• Anonym (Cooki­emonst­er)
    Äldre 27 Nov 02:50
    4951 visningar
    16 svar
    16
    4951

    Min man slår mig på låtsas ... allvarligt eller inte?

    Min man är världens underbaraste men ibland skoj bråkar han med mig , han bruka slänga kudde på mitt ansikte , nya mig på benen och sen pussa mig när jag blir arg, det värsta han gjort är strypit mig och tryckt mitt huvud mot sängen och sen skrattar han. Han verka gilla när jag blir arg och pussa ihjäl mig. När jag frågar honom varför han gör så då säger han att han försöker göra mig stark ... fattar ingenting. Han säger att han aldrriiig skulle slå mig och att en man som slår en tjej är ingen man.

    Han gör så ibland utan anledning och sen bara skratta så mycket när jag blir arg.

    Är detta skoj eller allvarligt? Hur hade ni reagerat?

  • Svar på tråden Min man slår mig på låtsas ... allvarligt eller inte?
  • Anonym (V)
    Äldre 27 Nov 04:00
    #1

    Du kallar dig för "Cookiemonster" när det gäller ett sådant här allvarligt ämne, really? Det blir lite svårt att ta dig på allvar men men.

    Har du sagt ifrån på skarpen att det inte är kul? Isf tycker jag det är väldigt allvarligt att han inte slutar. Att han inte begriper att man inte stryper eller gör illa någon är ju helt rubbat. Egentligen ska du inte ens behöva säga till honom men jag antar att han är typen som busleker hårt? Eller så gillar han att skada dig och låtsas som att han skämtar sen. Hur som helst borde du inte stanna med honom, han respekterar dig ju inte. Ett nej är ett nej.

  • Anonym (Nope)
    Äldre 27 Nov 06:18
    #2

    Att du ens tänker tanken om det är okej eller inte tycker jag är ett tecken på att det I-N-T-E är okej. 

  • grind
    Äldre 27 Nov 06:22
    #3

    Prata med honom och säg att du vill att han slutar med det här. Dock i en lugn situation. Inte när han väl håller på.

  • Anonym (Respe­kt)
    Äldre 27 Nov 07:38
    #4

    Du skriver att din man är världens underbaraste - men hur f*n kan han vara det när han gör dig illa & inte respekterar dig? 

    Prata med honom vid ett neutralt tillfälle & förstår han inte det du säger - bör du överväga att lämna honom. 

  • Anonym (Nej)
    Äldre 27 Nov 07:59
    #5

    Markera klart och tydligt att du vill inte och det är inte kul .Respekt.

  • Anonym (Mmm)
    Äldre 27 Nov 08:09
    #6

    Min kille brukar smiska till mig, och busa på olika sätt. Jag gillar det ibland, typ på ett sexigt sätt.

    Antar att det kommer från att jag är sexuellt undergiven, gillar att bli nedtryckt och omhändertagen.

    Men det är JAG som visar var gränsen går. Makten måste vara i balans, så uppstår en slags jämlikhet! Tex. när han "prövade min gräns" med att skuffa/sparka(lätt) eller med knytnäven trycka mot min mage så kändes det inte bra - och då så jag det tydligt åt honom, att jag vill inte att han gör så. Fattar han inte ord så gör likadant tillbaka! ;)

    Du måste lyssna till din egen kropp och din känsla, det är bara du som vet vad är rätt och fel för Dig!

  • Anonym (Mmm)
    Äldre 27 Nov 08:11
    #7
    Anonym (Mmm) skrev 2015-11-27 08:09:43 följande:

    Min kille brukar smiska till mig, och busa på olika sätt. Jag gillar det ibland, typ på ett sexigt sätt.

    Antar att det kommer från att jag är sexuellt undergiven, gillar att bli nedtryckt och omhändertagen.

    Men det är JAG som visar var gränsen går. Makten måste vara i balans, så uppstår en slags jämlikhet! Tex. när han "prövade min gräns" med att skuffa/sparka(lätt) eller med knytnäven trycka mot min mage så kändes det inte bra - och då så jag det tydligt åt honom, att jag vill inte att han gör så. Fattar han inte ord så gör likadant tillbaka! ;)

    Du måste lyssna till din egen kropp och din känsla, det är bara du som vet vad är rätt och fel för Dig!


