• ninasord

    Jag gör en amatörmässig analys av läget som det ser ut just idag

    Utan att motivera eller förklara närmare, skulle jag vilja tipsa polisen om objekt i Göteborg och Stockholm den 1:a, 4:e, 13:e samt 16:e December.

    Jag vill inte oroa allmänheten eller skapa oreda i ev. förarbete.
    {#emotions_dlg.flower}


    I'm not your driver
  • Svar på tråden Jag gör en amatörmässig analys av läget som det ser ut just idag
  • ninasord

    Jag skulle ha gett precis samma knappa information till polisen på deras sida eftersom jag saknar konkret bevis för mina antaganden och jag kan inte motivera mig närmare än så via kända kommunikativa kanaler.


    I'm not your driver
  • Tow2Mater

    Vad menar du vi ska hjälpa dig med då? Hittar du inget telenummer?

    Vad du nu angett i TS är inte information. Prova gå en en kommunikationskurs kanske.

  • Anonym (flashback)

    Är det sånt du har läst om på flashback och fb som du tror att polisen har missat när det gäller ev. terrorhandlingar?

  • ninasord
    Anonym (flashback) skrev 2015-11-25 22:10:57 följande:

    Är det sånt du har läst om på flashback och fb som du tror att polisen har missat när det gäller ev. terrorhandlingar?


    Nej jag läser inte på flashback, men kollar in där med ibland.
    I'm not your driver
  • Aikido
    ninasord skrev 2015-11-25 21:26:09 följande:
    Utan att motivera eller förklara närmare, skulle jag vilja tipsa polisen om objekt i Göteborg och Stockholm den 1:a, 4:e, 13:e samt 16:e December.

    Jag vill inte oroa allmänheten eller skapa oreda i ev. förarbete.
    {#emotions_dlg.flower}
    Så i stället för att tipsa polisen direkt postar du detta på ett internetforum som kan läsas av... allmänheten. Har du en sådan där dag igen?
  • ninasord
    Aikido skrev 2015-11-25 22:32:33 följande:
    Så i stället för att tipsa polisen direkt postar du detta på ett internetforum som kan läsas av... allmänheten. Har du en sådan där dag igen?
    Hur mena du nu?
    Är det inte bra att jag ger tips så att de som läser kan ta sig en funderare dom dagarna, om det visar sig att jag hade rätt menar jag?
    I'm not your driver
  • Aikido
    ninasord skrev 2015-11-25 22:38:49 följande:
    Hur mena du nu?
    Är det inte bra att jag ger tips så att de som läser kan ta sig en funderare dom dagarna, om det visar sig att jag hade rätt menar jag?
    Om dina tips baserar sig på varsel eller liknande är det väl bättre om du skriver det så man kan avfärda dig som en "strålkärring" som Leif GW uttrycker det.
  • ninasord
    Aikido skrev 2015-11-25 22:44:46 följande:
    Om dina tips baserar sig på varsel eller liknande är det väl bättre om du skriver det så man kan avfärda dig som en "strålkärring" som Leif GW uttrycker det.
    Det kan jag meddela att det inte gör det.
    I'm not your driver
  • Anonym (Iggy)

    Det sårar mig att du inte kontaktar polisen med mer information. Men det är ok, jag är stark.

  • ninasord
    Anonym (Iggy) skrev 2015-11-25 23:14:57 följande:

    Det sårar mig att du inte kontaktar polisen med mer information. Men det är ok, jag är stark.


    Det jag skulle ha att säga skulle jag inte dela med mig av via telefon eller e-mail.
    I'm not your driver
  • Anonym (Iggy)
    ninasord skrev 2015-11-25 23:17:59 följande:

    Det jag skulle ha att säga skulle jag inte dela med mig av via telefon eller e-mail.


    Hur ska du dela den "infon" då? Med röksignaler eller?

    Om du har nåt att tjalla om som kan hindra många människors död så speak up. Men sitt inte här och skriv kryptiska inlägg om nåt slags hot.
  • Anonym (Wtf)

    Så jävla tröttsamt med er. "Vill inte skrämma upp er blaaa blaaa" nä sure vad tror ni att ni gör då? Att folk här blir lugnare av det?

    Ring polisen eller tala åtminstone klarspråk så folk fattar vad ni säger.

    Hatar dessa uppmärksamhetstorskande människor som ska tala i gåtor.

    Säg allt, eller var tyst? Eller, ring polisen och prata i gåtor om dom förstår mer än oss.

    Vägrar du ta det via tel eller mejl, säg vad saken gäller och boka en tid hos polisen istället då?? Men nä inte ni heller "jag skriver lite om det på familjeliv istället". Vad fan??!

    Jag skulle aldrig fixa skulden efteråt om

    jag visste att något hemskt är påväg att hända, men snackar i kodord för "jag ser häftig ut och folk blir nyfikna istället för att ta kontakt med polisen" och det faktiskt sker något hemskt.

    Vet du något, ta fan kontakt med polisen!!

    Sitta och bara göra folk rädda, så jävla lågt.

  • ninasord
    Anonym (Iggy) skrev 2015-11-26 00:51:12 följande:
    Hur ska du dela den "infon" då? Med röksignaler eller?

    Om du har nåt att tjalla om som kan hindra många människors död så speak up. Men sitt inte här och skriv kryptiska inlägg om nåt slags hot.
    Det är tips inte hot.

    Jag är säker på att SÄPO bla redan har annan information som skulle göra mitt tips begripligt om det nu skulle visa sig att det finns någonting i det jag antar.
    I'm not your driver
  • ninasord
    Anonym (Wtf) skrev 2015-11-26 02:15:17 följande:

    Så jävla tröttsamt med er. "Vill inte skrämma upp er blaaa blaaa" nä sure vad tror ni att ni gör då? Att folk här blir lugnare av det?

    Ring polisen eller tala åtminstone klarspråk så folk fattar vad ni säger.

    Hatar dessa uppmärksamhetstorskande människor som ska tala i gåtor.

    Säg allt, eller var tyst? Eller, ring polisen och prata i gåtor om dom förstår mer än oss.

    Vägrar du ta det via tel eller mejl, säg vad saken gäller och boka en tid hos polisen istället då?? Men nä inte ni heller "jag skriver lite om det på familjeliv istället". Vad fan??!

    Jag skulle aldrig fixa skulden efteråt om

    jag visste att något hemskt är påväg att hända, men snackar i kodord för "jag ser häftig ut och folk blir nyfikna istället för att ta kontakt med polisen" och det faktiskt sker något hemskt.

    Vet du något, ta fan kontakt med polisen!!

    Sitta och bara göra folk rädda, så jävla lågt.


    Du kanske vill att terroristerna ska kunna överlista vår underrättelse?
    Det skulle jag å andra sidan inte vilja ha på mitt samvete.

    Ta det lugnt, jag tror inte att någon kommer att dö. Jag syftar till objekt som skulle kunna vara av intresse för dom som är här för att sprida terror och rädsla.
    I'm not your driver
Svar på tråden Jag gör en amatörmässig analys av läget som det ser ut just idag