• FrokenEmme

    oregelbunden mens, hur räknar man?

    Jag har fått en liten oregelbunden cykel sen vi fick vår son och nu planerar vi att få ett syskon och är nu inne på vårt fjärde försök.

    Jag fick min mens den 5 November och denna månaden misstänker jag att jag hade ÄL den 14-15 November om jag ska gå på äl ont och de trådiga flytningarna. Hur ska jag räkna ut när jag har bim?

    Enligt min P tracker så är min cykel 30 dagar i snitt och det är 9 dagar kvar till bim idag (5/12) Jag såklart hoppas på att det har tagit sig denna gången och senaste 4 dagarna har jag haft molande värk i magen och nu dom två senaste dagarna har brösten ömmat men vågar inte hoppas på för mycket.

    Hoppas att ni förstår och att mitt inlägg inte är för luddigt

  • Svar på tråden oregelbunden mens, hur räknar man?
  • FrokenEmme
    Jag är bara jag skrev 2015-11-26 17:24:25 följande:

    Från det du tror var äl. Eftersom mensen är oregelbunden kan man inte ta ett snitt-man måste utgå från äl.


    Nej precis, jag tror och utgår från att jag hade ägglossning då och min mens är mellan 26-32 dagar så hur ska jag räkna eftersom min misstänkta ägglossning skedde för 13 dagar sedan?
  • FrokenEmme
    Jag är bara jag skrev 2015-11-26 18:20:45 följande:

    Räkna enligt din lutealfas. Vet du inte den så räkna BIM 14 dagar efter äl.


    Jag vet inte hur lång lutealfas jag har, är den alltid 14 dagar fr äl? Får väl se om mensen kommer i dagarna annars får jag ta ett test och se om det visar något. Tack för ditt svar, Jag är bara jag
  • Jag är bara jag
    FrokenEmme skrev 2015-11-27 08:35:07 följande:
    Jag vet inte hur lång lutealfas jag har, är den alltid 14 dagar fr äl? Får väl se om mensen kommer i dagarna annars får jag ta ett test och se om det visar något. smile1.gif Tack för ditt svar, Jag är bara jag smile1.gif
    Den kan variera, men aldrig för en och samma kvinna. Har man 13 dagar s har man, räkna med 14 du om du inte vet annat.  Glad
Svar på tråden oregelbunden mens, hur räknar man?