• Fjärtis

    Det har svidit i ett år nu pga. antibiotika.

    Hej hej!
    Jag har i ett års tid nu haft problem med mitt stackars könsorgan. Allting började i december i fjol då jag fick en kur med dalacin(tror jag att det heter) som skulle hjälpa med att bota fisklukten som jag på något mystiskt vis hade blivit skänkt.
    Efter tredagarskuren med fittpiller får jag svamp. Hur vet jag att det var svamp? Det kändes som det och såg ut som det. Svamp hade jag även en gång för några år sedan, det gick över på en vecka, likaså denna gången.
    Efter att jag har slutat svampa ner allt så längtade jag givetvis efter att åter kasta mig in i mitt för tillfället väldigt aktiva sexliv med min dåvarande nyblivna pojkvän. Efter ett mysigt förspel är det dags för honom att göra entré i pärleporten. Han trycker på och kommer in några centimeter innan jag knuffar undan honom i chock. HELVETE VILKEN SMÄRTA! Jag begriper ingenting, väggarna i mitt könsorgan är som bomull och hans penis (jumbosize tyvärr) känns som att den är invirrad i kardborreband. Vi lyckades till sist lösa det med en väldigt försiktig början där det sved som tusan, under resten av samlaget sved det likaså, men på en mer hanterbar nivå.
    Vi spolar fram lite i tiden ny tycker jag.
    Det går några månader och problemen kvarstår, det gör endast ont vid sex och svider som fan efteråt i drygt ett dygn. Sexlivet börjar lida något enormt för oss båda och vi har efter några månader sex en gång i månaden, vilket för min del var ett nödvändigt ont då jag inte ville att han skulle lida av mina problem. Till sist spricker det mellan oss och jag tar en paus från sex i några månader.
    Jag har inte fått några barn än, så mitt problem är omöjligt relaterat till det.
    Nu har det snart gått ett år sedan jag fick ontet där nere. Jag har inte tagit några preventivmedel på flera år, har aldrig haft en könssjukdom och är allmänt förvirrad över hur jag ska hantera mitt könsorgan. Att onanera med min kompanjon i byrålådan är bara att glömma, han är numera jävligt förtidspensionerad. Jag har inte den blekaste hur jag ska hantera mitt problem.
    Jag smörjer dagligen in mitt hål med olja och tvättar den varannan dag endast med vatten, tyvärr ger det inga resultat.
    Mina efterforskningar på internet om torra slemhinnor och behandling verkar till störst del rikta in sig på damer i klimakteriet, men jag är ju inte ens halvvägs dit än, jag är 21.
    Finns det någon annan som har haft liknande problem? Isf, hur hanterade du det?
    Jag börjar bli orolig över att mitt sexliv är över och att jag kommer att bli nunna. Det tär ganska hårt psykiskt på mig att tacka nej till dejter med väldigt trevliga män just för att jag är orolig att det ska leda till sex. Jag vill ha sex, men jag kan liksom inte. GAAH. VAD SKA JAG GÖRA?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-26 04:12
    Jag vill gärna få råd om grejer jag kan göra hemma för att lösa problemet, det finns bara en gynekolog i trakten och jag förstår inte ett ord av vad han säger då han är superdansk.

  • Svar på tråden Det har svidit i ett år nu pga. antibiotika.
  • Anonym (Wildrat)

    Googla vulva vestibulit. Det låter tyvärr som du fått det. Men det första du behöver göra är att besöka en gynekolog. Både bakteriell vaginos och svamp kan ge problem med slemhinnan så man får ont. Är det svamp så be om piller, Fluconazol. Helst de man tar varje dag i ett par veckor. De tycker jag funkar bäst.

  • Fjärtis
    Anonym (Wildrat) skrev 2015-11-26 08:14:23 följande:

    Googla vulva vestibulit. Det låter tyvärr som du fått det. Men det första du behöver göra är att besöka en gynekolog. Både bakteriell vaginos och svamp kan ge problem med slemhinnan så man får ont. Är det svamp så be om piller, Fluconazol. Helst de man tar varje dag i ett par veckor. De tycker jag funkar bäst.


    Jag har googlat på det flera gånger, i våras trodde jag att jag hade det, men med tiden har jag kommit fram till att jag tror att jag bara har extremt torra slemhinnor där nere. Jag tror inte att jag har det då jag inte fått någon svampbehandling eller haft några hormonella preventivmedel.
    Fast du kan förstås ha rätt, jag är inte allt för påläst inom området.
    Tack för rådet! :)
  • Anonym (?)

    Men kan ni inte köra med litervis med glidmedel om det nu handlar om torra slemhinnor?

  • Anonym (Östrogen)

    Kanske kan prova lokalt östrogen? Men du borde inte ha torra slemhinnor pga östrogenbrist, det kan man få vid amning, klimakterium och p-piller . Men jag äter cerazette och har haft en svampinf och fick torra slemhinnor efter det, fick tips av läkare att prova östrogen vagitorier en ggr per vecka. Jag är dock äldre än dig 38.

Svar på tråden Det har svidit i ett år nu pga. antibiotika.