• Anonym (Misst­änklig­gjord)
    Äldre 26 Nov 16:08
    13494 visningar
    81 svar
    81
    13494

    Jag är OBEHÖRIG på mitt eget barns skola!

    Kommer in på skolgården till dotterns skola idag. (Skulle lämna gympapåsen som hon glömt.)

    Då klampar en för mig totalt okänd person fram och börjar veva och säga åt mig att lämna skolgården. Alltså, jag blev ju så jävla paff först och tappade talförmågan. Men så visar det sig att skolan bestämt att avvisa obehöriga, efter alla dåd och skit har de stärkt upp sin KRISHANTERING. Och det var för övrigt en i personalen som jag aldrig träffat förut, som stoppade mig. Skittrist attityd hade han dessutom, som om han var ordningsvakt eller nåt. Jag kände mig för fan helt misstänkt och jävligt fel behandlad.

    (Så arg så jag kokar är jag när jag tänker på det!)

    Vi stog där och tjafsade en rätt lång stund och jag begärde ett snack med rektorn. Motvilligt släppte den där jävla SPRÄTTEN in mig i huset! Summan av samtalet med den här rektorn är ungefär:

    Obehöriga ska avvisas

    Skolan är under skoltid inte ALLMÄN PLATS och alla som inte ANMÄLT att de har ett ärende ska avvisas

    Alla obehöriga ÄVEN FÖRÄLDRAR måste anmäla sitt besök i förväg

    Sen snackade hon en del om inrymningsplaner och dörrar som ska låsas. Fan vet allt, det lät riktigt luddigt alltihop. Men att jag ska BEHÖVA BOKA TID för att komma över med tösens gympakläder!?!?

    Nä, vad är detta! Jävla värld vi lever i och ska man bara acceptera detta nu då??? Har lust att leta upp nån politiker i vår kommun och ställa mot väggen!

  • Svar på tråden Jag är OBEHÖRIG på mitt eget barns skola!
  • Äldre 26 Nov 16:15
    #1

    I princip har de rätt, skolor är inte allmänna platser, men det var ju jävligt osnyggt hanterat. Har de ens gått ut med info om detta? Typ i nyhetsbrev eller något?


    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • ninaso­rd
    Äldre 26 Nov 16:18
    #2

    Blir du uppriktigt upprörd över en enda singel incident där du blir misstänkt?
    Jag vet inte vad jag ska säga.


    I'm not your driver
  • Äldre 26 Nov 16:18
    #3

    Ja, de har ju varit väldigt otydliga och håller med om att de inte hanterade det smidigt.

    Jag hade nog inte blivit fullt så arg som du verkar, men oerhört paff.

  • ninaso­rd
    Äldre 26 Nov 16:31
    #4

    Att vara misstänkt i flera år utan att ens veta vad man är misstänkt för är snäppet värre kan jag säga. Men lycka till i framtiden då eller nått!


    I'm not your driver
  • Anonym (man)
    Äldre 26 Nov 16:32
    #5

    Å andra sidan hade du nog tyckt att den där "jävla sprätten" som stoppade dig hade varit en "jävla hjälte" om han stoppat någon galning som ville hacka ihjäl dina ungar med yxa. Alltid lätt att tycka att "vakter" inte ska va så petiga när man själv vill in, men när man väl är inne vill man inte "vakter" inste ska släppa in vilket drägg som helst

    Föreslår att du övar på att se saker ifrån andra synvinklar än din egen, det är något man har nytta av i många sammanhang. "sprätten" gjorde bara sitt jobb, det som brister är skolans rutiner för vem som är "behörig" eller inte. De kanske borde dela ut kort eller någon annan identifiering för det som anses vara behöriga för att underlätta "sprättarnas" jobb och samtidigt hålla barnen trygga?

  • Anonym (A)
    Äldre 26 Nov 16:50
    #8
    Anonym (Misstänkliggjord) skrev 2015-11-26 16:08:13 följande:

    Kommer in på skolgården till dotterns skola idag. (Skulle lämna gympapåsen som hon glömt.)

    Då klampar en för mig totalt okänd person fram och börjar veva och säga åt mig att lämna skolgården. Alltså, jag blev ju så jävla paff först och tappade talförmågan. Men så visar det sig att skolan bestämt att avvisa obehöriga, efter alla dåd och skit har de stärkt upp sin KRISHANTERING. Och det var för övrigt en i personalen som jag aldrig träffat förut, som stoppade mig. Skittrist attityd hade han dessutom, som om han var ordningsvakt eller nåt. Jag kände mig för fan helt misstänkt och jävligt fel behandlad.

