• Äldre 26 Nov 18:48
    5412 visningar
    16 svar
    16
    5412

    Apiforce, hur ska man ta d? Funkar d?

    Godkväll!

    Har läst runt lite om apiforce. Är det någon av er som ätit det? Hur funkar det och hur ska man äta d? Vill gärna ge kroppen en spark i rätt riktning ????????

  • Svar på tråden Apiforce, hur ska man ta d? Funkar d?
  • Äldre 26 Nov 19:13
    #1

    Funkar inte alls precis som alla andra kosttillskott. 90% av alla blir gravida av vanliga samlag-krångla inte till det och definitivt inte före ni ens börjat! Glad

  • Äldre 30 Nov 18:39
    #2
    glasstoppen skrev 2015-11-26 18:48:43 följande:

    Godkväll!

    Har läst runt lite om apiforce. Är det någon av er som ätit det? Hur funkar det och hur ska man äta d? Vill gärna ge kroppen en spark i rätt riktning ????????


    Säger tvärt om! Vi försökte i 6 månader utan resultat . Låg alla dagar på och omkring äl men inget. Sedan testade jag apiforce och vips! Är i v 6 nu! Testa tycker jag du kan göra men tänk på att det KAN ställa till det om man har regelbunden cykel
  • Äldre 30 Nov 18:48
    #3

    6 månader är ingenting,långt inom det normala. Alltså ren slump.

  • Äldre 1 Dec 08:02
    #4
    Jag är bara jag skrev 2015-11-30 18:48:08 följande:

    6 månader är ingenting,långt inom det normala. Alltså ren slump.


    Fick en helt annan cykel så nej det är ingen slump. Har haft en cykel på 21 dagar och fått mens 7 dagar efter äl varje månad. Apiforce stabiliserar ägglossningen och mensen. Vilket är extremt betydelsefullt om man vill bli med barn.
    Vet jättemånga som lyckats med apiforce så jag förstår inte varför man inte ska testa.

    Fick dessutom en ägglossning av dess like . Kändes som ett hästägg i magen.
  • Äldre 1 Dec 11:00
    #5

    Saken är väl den att det inte finns belägg för detta i forskningen. Jag har sett en del andra effekter av Apiforce, de ska bl.a. vara prestationshöjande på vissa sätt, men jag har inte sett något som tyder på att de ska göra något med cykeln. Man har gjort en del studier på framförallt djur och fertilitet, men man har inte fått fram signifikanta resultat (alltså säkra resultat). Där man fått fram någon form av resultat har det dessutom inte inmundigats utan tagits vaginalt samt behandlat med progesteron samtidigt. 

    Många naturpreparat innehåller ämnen som kroppen ändå reagerar på. Exempelvis munkpeppar sänker enligt studien halten prolaktin i kroppen. De kan alltså hjälpa fertiliteten för de som har för höga prolaktinnivåer, men samtidigt kan de ju ställa till det om man har låga halter av hormonet. Vet man inte vad det är som behövs för att bli "fertilare" kan det alltså vara direkt sämre att ta tillskott. Att ta ett tillskott som Apiforce där man inte har en susning om vad det är som ska vara verksamt känns som rysk roulette. 

    Ett halvår av försök är inte så lång tid. Det känns som det, jag vet det, men det är inom den helt normala ramen, till och med något kortare tid än medelvärdet för försök. Jag försökte med alla möjliga metoder som sades hjälpa fertiliteten men blev ändå inte gravid. På 36:e försöket hade jag på mig ett halsband med Fatimas hand och blev gravid. Med samma logik skulle jag kunna hävda att symbolen gjorde susen eftersom jag lyckades på första försöket med den på, men misslyckats 35 gånger tidigare. Men visst känns det mer långsökt när det inte är något jag ätit eller utsatt kroppen för, utan bara haft på mig ett smycke? 

    Så TS: Innan du har någon form av problem - mixtra inte med kroppen. Risken är att du försämrar chanserna istället för att förbättra dem. Tillskott är inte alltid bra för kroppen, de är enbart bra om du har någon brist de kan tillgodose. 

