• Anonym (Boend­e)
    Äldre 26 Nov 18:12
    24269 visningar
    238 svar
    -1 +2
    238
    24269

    Hur fick flyktingarna lägenhet i det området, men inte jag?

    För ett tag sedan sökte jag en lägenhet (hyresrätt) i ett lite bättre området, inte det bästa, men bättre än det jag bor i nu. Jag fick dock inte lägenheten, och jag accepterade detta. Sökte även andra lägenheter i området, men gav upp eftersom mina köplaceringar var för dåliga. Nu har jag fått reda på av en kompis (som bor i omårdet) att hon pratat med en flyktingfamilj som också bor där. Denna familj har inte bott i Sverige länge. Jag har stått i lägenhetskö längre än vad de bott i Sverige. Hur har de fått en lägenhet i området? 

    Varför går inte längst kötid alltid först? 

  • Svar på tråden Hur fick flyktingarna lägenhet i det området, men inte jag?
  • Anonym (***)
    Äldre 26 Nov 18:21
    #1

    Kan vara att man har vissa  lägenheter som soc får, där man kan placera de som har svårt att få bostad annars.

  • Anonym (Faktu­m)
    Äldre 26 Nov 18:22
    #2

    De går alltid först. Ibland slängs t.o.m hyresgäster ut som bott i sina lägenheter i tiotals år. Bara vänja sig...

  • Anonym (***)
    Äldre 26 Nov 18:24
    #3
    Anonym (Faktum) skrev 2015-11-26 18:22:16 följande:

    De går alltid först. Ibland slängs t.o.m hyresgäster ut som bott i sina lägenheter i tiotals år. Bara vänja sig...


    Och det kan du bevisa?
  • Äldre 26 Nov 18:24
    #4
    -1
    Anonym (Faktum) skrev 2015-11-26 18:22:16 följande:
    De går alltid först. Ibland slängs t.o.m hyresgäster ut som bott i sina lägenheter i tiotals år. Bara vänja sig...
    Rena lögner.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Anonym (Faktu­m)
    Äldre 26 Nov 18:26
    #5
    Anonym (***) skrev 2015-11-26 18:24:02 följande:
    Och det kan du bevisa?
    Varit flera tidningsreportage om detta, men ni naiva tror aldrig nåt ont om vare sig regering eller "flyktingarna" så det skulle aldrig gå överbevisa er.
  • Anonym (Boend­e) Trådstartaren
    Äldre 26 Nov 18:27
    #6

    Känner mig bara besviken. Har fått flytta in i en lägenhet som ligger långt från mitt jobb, vilket gör att jag ibland har fått ta taxi hem när jag slutat väldigt sent. Hade jag fått en lägenhet i det andra omårdet hade jag kunnat promenera hem. 

  • Anonym (Boend­e) Trådstartaren
    Äldre 26 Nov 18:31
    #7
    Anonym (***) skrev 2015-11-26 18:21:07 följande:

    Kan vara att man har vissa  lägenheter som soc får, där man kan placera de som har svårt att få bostad annars.


    Jo, det förstår jag. Men varför ska folk som inte har några bostadspoäng alls få bo i ett centralt, bra område? Vi som står i bostadskö borde ha förtur till dessa områden. 
  • Äldre 26 Nov 18:32
    #8

    Du har fel hudfärg och pratar svenska...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (***)
    Äldre 26 Nov 18:32
    #9
    Anonym (Faktum) skrev 2015-11-26 18:26:46 följande:
    Varit flera tidningsreportage om detta, men ni naiva tror aldrig nåt ont om vare sig regering eller "flyktingarna" så det skulle aldrig gå överbevisa er.
    Du kan alltså inte bevisa det?
    Då vet vi det.
  • Anonym (Saffr­an)
    Äldre 26 Nov 18:37
    #10

    Samma här... Alla nya får välja o vraka, själv får man ingenting trots nästan 2000 dagar hos boplats....

Svar på tråden Hur fick flyktingarna lägenhet i det området, men inte jag?