• Anonym (hm)
    Äldre 25 Nov 19:42
    15965 visningar
    84 svar
    +1
    84
    15965

    Universitet, låg nivå på klassen!

    Jag är student vid ett program på ett universitet som jag väldigt gärna ville läsa då det berör områden som intresserar mig. Att ta sig in på programmet är inte särskilt svårt då det är rätt låga antagningspoäng när man tittar på statistiken. Jag har aldrig lagt någon större eftertanke på det men när vi läst ett tag så känner jag mig alldeles chockad över hur dåligt mina klasskompisar presterar i olika sammanhang. Jag trodde att universitetet skulle hålla en högre nivå än så även om intagningspoängen inte var så hög. Det är nästan så att jag kan skämmas över dom inför lärare & andra föreläsare och ansvariga för kursen och programmet. Jag känner mig nästan orolig för att deras nivå ska dra ner själva statusen på programmet och göra det mindre attraktivt på arbetsmarknaden. Jag kanske överdriver?

  • Svar på tråden Universitet, låg nivå på klassen!
  • Anonym (Lekto­r)
    Äldre 25 Nov 20:21
    #1

    Trist! Blir de godkända då?

  • Äldre 25 Nov 20:27
    #2

    Vad studerar du, och vart? Känner igen mig

  • misini
    Äldre 25 Nov 20:36
    #3

    Haha jag vet! Det är verkligen SKRÄMMANDE låg nivå. Man tappar helt seriöst tron på mänskligheten var och varannan dag. Särskilt när man ska läsa skriftliga inlämningar från andra deltagare/gruppmedlemmar. Folk kan inte skriva! Syftningsfel, talspråk, refernser fel och på fel ställe, särskrivningar, vet ej hur man styckindelar osv osv. Får hjärtklappning bara jag tänker på det. Bäst att du bara vänjer dig tror jag...

  • Anonym (vistu­)
    Äldre 25 Nov 20:38
    #4

    Vilka utbildningar läser ni?

  • Anonym (Jepp)
    Äldre 25 Nov 20:58
    #5