  • Äldre 1 Dec 11:44
    #6
    Cyanea skrev 2015-12-01 11:00:04 följande:

    Saken är väl den att det inte finns belägg för detta i forskningen. Jag har sett en del andra effekter av Apiforce, de ska bl.a. vara prestationshöjande på vissa sätt, men jag har inte sett något som tyder på att de ska göra något med cykeln. Man har gjort en del studier på framförallt djur och fertilitet, men man har inte fått fram signifikanta resultat (alltså säkra resultat). Där man fått fram någon form av resultat har det dessutom inte inmundigats utan tagits vaginalt samt behandlat med progesteron samtidigt. 

    Många naturpreparat innehåller ämnen som kroppen ändå reagerar på. Exempelvis munkpeppar sänker enligt studien halten prolaktin i kroppen. De kan alltså hjälpa fertiliteten för de som har för höga prolaktinnivåer, men samtidigt kan de ju ställa till det om man har låga halter av hormonet. Vet man inte vad det är som behövs för att bli "fertilare" kan det alltså vara direkt sämre att ta tillskott. Att ta ett tillskott som Apiforce där man inte har en susning om vad det är som ska vara verksamt känns som rysk roulette. 

    Ett halvår av försök är inte så lång tid. Det känns som det, jag vet det, men det är inom den helt normala ramen, till och med något kortare tid än medelvärdet för försök. Jag försökte med alla möjliga metoder som sades hjälpa fertiliteten men blev ändå inte gravid. På 36:e försöket hade jag på mig ett halsband med Fatimas hand och blev gravid. Med samma logik skulle jag kunna hävda att symbolen gjorde susen eftersom jag lyckades på första försöket med den på, men misslyckats 35 gånger tidigare. Men visst känns det mer långsökt när det inte är något jag ätit eller utsatt kroppen för, utan bara haft på mig ett smycke? 

    Så TS: Innan du har någon form av problem - mixtra inte med kroppen. Risken är att du försämrar chanserna istället för att förbättra dem. Tillskott är inte alltid bra för kroppen, de är enbart bra om du har någon brist de kan tillgodose. 


    Köper det du skriver. Finns inga vetenskapliga belägg eftersom man inte forskat på vad som sker med kvinnor som tar apiforce . Och det kan ställa till det.
    Men eftersom det kan ställa till det så kan det även bidra tvärt om.

    Vill inte jämföra att jag tog apiforce med ett halsband då hela min cykel blev annorlunda .
    Annorlunda till det positiva . Andra äter utskrivna preparat för att stimulera ägglossningen och rätta till cykeln.
    Då får man ju även rådgivning av en läkare . Detta är ett annat sätt om man tycker att det är värt risken. Det tyckte jag och det ångrar jag inte:)
  • annacn­ummert­re
    Äldre 1 Dec 12:06
    #7

    Både apiforce och rosenrot har hjälpt mig, hade oregelbunden mens innan, har fått tydlig cykel och starkare ÄL :)

  • Äldre 1 Dec 12:45
    #8
    annacnummertre skrev 2015-12-01 12:06:51 följande:

    Både apiforce och rosenrot har hjälpt mig, hade oregelbunden mens innan, har fått tydlig cykel och starkare ÄL :)


    Precis så!:)
  • annacn­ummert­re
    Äldre 1 Dec 12:49
    #9
    Malva2015 skrev 2015-12-01 12:45:45 följande:
    Precis så!:)
    blev faktiskt gravid första försöket med apiforce, slutade dock i mf, men ändå :)
  • Äldre 1 Dec 15:07
    #10
    annacnummertre skrev 2015-12-01 12:49:57 följande:
    blev faktiskt gravid första försöket med apiforce, slutade dock i mf, men ändå :)
    Jag med! Jätterädd för MF . Vilken vecka fick du det? Tror du att det hade något samband menar du?
  • Äldre 1 Dec 15:08
    #11
    Malva2015 skrev 2015-12-01 15:07:23 följande:
    Jag med! Jätterädd för MF . Vilken vecka fick du det? Tror du att det hade något samband menar du?
    Alltså menar att jag blev med barn första försöket med apiforce . Är gravid nu men jätterädd för MF. Därför jag undrar vilken vecka du fick det i..
  • annacn­ummert­re
    Äldre 1 Dec 15:31
    #12

    Nej jag tror absolut inte att det har samband! Har två barn sen innan :) Det var ett väldigt tidigt missfall, v5.

