• Anonym (Undrande Själ)

    Hur okej är det med någon på sidan av?

    Hur okej är det med någon på sidan av?

    95% av folket man diskuterar med säger att det är fy skam.

    Men sedan får man reda på av väldigt många att dom har någon på sidan, bara att det inte pratas om det.
    Så, vad tycker ni andra? 

  • Svar på tråden Hur okej är det med någon på sidan av?
  • Anonym (Anonym kvinna)

    Tycker det är ganska vanligt i dagens samhälle..

  • Anonym (Undrande Själ)

    Ja, det tycker jag också. Många är såå emot det, men smyger själva.

    Ni som har någon på sidan, hur är det med skuldkänslor/ångest när ni träffar er partner ? 

  • Aniiee

    Ombyte förnöjer, och det är jag helt öppen med. Jag har alltid haft och kommer alltid ha öppna förhållanden, och det gäller naturligtvis åt alla håll. Så länge alla parter är införstådda med det så är det inget fel. Öppenhet gäller. 

    Har aldrig fattat det där med att hymla och smussla......


    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Anonym (Anonym kvinna)

    Jag tycker det känns helt ok efter jag träffat han.. Mår bättre, känner mig lyckligare..

  • Anonym (Lovle)

    Så länge alla inblandade är med på det och inte mår dåligt, så är det väl hur okej som helst?

  • Anonym (Undrande Själ)
    Aniiee skrev 2015-11-26 01:01:26 följande:

    Ombyte förnöjer, och det är jag helt öppen med. Jag har alltid haft och kommer alltid ha öppna förhållanden, och det gäller naturligtvis åt alla håll. Så länge alla parter är införstådda med det så är det inget fel. Öppenhet gäller. 

    Har aldrig fattat det där med att hymla och smussla......


    Men om man inte har öppet förhållande, utan ett vanligt men har någon på sidan av. Hur okej är det då?
  • Anonym (Undrande Själ)
    Anonym (Anonym kvinna) skrev 2015-11-26 01:01:26 följande:

    Jag tycker det känns helt ok efter jag träffat han.. Mår bättre, känner mig lyckligare..


    Vet din partner om det ?
  • Farfallos
    Aniiee skrev 2015-11-26 01:01:26 följande:

    Ombyte förnöjer, och det är jag helt öppen med. Jag har alltid haft och kommer alltid ha öppna förhållanden, och det gäller naturligtvis åt alla håll. Så länge alla parter är införstådda med det så är det inget fel. Öppenhet gäller. 

    Har aldrig fattat det där med att hymla och smussla......


    Precis, så TS fråga till medlemmar på FL är fel ställd på något vis, för den ska i första hand ställas öppet till TS eventuella partner.

    ...för vad andra tycker TS spelar ingen roll alls.
  • Birgitta02

    Om man har en öppen relation och ens partner tycker det är ok, så är det ju ok. Men är man exklusiva med varandra, och kommit överens om från början att man inte träffar andra, så är det ett jättestort svek. Jag skulle inte kunna se min partner i ögonen efter att ha varit otrogen.

  • Fjäril Vingad

    Utan ärlighet och öppenhet om det tycker jag personligen att det inte är rätt. Då har den otrogne tagit sig rätten att tvinga in den oskyldiga parten in i en flersamhet hen kanske inte vill vara med om. Och det är inte ok.

    Själv lever jag polyamoröst, och jag och mina partners har full ärlighet och öppenhet oss emellan. Inget smusslande på något vis. Solig

Svar på tråden Hur okej är det med någon på sidan av?