• seriösanvändare

    Kraftig ökning av tonårspojkar och unga män i Sverige

    www.expressen.se/nyheter/sverige-narmar-sig-kinas-konsobalans/

    Sverige närmar sig Kinas könsobalans, enligt Hans Rosling.

    Vad får detta för konsekvenser? För det svenska samhället? Och för de kvinnor och flickor som blir kvar i ursprungsländerna?


    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Svar på tråden Kraftig ökning av tonårspojkar och unga män i Sverige
  • Anonym (xxx)

    De flesta av de ensamkommande unga männen kommer att få svårt att hitta en partner. Några lär träffa flickor här med samma eller liknande bakgrund som de själva. (Även om det går 10 ensamkommande män på varje ensamkommande flicka / kvinna). Några lär träffa svenska kvinnor. Men de flesta blir förmodligen utan partner, särskilt som möjligheten till anhöriginvandring nu stryps rejält.

    Jag är rädd att det kommer att leda till ökad frustration bland dessa unga män, samt till ökad otrygghet för kvinnor i Sverige.

  • Anonym (T)

    Dvs vi borde åka ner och hämta flickor eller hela familjer till säkerhet :)

    Och skicka mer hjälp och satsa på hållbara resurser

    Sluta handla med vapen och inte stå för konsekvenserna sen!

  • KingOfKings

    Sverige borde öppna upp för Ukrainska kvinnor i mängder. Ta in en miljon unga Ukrainska kvinnor och flickor <20 år.

  • Anonym (Tjej)

    Mest ser man just utländska unga män i förorterna.Mer är utländska kvinnor.Varför?Tråkigt.

  • Anonym (Import)

    Tonårskillar i grupp är ju ingen höjdare alls. Men förmodligen blir de väl här tills de har kommit iordning lite, och sedan importerar de en flicka från gamla hemlandet som anhöriginvandrare. Att det är kvinnounderskott i Sverige kommer nog inte att spela lika stor roll här som det gör i Kina. Men det är min gissning.

    Såg att Kanada inte tar emot ensamkommande män. Endast familjer och kvinnor. Det är nog förståndigt.

  • KingOfKings
    Anonym (Import) skrev 2015-11-27 16:03:02 följande:
    Tonårskillar i grupp är ju ingen höjdare alls. Men förmodligen blir de väl här tills de har kommit iordning lite, och sedan importerar de en flicka från gamla hemlandet som anhöriginvandrare. Att det är kvinnounderskott i Sverige kommer nog inte att spela lika stor roll här som det gör i Kina. Men det är min gissning.

    Såg att Kanada inte tar emot ensamkommande män. Endast familjer och kvinnor. Det är nog förståndigt.
    Nej  det kommer tära på männen här och skapa trista situationer för kvinnorna och allas egendommar
  • asta66

    Jag tycker att vi ska könskvotera flyktingar. Jag kan inte förstå varför flickor och kvinnor ska vara mindre utsatta i krig och konflikter. De bör ju ha lika stort skyddsbehov. Om inte mer då våldtäkt och tvångsäktenskap förekommer. Att andra kulturer hellre kostar på pojkar/män är inget vi måste stötta.

  • Anonym (Realisten)

    Dessa män borde åka tillbaka och vara män, dvs stanna kvar och skydda sina fruar, barn, mödrar och resten av de som inte kunnat invadera Europa ännu. Tänk på gamlingarna, de har ju inte en chans helt ensamma.

    Ynkryggar är vad dessa sk män är.

Svar på tråden Kraftig ökning av tonårspojkar och unga män i Sverige