• Analoga

    För snålt? (present 11-åring)

    Min dotter ska på kalas hos en tjejkompis som fyller 11 år. Funderat på att köpa ett presentkort på HM på 100 kr.

    Det är ingen hon är jättetajt med precis, de umgås inte så ofta nuförtiden. Är summan rimlig med tanke på det? Eller är det för "snålt" ?

  • Svar på tråden För snålt? (present 11-åring)
  • Stårschan

    Definitivt inte för snålt. Helt lagom kompispresent i den åldern.

  • Analoga
    Stårschan skrev 2015-11-27 11:37:22 följande:
    Definitivt inte för snålt. Helt lagom kompispresent i den åldern.
    Ok, tack :) Ville mest höra hur andra tänker :)
  • Fru Ve

    Helt ok! Vi köper kalaspresenter för mellan 50-100 kr. Det får ju inte gå inflation i presenter heller.

  • Duckan

    Jag hade nog dragit upp det till 150 kr, men det är ju inget måste på nåt vis ts.

  • Godispappret

    Det där är så märkligt, tycker jag. Här på FL läser jag ofta om hur majoriteten skriver att de har en gräns för hur mycket en kompispresent får kosta. Den brukar ligga mellan 50-100 kronor.
    I verkligheten, på de kalas jag varit med mitt barn på, så är det presenter för betydligt större summor än så.

    Själv brukar jag inte låsa mig vid priset, utan hittar jag något som jag tycker skulle passa perfekt, så köper jag det (inom vissa rimliga gränser då, förstås).

    En annan sak jag funderat över är vad ni som köper presenter för 50 kronor, köper? Vad får man för 50 kronor, som är nått att ha?

  • Mrs Green

    Jag tycker runt 100 kr är lagom för de som inte är så nära kompisar, men lite mer för bästisarna.

  • Godispappret
    Mrs Green skrev 2015-11-27 22:52:45 följande:

    Jag tycker runt 100 kr är lagom för de som inte är så nära kompisar, men lite mer för bästisarna.


    Denna hundralapp tycks gälla för kompisar mellan 3-14 år, ungefär. Tycker det är märkligt.
    Mitt barn är fem år och alla barnkalas jag varit på med mitt barn, så har presenterna kostat allt från 100-400 kronor.
  • HenryIronstead

    150 kr får man lättare en trevlig present för än 100 kr, jag vet för jag har barn i släkten. Svårt hitta något vettigt för en hundring.

  • Duckan

    Godispappret, undrar samma sak. Ibland gör man fynd, men oftast ligger priserna på vad som önskad mellan 150-200kr.

  • Ego Lovers

    Till en klasskompis eller kompis är 100kr ok men lite mer till bästisen

  • njursten

    Brukar tänka att varför är summan så jätteviktig? Hittar jag nåt som jag tycker skulle passa personen köper jag det även om det skulle kosta 50 100 eller mer. Naturligtvis en rimlig summa så jag inte blir ruinerad.

Svar på tråden För snålt? (present 11-åring)