte lätta. Jag skulle tro att ni ser klarare fötter er kuratorskontakt. Jag tror inte att din man bryter upp för att ni väljer att behålla, i så fall är det annat eller ytterligare som ligger bakom. Att han är orolig och känner panik nu är inte så konstigt, men om ni behåller och barnet kommer så kommer han att ha samma känslor för detta som för era andra barn. Men som du säger, ni måste börja om med dagis, barnsjukdomar och allt det andra igen. Skaffa större bil, småbarnsanpassa era aktiviteter och hur blir det för era äldre barn. Men du har också en barnlängtan och vill ha ett till. Är du säker på att du inte kommer att längta efter ytterligare ett barn när detta blir några år, att detta är en längtan efter att skjuta upp slutet på din fertila period?

  • Gotlandsbruden

    Efter mycket ångest och samtal med kurator och mannen, valde jag att genom föra aborten och nu en vecka efter känns det som rätt beslut. Vi har kommit varandra mycket närmare undet denna jobbiga period och mannen har nu bokat tid för att sterelissera sig. Känns jobbigt, men han är 100% säker på att han inte vill ha fler och det är något jag får acceptera även om det är tufft.

Svar på tråden Vet inte vad jag vill