• Anonym (Funderar)

    Vaxning av könsorganet

    Hej!

    Jag vill höra hur era tankar är kring vaxning av könet. Jag är nämligen väldigt trött på att raka mellan benen och få stubb efter ett kort tag.. Därför har jag funderat på vaxning, men det jag undrar är vilka är era bästa tips ang vaxning och vilken typ av vaxning är bäst på intima delar.

    Jag vet att det kommer göra ont då vaxning gör det men jag vill gärna höra era åsikter om detta och om det är någon av er som gör det:) hur gör ni? Får ni några röda prickar/rakfinnar? Hur ofta vaxar ni osv??

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Vaxning av könsorganet
  • Anonym (Jo)

    Fungerar skit bra. Har vaxat i ett år och det tar upp till 8 veckor innan det växer ut nu. Lite öm några timmar efter. Men lent och fint! Rekommenderar det! När de första håren kommer kan man ta dom med pincett så håller det sig längre!

  • Anonym (....)
    Anonym (Jo) skrev 2015-11-25 21:41:57 följande:

    Fungerar skit bra. Har vaxat i ett år och det tar upp till 8 veckor innan det växer ut nu. Lite öm några timmar efter. Men lent och fint! Rekommenderar det! När de första håren kommer kan man ta dom med pincett så håller det sig längre!


    Vaxar du rumpan också? Vilket vax? Får du bort aaaallt?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Jo) skrev 2015-11-25 21:41:57 följande:

    Fungerar skit bra. Har vaxat i ett år och det tar upp till 8 veckor innan det växer ut nu. Lite öm några timmar efter. Men lent och fint! Rekommenderar det! När de första håren kommer kan man ta dom med pincett så håller det sig längre!


    Oj vad länge, 8 veckor skulle verkligen vara väldigt skönt att vara len och inte behöva raka var och varannan dag ;) använder du dig av vanliga vaxremsor eller hur gör du?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Jo) skrev 2015-11-25 21:41:57 följande:

    Fungerar skit bra. Har vaxat i ett år och det tar upp till 8 veckor innan det växer ut nu. Lite öm några timmar efter. Men lent och fint! Rekommenderar det! När de första håren kommer kan man ta dom med pincett så håller det sig längre!


    som ovan så undrar jag om du vaxar rumpan också, blir det inga röd prickar eller liknande på grund av vaxningen?
  • Anonym (Å)
    Anonym (....) skrev 2015-11-25 21:45:10 följande:
    Vaxar du rumpan också? Vilket vax? Får du bort aaaallt?
    Jag går till salong och de vaxar rumpan. 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Funderar) skrev 2015-11-25 21:49:59 följande:
    Oj vad länge, 8 veckor skulle verkligen vara väldigt skönt att vara len och inte behöva raka var och varannan dag ;) använder du dig av vanliga vaxremsor eller hur gör du?
    Jag går på salong. Skulle aldrig göra det själv! :)
  • Anonym (Jo)
    Anonym (....) skrev 2015-11-25 21:45:10 följande:
    Vaxar du rumpan också? Vilket vax? Får du bort aaaallt?
    Jag har inget hår på rumpan. Går på salong.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Funderar) skrev 2015-11-26 10:34:58 följande:
    som ovan så undrar jag om du vaxar rumpan också, blir det inga röd prickar eller liknande på grund av vaxningen?
    Ytterst sällan det blir röda prickar, om det blir det så försvinner det inom några timmar.
  • riboflavin

    Jag konstaterade ganska snabbt att vaxningen blir dyr i längden, speciellt då jag behövde gå ca var femte vecka. Jag valde istället att genomgå en permanent hårborttagning med laser


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin
    riboflavin skrev 2015-11-26 16:22:40 följande:

    Jag konstaterade ganska snabbt att vaxningen blir dyr i längden, speciellt då jag behövde gå ca var femte vecka. Jag valde istället att genomgå en permanent hårborttagning med laser


    Förlåt, fingrarna slant. Jag har hittills gjort under armarna och "brazilian" och är supernöjd trots att jag har ett par besök kvar, efter 8 v har jag hittat sammanlagt 20 hårstrån som jag snabbt svept av med hyveln. Vill göra även benen och några envisa strån här och var.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Hårig)

    Jag har testat att vaxa, behövde göra det varannan vecka för att det skulle vara någorlunda hårfritt. Nu har jag en man som vill att jag ska ha kvar håret så jag vaxar bara bikinilinjen och rumpan nu och det går bra att göra själv.

    Jag har gått 15 ggr på laser för bikinilinjen och under armarna och har kvar ungefär hälften av håret. Gör stor skillnad för varningen - mycket behändigare.

  • Anonym (Jo)
    riboflavin skrev 2015-11-26 16:22:40 följande:

    Jag konstaterade ganska snabbt att vaxningen blir dyr i längden, speciellt då jag behövde gå ca var femte vecka. Jag valde istället att genomgå en permanent hårborttagning med laser


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
    Jag tyckte att det var dyrt i början. Men efter 1.5 år så finns det inte mkt hår kvar.
  • Anonym (....)
    Anonym (Jo) skrev 2015-11-26 15:54:08 följande:

    Jag har inget hår på rumpan. Går på salong.


    Kanske inte på rumpan men i!! Runt anus! Syns inte mycket men lite.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (....) skrev 2015-11-27 10:44:42 följande:
    Kanske inte på rumpan men i!! Runt anus! Syns inte mycket men lite.
    Jag svarade på deras fråga och jag har inte hår på rumpan/skinkorna som besvärar mig.

    När jag vaxar mig så vaxar jag allt och ända bak vid anus.
Svar på tråden Vaxning av könsorganet