    (Så arg så jag kokar är jag när jag tänker på det!)

    Vi stog där och tjafsade en rätt lång stund och jag begärde ett snack med rektorn. Motvilligt släppte den där jävla SPRÄTTEN in mig i huset! Summan av samtalet med den här rektorn är ungefär:

    Obehöriga ska avvisas

    Skolan är under skoltid inte ALLMÄN PLATS och alla som inte ANMÄLT att de har ett ärende ska avvisas

    Alla obehöriga ÄVEN FÖRÄLDRAR måste anmäla sitt besök i förväg

    Sen snackade hon en del om inrymningsplaner och dörrar som ska låsas. Fan vet allt, det lät riktigt luddigt alltihop. Men att jag ska BEHÖVA BOKA TID för att komma över med tösens gympakläder!?!?

    Nä, vad är detta! Jävla värld vi lever i och ska man bara acceptera detta nu då??? Har lust att leta upp nån politiker i vår kommun och ställa mot väggen!


    Hade det varit någon annan än dig detta gällt hade du säkerligen inte tyckt att något fel begåtts av dom.

    Du bör nog försöka sansa dig lite samt inte se detta enbart utifrån ditt eget perspektiv.
  • ninaso­rd
    Äldre 26 Nov 16:55
    #10

    Fan vad jag önskar att jag kunde ge er mer klarhet kring vilka som är terrorister och inte....

    Vi får leva med hårdare kontroller framöver och även om jag själv genomlevt ett helvete är jag ändå tacksam och stolt över den kapacitet Sverige trots allt ändå har även om ni andra inte kan se det!


    I'm not your driver
  • Anonym (man)
    Äldre 26 Nov 17:11
    #11
    ninasord skrev 2015-11-26 16:55:10 följande:

    Fan vad jag önskar att jag kunde ge er mer klarhet kring vilka som är terrorister och inte....

    Vi får leva med hårdare kontroller framöver och även om jag själv genomlevt ett helvete är jag ändå tacksam och stolt över den kapacitet Sverige trots allt ändå har även om ni andra inte kan se det!


    Sverige har säkert bra kapacitet, men den verkar mest användas för att vela och skylla på varandra när det går åt helvete. Polisens statistik på lösta brott är ju inte sådär jättelysande, och det få som mot förmodan blir dömda blir dömda till patetiskt låga straff i fängelser som i andra länder skulle klassas som hotell.
  • ninaso­rd
    Äldre 26 Nov 17:14
    #12
    Anonym (man) skrev 2015-11-26 17:11:37 följande:
    Sverige har säkert bra kapacitet, men den verkar mest användas för att vela och skylla på varandra när det går åt helvete. Polisens statistik på lösta brott är ju inte sådär jättelysande, och det få som mot förmodan blir dömda blir dömda till patetiskt låga straff i fängelser som i andra länder skulle klassas som hotell.
    Jag har läst, men det är en annan diskussion.
    Menade att vi behöver vänja oss vid hårdare kontroll och inte ta det personligt, även om det finns vissa risker med det hela.
    I'm not your driver
  • Anonym (Tessa­n)
    Äldre 26 Nov 17:27
    #13
    Anonym (man) skrev 2015-11-26 16:52:18 följande:

    Nämen vad konstigt då att så gott som alla terrordåd som faktiskt har begåtts inte alls har begåtts av dessa fritt inströmmande personer utan av blonda och blåögda svenskar.


    Ja, hittills, men de svenska terroristerna begår dessa vansinnesdåd just pga hat som uppstått pga Sverige invaderas just nu av utländska terrorister. I protest. Folk blir galna, antagligen för att ingen lyssnar på en.

    Men Isishotet är en verklighet här nu och är här för att stanna. Och ett Isis terrordåd kommer att ske, säkert inom kort och många svenskar kommer dö. En skola är "en bra plats" att slå till för det hugger oss rakt i hjärtat, det vet dom.

    Och en tunnelbana är en perfekt plats att begå självmordsbombning på för att så många av oss kommer omkomma och hela världens ögon kommer riktas mot dådet. Så är det bara.

    Tusentals "flyktingar" som kommit hit är spårlöst försvunna. Man behöver inte vara en Einstein för att fatta att det är Isisterrorister som nu sitter och planerar sina dåd gentemot oss.
Svar på tråden Jag är OBEHÖRIG på mitt eget barns skola!