• Äldre 26 Nov 12:01
    4853 visningar
    14 svar
    14
    4853

    Hur märkte ni av missfall?

    Var hos doktorn idag, främst för att få dropp då jag mått så otroligt dåligt de senaste dagarna och inte kunnat äta eller dricka. Doktorn sa då att allt såg fint ut, vi fick höra hjärtslagen och vi fick bilder. Enligt Doktorn är jag i vecka 7+5. Någon timme eller så efter att vi kommit hem så fick jag sprängvärk i nederdelen av magen, trodde det var tarmarna men efter en stund kom det blod. Först bara lite. Efter att jag vilade, hade så ont att jag var tvungen att ligga ner, hade jag blött igenom hela bindan och när jag gick på toaletten kom det en liten blodklump.

    Var det ett missfall tro? Hur var era missfall?

    I nuläget kan jag inte besöka någon slags gynakut eftersom det inte finns där jag är (är i asien) så jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Jag vet inte om jag fortfarande blöder lika mycket men det är ju riktigt surt om det skulle blivit ett missfall nu när jag var inställd på att få en liten.

  • Svar på tråden Hur märkte ni av missfall?
  • Äldre 26 Nov 12:06
    #1

    Glömde också fråga, Hur länge blödde ni? Hur länge hade ni symptom, alltså illamående, ömma bröst osv?

  • Äldre 26 Nov 12:16
    #2

    Tyvärr tror jag att alla missfall är olika, så det är svårt att ge ett bra svar.

    Jag hade inte alls ont. Det blödde lite ena dagen, lite mer andra dagen och det kom en klump som jag tror var fosterhinnor. Sen blödde jag väldigt försiktigt i tre eller fyra veckor till. Inget dramatiskt. Ingen smärta. Symptom hade jag ganska länge efter missfallet, även positiva tester, men bevisligen fanns bara lite lite blod kvar i livmodern vid VUL tre veckor senare. 

    Hur länge ska du vara kvar i asien? Man kan ju inte göra något åt MF, men jag tänker när du kan tänkas få svar? 

  • Äldre 26 Nov 12:30
    #3
    Cyanea skrev 2015-11-26 12:16:31 följande:

    Tyvärr tror jag att alla missfall är olika, så det är svårt att ge ett bra svar.

    Jag hade inte alls ont. Det blödde lite ena dagen, lite mer andra dagen och det kom en klump som jag tror var fosterhinnor. Sen blödde jag väldigt försiktigt i tre eller fyra veckor till. Inget dramatiskt. Ingen smärta. Symptom hade jag ganska länge efter missfallet, även positiva tester, men bevisligen fanns bara lite lite blod kvar i livmodern vid VUL tre veckor senare. 

    Hur länge ska du vara kvar i asien? Man kan ju inte göra något åt MF, men jag tänker när du kan tänkas få svar? 


    Jag ska vara kvar i ca två veckor till, jag kan besöka samma doktor imorgon bitti och få ett svar då men jag har lite svårt att kommunicera med dom. Får se vad som händer imorgon då, desvärre har allt hunnit stänga nu.
  • Äldre 26 Nov 12:39
    #4

    Blödit massor,haft ont,fått ut klumpar.

  • Äldre 26 Nov 12:39
    #5
    Isabelle95 skrev 2015-11-26 12:30:08 följande:
    Jag ska vara kvar i ca två veckor till, jag kan besöka samma doktor imorgon bitti och få ett svar då men jag har lite svårt att kommunicera med dom. Får se vad som händer imorgon då, desvärre har allt hunnit stänga nu.
    Ok! Bra att du förhoppningsvis kan få hjälp imorgon så du slipper vänta i två veckor. 

    Det måste inte vara någon fara. Många blöder under graviditeten. Jag har blött under den här graviditeten (är i v. 31) utan att det har varit någon fara. Och ont i magen har man av tusen anledningar som gravid utan att det behöver vara dåliga tecken. 
  • Äldre 26 Nov 12:56
    #6

    Jag började med att må illa så att jag trodde att jag skulle bli magsjuk, lös i magen.
    Sedan fick jag mensvärk x 2 och började att blöda.

  • Äldre 26 Nov 13:14
    #7
    Cyanea skrev 2015-11-26 12:39:49 följande:

    Ok! Bra att du förhoppningsvis kan få hjälp imorgon så du slipper vänta i två veckor. 

    Det måste inte vara någon fara. Många blöder under graviditeten. Jag har blött under den här graviditeten (är i v. 31) utan att det har varit någon fara. Och ont i magen har man av tusen anledningar som gravid utan att det behöver vara dåliga tecken. 