    *sa tydligt åt honom!
  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 27 Nov 08:20
    #8

    Tycker DU att det är skoj eller allvarligt? Det är dig han gör det på och du måste bestämma om du går med på att han gör så. Gör han det mot din vilja (särskilt om du sagt ifrån att du inte vill) så är det misshandel, prat om skoj förmildrar inte den omständigheten.

  • Anonym (Fia)
    Äldre 27 Nov 08:20
    #9

    Så gör min man också, fast jag blir inte arg utan ger igen. För mig är det märkligt att bli arg över lite bus, men ännu mer märkligt är det att han fortsätter trots att du uppenbarligen inte gillar det.

  • Stårsc­han
    Äldre 27 Nov 08:23
    #10

    "Han verkar gilla när jag blir arg och pussa ihjäl mig"

    Mer behöver man inte läsa för att veta att detta är lååångt ifrån OK. Och så skrattar han åt dig när du blir arg. Är det respektfullt kanske? Nej, han låter som en sån som tycker att det är kul att kasta sten på djur och sätta eld på myrstackar, för att inte tala om skrämma kvinnor till lydnad. Ni har inte varit tillsammans så länge än, eller?

  • sextio­talist
    Äldre 27 Nov 08:31
    #11
    Anonym (Fia) skrev 2015-11-27 08:20:45 följande:

    Så gör min man också, fast jag blir inte arg utan ger igen. För mig är det märkligt att bli arg över lite bus, men ännu mer märkligt är det att han fortsätter trots att du uppenbarligen inte gillar det.


    Var och en blir saligt på sin fason, jag hade blivit ursinnig ifall min sambo hade försökt sig på något sådant. Jag hade inte sett det "roliga" eller "busiga" alls i detta.

    Men jag håller med, det är märkligt och framför allt respektlöst att fortsätta när ts på tydligt sätt visar att det inte är OK.
  • sextio­talist
    Äldre 27 Nov 08:32
    #12
    Anonym (Respekt) skrev 2015-11-27 07:38:05 följande:

    Du skriver att din man är världens underbaraste - men hur f*n kan han vara det när han gör dig illa & inte respekterar dig? 

    Prata med honom vid ett neutralt tillfälle & förstår han inte det du säger - bör du överväga att lämna honom. 


    Ts bör även vid ett sådant samtal upplysa sin man att hon är så stark att hon, om han inte slutar med detta, inte behöver en slående man i sitt liv.
  • Anonym (Tvive­l)
    Äldre 27 Nov 12:38
    #13
    Anonym (Cookiemonster) skrev 2015-11-27 02:50:25 följande:

    Min man är världens underbaraste men ibland skoj bråkar han med mig , han bruka slänga kudde på mitt ansikte , nya mig på benen och sen pussa mig när jag blir arg, det värsta han gjort är strypit mig och tryckt mitt huvud mot sängen och sen skrattar han. Han verka gilla när jag blir arg och pussa ihjäl mig. När jag frågar honom varför han gör så då säger han att han försöker göra mig stark ... fattar ingenting. Han säger att han aldrriiig skulle slå mig och att en man som slår en tjej är ingen man.

    Han gör så ibland utan anledning och sen bara skratta så mycket när jag blir arg.

    Är detta skoj eller allvarligt? Hur hade ni reagerat?


    Vad tycker du själv? Om det känns allvarligt säger du till honom, lyssnar o respekterar han inte då så är han inget bra.
  • Anonym (Skumt­)
    Äldre 27 Nov 13:08
    #14

    Nej, jag tycker att detta låter konstigt.

    Det är en konstig sida hos honom. Eller så tänder han på dominans och testar dig. Fast man brukar ju kommunicera ordentligt?? Kanske är en outforskad sida hos honom. Fråga honom om det? Verkar ju helt klart obehagligt att vara med om det beteendet.

  • Anonym (Men han slår ju i alla fall inte..­.)
    Äldre 27 Nov 17:19
    #15
  • fkh
    Äldre 28 Nov 16:21
    #16

    Jag tror att du vet svaret på detta själv. Vi på forumet kan ju inte veta hur mycket skoj och lek är inblandat i detta eller hur hårdhänt han kan bli. Att du ens startade tråden är ju ett tecken på att du vet hur onormalt det är. Ta upp det med honom en gång i något annat sammanhang, inte direkt efter det har hänt. Berätta att du ogillar det skarpt och be på allvar att han aldrig gör om det. Sen får du väl avgöra huruvida han respekterar det eller ej och gå vidare med det då.

Svar på tråden Min man slår mig på låtsas ... allvarligt eller inte?