• Josse

    Hysterektomi 8 veckor sedan nu blödning?

    Den 22 sep genomförde jag en hysterektomi (livmoder och äggledarna togs bort) kvar blev äggstockarna för att minimera risken för att hamna i klimakteriet för tidigt.

    Den omedelbara återhämtningen gick som förväntat och jag har tills idag inte haft vare sig blödningar eller flytningar på 3-4 veckor. I morse så hade jag rätt mycket rosa på pappret och det moler lite som mensvärk. Hur är det möjligt? Igår ca 8 veckor efter operation bar jag en massa tunga möbler men det borde väl inte vara orsaken?


    Orolig
  • Svar på tråden Hysterektomi 8 veckor sedan nu blödning?
  • Tow2Mater

    Kan vara inre stygn som löses upp. Så länge du inte blöder mycket. Det borde stå i instruktionerna du fick om tiden efter op. Bära tunga möbler efter bara 8 veckor står det nog att du INTE ska göra.

  • Josse

    Var till gynekologen i slutet på förra veckan.
    Jag har tydligen läkt jättefint inuti. Blödningen kunde han inte förklara då allt såg helt ut med tre olika ultraljud (ett utvändigt och två olika invändigt). De mörka flytningarna berodde på en bakterielinfektion som inte är helt ovanlig tydligen då mensen inte naturligt sköljer bort bakterier. Värken förklarade han med att den kommer jag få leva med i ca en vecka per månad då äggstockarna producerar och gör sig av med äggen.

Svar på tråden Hysterektomi 8 veckor sedan nu blödning?