    Jag har blött väldigt mycket, och det kom klumpar av olika storlekar så jag tror nog det är kört denna gången men jag är ju ung så har inget brottom. tycker bara det är så skumt att bara för några timmar sen sa Doktorn att allt såg bra ut och hjärtat slog som det skulle.
  • Äldre 26 Nov 20:25
    #8
    Isabelle95 skrev 2015-11-26 13:14:40 följande:
    Jag har blött väldigt mycket, och det kom klumpar av olika storlekar så jag tror nog det är kört denna gången men jag är ju ung så har inget brottom. tycker bara det är så skumt att bara för några timmar sen sa Doktorn att allt såg bra ut och hjärtat slog som det skulle.
    Tråkigt, men skönt att du ser det så. Du har helt rätt, det kommer fler chanser. Instämmer med att det är märkligt, men å andra sidan är det där med barn ett enormt mirakel. Att det överhuvudtaget funkar när så många saker kan gå fel på vägen... det är en gåta. 

    Hoppas att du är ok och att du får bra hjälp snart.
  • Äldre 27 Nov 14:56
    #9
    Cyanea skrev 2015-11-26 20:25:46 följande:

    Tråkigt, men skönt att du ser det så. Du har helt rätt, det kommer fler chanser. Instämmer med att det är märkligt, men å andra sidan är det där med barn ett enormt mirakel. Att det överhuvudtaget funkar när så många saker kan gå fel på vägen... det är en gåta. 

    Hoppas att du är ok och att du får bra hjälp snart.


    Jag fick åka akut till något slags jour öppet pga otroliga smärtor, där fick jag smärtlindring och dropp och stannade över natten. I morse träffade jag doktorn som sa att hjärtat fortfarande slog På fosteret men det var svagt så det var ett missfall på gång.
  • Äldre 27 Nov 14:58
    #10
    Isabelle95 skrev 2015-11-27 14:56:09 följande:
    Jag fick åka akut till något slags jour öppet pga otroliga smärtor, där fick jag smärtlindring och dropp och stannade över natten. I morse träffade jag doktorn som sa att hjärtat fortfarande slog På fosteret men det var svagt så det var ett missfall på gång.
    Oj, det låter dramatiskt :( Bra att du fick hjälp, men det låter inte alls roligt med pågående missfall. Hoppas verkligen att smärtan snart går över. Hur mår du?
  • Äldre 27 Nov 15:23
    #11

    Tre dagar innan jag började blöda var jag såå fruktansvärt yr och fick stark huvudvärk , höll i sig de tre dygnen och sen kom blödning som va lite de tre första dygnen , fjärde -femte dygnet va 10 timmars helvete med blödningar/klumpar , kramper , smärtor , kräkningar . Sen har blödningarna varit mindre och mer omvartannat ( trott att det slutat men har sen satt fart igen ) . Är nu inne på tolfte blödningsdagen och är mycket trött , yr , huvudvärk , värk i benen , stickningar i ben/armar mm mm , vill bara att det ska va över ....

  • Äldre 28 Nov 19:31
    #12
    Cyanea skrev 2015-11-27 14:58:31 följande:

    Oj, det låter dramatiskt :( Bra att du fick hjälp, men det låter inte alls roligt med pågående missfall. Hoppas verkligen att smärtan snart går över. Hur mår du?


    Den värsta smärtan varade bara första dagen, sen har det varit lite mer som mensvärk. I övrigt mår jag rätt bra, har inget illamående längre eller andra vanliga gravidsymptom och min aptit börjar komma tillbaka. Däremot blöder jag fortfarande mycket och ska tydligen få någon slags medicin som pojkvännen ska hämta på tisdag (läkaren sa att jag inte ska röra mig så mycket utan stanna hemma och hellst ligga eller sitta ner) medicinen ska hjälpa till att få ut allt eller något sånt. Och så ska läkaren skriva någon lapp som jag sedan ska ge till en läkare I sverige som ska kolla att allt är okej. Det var lite smått komplicerat men jag tror att det kommer bli bra.
  • Äldre 28 Nov 19:36
    #13
    Alva75 skrev 2015-11-27 15:23:17 följande:

    Tre dagar innan jag började blöda var jag såå fruktansvärt yr och fick stark huvudvärk , höll i sig de tre dygnen och sen kom blödning som va lite de tre första dygnen , fjärde -femte dygnet va 10 timmars helvete med blödningar/klumpar , kramper , smärtor , kräkningar . Sen har blödningarna varit mindre och mer omvartannat ( trott att det slutat men har sen satt fart igen ) . Är nu inne på tolfte blödningsdagen och är mycket trött , yr , huvudvärk , värk i benen , stickningar i ben/armar mm mm , vill bara att det ska va över ....


    Vad jobbigt det låter! För mig kom det bara sådär plötsligt inga "Förvarningar" alls. Förutom möjligtvis att jag mådde super dåligt och kräktes dagarna innan (anledningen till att jag gick till doktorn I första taget)

    vilken vecka var du I?

    Hoppas allt blir bra För dig snart. Lycka till!
  • Äldre 28 Nov 20:22
    #14

    Tack , var i vecka 10 men det slutade växa mellan v 8-9 , blöder än dag 13 suck , lycka till du med ....

Svar på tråden Hur märkte ni av missfall?