• ninasord

    Jaha, då är det kanske min tur att ladda ur mig bara för att jag kan

    Det finns människor som skriver in sig på sjukhus för bokstavligt talat ingenting. Dom verkar fullt funktionella, bekantar sig med varandra, umgås, pratar lösögonfransar, naglar, pillar på sina surfplattor, tittar på tv och småpratar kring matsalsbordet. Dom har släkt, bekanta och vänner som även besöker dem. Det är gose gos, gulle gull, hundvalpsblickar och bebisspråk som gäller. Den som inte följer deras linje anses störa. Det är alltså borderlinepatienterna som håller takten på avdelningen. Passa dig om du tar luft i lungorna och säger vad du tycker, den andra mår ju sååå dåligt. Rynkar på näsan Usch, jag gråter nästan själv här lite...

    En säger med en babyröst att hon är så tacksam för att hon har familj som stöttar yadda yadda. Min fråga är. Vad gör människan på sjukhus? Övergrepp som barn eller inte, men man sätter sig inte på en fet röv och förväntar sig att samtliga kring bordet ska tycka synd om denne och anpassa sig efter hennes känslighet. Hennes sk. trauma är inte ens en bråkdel av vad samtliga på den avdelningen fått genomleva. Hon hade väl tagit livet av sig för länge sedan om hon vore mig.

    Ibland blev det bara för mycket med "snack" och jag ville bära antingen solglasögon eller en mask över ansiktet för att inte känna mig så utstirrad samt för att signalera personalen om att jag faktiskt menar någonting med vad jag upprepat säger. Då frågar denna vuxenbebis "Har du gått och blivit en ninja" med ett barnsligt leende på läpparna. Jag är säker på att hon associerade med ninjas som barn vill imitera och leka. Människan har ingen som helst insikt i vad det gäller verkligheten.

    Där har vi bara ett exempel på en person som inte ser annat än vad som försiggår sig i hennes egna lilla värld. Egenansvaret lyser med sin frånvaro, första att trilla av pin om hon blir måltavla för andra intressen.. Aja..

    Saken är också den att jag kan aldrig till skillnad från dem ens berätta min historia, sedan vet jag att jag inte blir trodd och för det tredje är det ytterst få som verkligen förstår vad det handlar om. Jag är redan under ytan och jag vet att det inte finns någon hopp för mig.

    Jag kan aldrig mer återvända till det normala livet efter att veta vad jag gör idag. Detta tack vare att ingen reagerade eller agerade i tid.

    Hon kan klä sig i camo om hon vill, men jag fattar inte hur hon sedan kan reagera på min mentalitet. Det går inte ihop. Vet hon takten eller inte?


    I'm not your driver
  • Svar på tråden Jaha, då är det kanske min tur att ladda ur mig bara för att jag kan
  • Sandra8978

    Blotteri är regel snarare än undantag nu för tiden, folk som dig (och mig) som anser att privata saker håller man för sig själv, ska pekas ut som avvikare. 

    Det är väl så att nervösa narcissiter inte tål någon som ens indirekt indikerar att denees beteende är inkorrekt, eller att det ens finns andra förhållningssätt.

  • ninasord
    Sandra8978 skrev 2015-11-28 13:50:37 följande:

    Blotteri är regel snarare än undantag nu för tiden, folk som dig (och mig) som anser att privata saker håller man för sig själv, ska pekas ut som avvikare. 

    Det är väl så att nervösa narcissiter inte tål någon som ens indirekt indikerar att denees beteende är inkorrekt, eller att det ens finns andra förhållningssätt.


    Rätt eller inte, men nog är det min tur efter att annars ha knäppt igen. Jag känner ingen av dessa, men tar mig samma rätt som dom att yttra mig.
    I'm not your driver
  • ninasord
    Anonym (?!) skrev 2015-11-28 13:59:30 följande:

    Bad vet du om deras sjukdomshistoria?!


    Skiter jag i. Någon jävla ryggrad ska väl även dom ha.
    I'm not your driver
  • Anonym (?!)
    ninasord skrev 2015-11-28 14:00:59 följande:

    Skiter jag i. Någon jävla ryggrad ska väl även dom ha.


    Ibland blir det banala lättare att prata om än det svåra. Ska bara de mest asocialaste människorna få vård. Varenda människa kan bli sjuk, den mest IQ-befriade också.
  • ninasord
    Anonym (?!) skrev 2015-11-28 14:04:15 följande:
    Ibland blir det banala lättare att prata om än det svåra. Ska bara de mest asocialaste människorna få vård. Varenda människa kan bli sjuk, den mest IQ-befriade också.
    Och?
    I'm not your driver
  • Anonym (?!)

    Eftersom du med bestämdhet menar att de andra inte skulle klarat av vad du gått igenom, har du blivit torterad eller vad?

  • Anonym (?!)
    ninasord skrev 2015-11-28 14:05:17 följande:

    Och?


    . :D :D :D sluta önska bort folk på psyket?! Där om ngnstans måste folk få känna att de kan vara!!
  • ninasord
    Anonym (?!) skrev 2015-11-28 14:08:23 följande:

    Eftersom du med bestämdhet menar att de andra inte skulle klarat av vad du gått igenom, har du blivit torterad eller vad?


    Och hjärntvättad.
    Lätt och klaga i efterhand eller? *skrattar*


    I'm not your driver
  • ninasord
    Anonym (?!) skrev 2015-11-28 14:10:30 följande:
    . :D :D :D sluta önska bort folk på psyket?! Där om ngnstans måste folk få känna att de kan vara!!
    Kan vara mysigt med ett andra hem, som en fritidsgård fast för vuxna? Skrattande
    I'm not your driver
  • Anonym (?!)
    ninasord skrev 2015-11-28 14:13:17 följande:

    Och hjärntvättad.

    Lätt och klaga i efterhand eller? *skrattar*


    Jag har också upplevt sjuka grejer. Jag gör inte intryck av det alls. Jag verkar vara en person som sitter hemma och läser en bok. Jag skulle lätt kunna jobba för Säpo.
  • ninasord
    Anonym (?!) skrev 2015-11-28 14:15:55 följande:
    Jag har också upplevt sjuka grejer. Jag gör inte intryck av det alls. Jag verkar vara en person som sitter hemma och läser en bok. Jag skulle lätt kunna jobba för Säpo.
    Kul om det är frivilligt.
    Jag får inte ens betalt..
    I'm not your driver
  • ninasord
    Anonym (?!) skrev 2015-11-28 14:15:55 följande:
    Jag har också upplevt sjuka grejer. Jag gör inte intryck av det alls. Jag verkar vara en person som sitter hemma och läser en bok. Jag skulle lätt kunna jobba för Säpo.
    Kanske behöver jag tillägga för att undvika missförstånd, att jag inte arbetar specifikt för just SÄPO. Förfrågan kommer från annat håll. Ingen behöver för den skull vara rädd för mig, men vara införstådda med att dom jag har bakom mig är militära och skoningslösa mot all form av terroraktivitet. Samarbetet är kontinuerligt och sekretessbelagt. Vi är tätt sammansvurna och jag kan inte kanske alla gånger uttala mig om saken som en del önskade, detta av säkerhetsskäl. Det finns onda krafter lite här och var och på olika nivåer som vi måste få pli på i förebyggande syfte. När man väl fått signalement och lokaliserat hot har man mer konkreta spår att gå efter, det är däremot inte min uppgift.
    I'm not your driver
Svar på tråden Jaha, då är det kanske min tur att ladda ur mig bara för att jag kan