  • Äldre 1 Dec 15:37
    #13
    annacnummertre skrev 2015-12-01 15:31:57 följande:

    Nej jag tror absolut inte att det har samband! Har två barn sen innan :) Det var ett väldigt tidigt missfall, v5.


    Okej . Vad bra. La du ner barn produktionen efter missfallet?
  • Äldre 1 Dec 16:40
    #14
    Malva2015 skrev 2015-12-01 11:44:15 följande:
    Köper det du skriver. Finns inga vetenskapliga belägg eftersom man inte forskat på vad som sker med kvinnor som tar apiforce . Och det kan ställa till det.
    Men eftersom det kan ställa till det så kan det även bidra tvärt om.

    Vill inte jämföra att jag tog apiforce med ett halsband då hela min cykel blev annorlunda .
    Annorlunda till det positiva . Andra äter utskrivna preparat för att stimulera ägglossningen och rätta till cykeln.
    Då får man ju även rådgivning av en läkare . Detta är ett annat sätt om man tycker att det är värt risken. Det tyckte jag och det ångrar jag inte:)
    Jodå, forskning har gjorts även på människor, men resultaten har inte varit så tydliga. 

    Absolut kan de hjälpa, jag säger inget annat. Men det är lite som att gå till apoteket och välja ut mediciner man själv tror är bra utan någon som helst medicinsk analys i ryggen.

    Självklart är det upp till var och en att göra det valet, jag ställer mig mest kritisk till att man rekommenderar det till människor man inte har en susning om vad de har för bakgrund. Finns inga skäl till att ta det, varför ska de då ta det? Om det bara tar tid att bli gravid, varför skulle Apiforce underlätta? 

    Skönt att din cykel blev annorlunda till det bättre. Frågan är dock fortfarande: om du tog det en gång av sex, kan du verkligen veta att det var Apiforce som gjorde susen, eller kan det som Jag är bara jag skriver vara en ren slump? Och det finns ingen som egentligen motbevisat att det finns gudomliga krafter, så finns det varken fler eller färre belägg för att religiösa symboler kan göra under än Apiforce är väl det lika troligt? Jag provade inte 5, utan 35 gånger utan och en gång med. 

    Absolut finns det bra mediciner för att rätta till kroppen när den inte fungerar, men det är ju behandlingar man får först efter att hela kroppen analyserats noggrant. Man vet vad som saknas och man vet vad som kan behöva tillsättas. Inte som med Apiforce - man har ingen aning om vad det är som ska vara verksamma substanser i det, man har ingen aning om vad det är som ska påverkas eller ens hur det påverkas. 

    Du behöver absolut inte tycka som jag. Anledningen till att jag ens argumenterar är för att det känns farligt att sprida "mirakelkurer" så som det görs här på familjeliv. Det är inte alla som har ett kritiskt tänkande eller som ens förstår att det kan finnas biverkningar av naturpreparat. Bara för att du gör det betyder det inte att vilken okänd person som helst gör det. I det här fallet vet vi inte ens om TS har börjat försöka skaffa barn eller om det är första försöket, hur hennes cykel ser ut eller någonting alls, och ändå får hon rekommenderat preparatet som vi inte ens vet hur det påverkar. 
  • Äldre 7 Dec 18:10
    #15

    Så jag med regelbunden mens o ägglossning ska ibte ta apifors. Är inte det såkallade bidrottninggele oxå?

  • Äldre 7 Dec 18:18
    #16

    Jag ser i alla fall inte riktigt vad det ska hjälpa dig med, så jag hade sagt nej, du behöver inte dessa tillskott. 

    Precis - apiforce är samma sak som bidrottninggelé :) 

Svar på tråden Apiforce, hur ska man ta d? Funkar d?