• Anonym (Kluven)

    Otrogen eller inte?

    Jag och min partner har varit tillsammans ett par år. Min partner är under 25 men äldre än 20 år.

    Min partner är medlem och aktiv i en populär dejtingsida/sexsida där ???. Vi hade en överenskommelse efter att jag upptäckte detta om att *** inte skulle göra om detta eftersom att jag blev upprörd men trots detta är *** fortfarande aktiv. Min sambo menar att det enbart är ett skämt/underhållning och att inga möten sker, därför anses det inte som otrohet.

    Någon som har erfarenheter/tips på hur ni skulle hantera situationen? känner mig kluven.

  • Svar på tråden Otrogen eller inte?
  • Anonym (Kluven)
    Anonym (Kluven) skrev 2015-11-28 19:48:05 följande:

    Jag och min partner har varit tillsammans ett par år. Min partner är under 25 men äldre än 20 år.

    Min partner är medlem och aktiv i en populär dejtingsida/sexsida. Vi hade en överenskommelse efter att jag upptäckte detta om att *** inte skulle göra om detta eftersom att jag blev upprörd men trots detta är *** fortfarande aktiv. Min sambo menar att det enbart är ett skämt/underhållning och att inga möten sker, därför anses det inte som otrohet.

    Någon som har erfarenheter/tips på hur ni skulle hantera situationen? känner mig kluven.


    Blev lite felstavning
  • Anonym (Tjejen)

    Inte otrohet, än, men sätt stopp innan det blir, min erfarenhet säger att det blir otrohet om detta få fortskrida

  • Anonym (A)

    Kanske inte otrohet men som ett stort svek eftersom det är en överenskommelse ni gjort.

    otrohet är ett svek, brutna löften är svek. Summasumarum

  • Anonym (fgh)

    Bli medlem du med? Då ser du vilken typ av sida det är.

    Är det tex K6 så finns det massor med folk där som bara vill prata. Och inte om sex heller utan bar snacka lite allmänt skit i chatten. Eller på klottret förut men det har de tyvärr lagt ner så nu vet jag inte hur mycket aktivitet det är på chatten som är rätt jobbig i mitt tycke.

  • Anonym (Kluven)
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-11-28 19:54:44 följande:

    Inte otrohet, än, men sätt stopp innan det blir, min erfarenhet säger att det blir otrohet om detta få fortskrida


    Hur sätter man stopp för detta? Detta har hänt så många gånger förut och han har lovat att detta skulle vara sista gången. Gång på gång har jag upptäckt min partner på olika dejtingsidor. Har varit bland annat tinder, badoo, bodycontact och lite andra hemsidor
  • Anonym (Kluven)
    Anonym (A) skrev 2015-11-28 20:10:27 följande:

    Kanske inte otrohet men som ett stort svek eftersom det är en överenskommelse ni gjort.

    otrohet är ett svek, brutna löften är svek. Summasumarum


    Känner också att otrohet är ett svek och löften som han aldrig verkar hålla. När är det nog? hur många gånger ska man förlåta? när vet man att det är dags att sluta försöka. Lovar mig själv att det är sista gången och att jag kommer lämna men varenda gång förlåter jag. Varför?
  • Anonym (fgh)

    Bara du kan bestämma när det är nog. Du förlåter nog för att du hoppas och hoppas att han verkligen ska sluta men han har gång på gång visat att hans chattande är viktigare än du.

  • Anonym (A)
    Anonym (Kluven) skrev 2015-11-28 20:58:30 följande:

    Känner också att otrohet är ett svek och löften som han aldrig verkar hålla. När är det nog? hur många gånger ska man förlåta? när vet man att det är dags att sluta försöka. Lovar mig själv att det är sista gången och att jag kommer lämna men varenda gång förlåter jag. Varför?


    Min sambo träffade et kvinna på en sådan sida som han sedan träffade och hade sex med. Jag bestämde att ett obetydligt knull inte skulle få förstöra allt vi har. Därimot ställde jag krav.. nu har vi tagit oss igenom det .
  • Anonym (Kluven)
    Anonym (A) skrev 2015-11-28 21:13:21 följande:

    Min sambo träffade et kvinna på en sådan sida som han sedan träffade och hade sex med. Jag bestämde att ett obetydligt knull inte skulle få förstöra allt vi har. Därimot ställde jag krav.. nu har vi tagit oss igenom det .


    Tack så mycket! Många gånger har jag ställt krav men jag kanske inte har visat tydligt hur seriös jag är. Jag vill att vi tar oss igenom det men varenda gång jag känner att vi har börjat bygga upp tilliten, bryter han den.
  • Anonym (Kluven)
    Anonym (fgh) skrev 2015-11-28 21:05:37 följande:

    Bara du kan bestämma när det är nog. Du förlåter nog för att du hoppas och hoppas att han verkligen ska sluta men han har gång på gång visat att hans chattande är viktigare än du.


    Du har mycket rätt i det du skriver, jag hoppas han ska sluta men chatten verkar viktigare än mig i och med att han inte kan sluta trots att han ser hur mycket det sårar mig.
  • Anonym (fgh)

    Försök få honom att förstå att du verkligen menar det, men om han inte vill så kan du mena det hur mycket du vill, han kommer ändå att fortsätta. <så, tänk noga igenom vad du ska säga innan för ställ inget ultimatum om du inte är beredd att genomföra det.

  • Anonym (A)
    Anonym (Kluven) skrev 2015-11-28 21:36:14 följande:

    Du har mycket rätt i det du skriver, jag hoppas han ska sluta men chatten verkar viktigare än mig i och med att han inte kan sluta trots att han ser hur mycket det sårar mig.


    Det är så svårt att ge råd till andra men jag frågade varför han kände att han behövde någon annan än mig. Han svarade då att han saknade någon att prata med om annat än ungar jobb och vardag. Nu har han tagit upp kontakten met gamla kompisar istället. Tror att det är viktigt att våga ställa frågan varför. Den gör ont. Men man får något att arbeta med.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Kluven) skrev 2015-11-28 20:56:33 följande:

    Hur sätter man stopp för detta? Detta har hänt så många gånger förut och han har lovat att detta skulle vara sista gången. Gång på gång har jag upptäckt min partner på olika dejtingsidor. Har varit bland annat tinder, badoo, bodycontact och lite andra hemsidor


    Hade jag dragit tillbaka min tid hade jag sagt antingen stopp med sånt eller slut på förhållandet
Svar på tråden Otrogen eller inte?