• Stavros

    Saknad i fungerande äktenskap, vad göra?

    Hej,

    Ny på forumet men relativt desperat. Lever med min fru och våra 2 barn i ett till ytan perfekt äktenskap. Problemet är att vi lever tillsammans genom våra barn och inte med varandra. Vi har pratat om detta flera ggr och känner väl lika båda två. Jag vill verkligen inte skiljas men känner verkligen att det vore mysigt med lite kvinnlig uppskattning.

    Min fru har alltid sagt att hennes vänninor är avundsjuk på henne och jag har fått ett flertal förslag från div. Kvinnor som jag inte hoppat på. Nu är frågan, ska man acceptera detta och "bita i kudden" (vi har i övrigt ett bra förhållande, bra semestrar, går bra för barnen etc)? Vet inte om jag är feg eller självisk som vill ha lite uppmärksamhet och framförallt ge!?

  • Svar på tråden Saknad i fungerande äktenskap, vad göra?
  • Ensam4ever

    Kvinna med samma problem. Många män visar intresse för mig men min man verkar inte vilja ha mig. Tråkigt, sårande och otroligt ensamt. Ingen vet alla tror att allt är strålande :(

  • Ensam4ever

    Tråkigt nog biter jag ihop och lever vidare. Ibland tänker jag på att bara lämna och börja om men det är lättare sagt än gjort.

    Blir många ensamma nötter med gråt när han sover. Hur gör du själv? Hur tänker du?

  • Stavros

    Känner mig självisk då vi har 2 barn men blir frustrerad.... Hur hade du tänkt lösa din situation?

  • Stavros

    Känner mig självisk då vi har 2 barn men blir frustrerad.... Hur hade du tänkt lösa din situation?

  • Ensam4ever

    Vi har inga barn. Jag vet inte hur jag ska lösa det. Har försökt prata om det men får inget gehör. Vi lever som rumskompisar och ingen vet hur krossad och oönskad jag känner mig. Annars behandlar han mig väl och vi har mycket gemensamt, men ingen närhet, sex eller nåt annat. Ibland kryper jag upp i hans famn för jag behöver närhet men det blir inte mer än så :( konstigt för jag får mycket uppmärksamhet av andra killar, så ingen kan nog ana hur jag lever hemma :(

  • Underhill

    Boka en weekend :)...hitta på saker tillsammans...lägg upp en "plan" för att öka tillsammanskänslan o se om hon hänger på. Prata mer om det och hur du känner och tycker och önskar och vill. Får en känsla av att ni inte är så öppna mot varandra när ni pratar om "svåra" saker...eller så kanske det bara blir mest "fel" när ni väl pratar!?


    E vi överens så kör vi
  • Ben66

    TS, jag känner igen mig i din situation.
    Tyvärr så har jag inga bra råd att ge, men jag undrar om ni har pratat om samtalsterapi?

  • Anders 386
    Underhill skrev 2015-11-26 08:18:05 följande:

    Boka en weekend :)...hitta på saker tillsammans...lägg upp en "plan" för att öka tillsammanskänslan o se om hon hänger på. Prata mer om det och hur du känner och tycker och önskar och vill. Får en känsla av att ni inte är så öppna mot varandra när ni pratar om "svåra" saker...eller så kanske det bara blir mest "fel" när ni väl pratar!?


    Eller så har dom haft oturen att hamna tillsammans med en partner som inte är speciellt intresserad av sex...

    Finns inte sexlusten så tror jag inte det hjälper att prata. Lite radikalt grepp - men i ett sånt läge kanske man göra lite trevande framstötar om att ha ett öppet förhållande och söka sex på annat håll.

    "Stavros" och "Ensam4ever" kanske skulle kunna träffas om dom bor i närheten av varandra?

    (Men problemet med sex vid sidan om är väl att man kanske finner det man söker i den nya kontakten - och då är det början på slutet för det gamla förhållandet??
Svar på tråden Saknad i fungerande äktenskap, vad göra?