• Anonym (Frustrerad)

    känslor för två.

    Hej! 


    Nu är det så att jag och mitt ex gjorde slut i september, pga att han inte visade mig tillräckligt med känslor och kärlek. vi hade aldrig sex eller pussades aldrig, och han lovade när vi väl gjorde slut att han skulle ändra på sig och gå till psykolog samt verkligen ta tag i allt som inte fungerade, jag trodde så klart inte honom då jag redan givit honom så många chanser och jag valde att vi inte skulle ha kontakt. 


    Så sen början av oktober började jag prata med en kille som bor en bit bort, så det är distans men det fungerade. Den här killen är lite omogen av sig kan man säga men han ger mig kärlek och han visar att han verkligen tycker om mig för den jag är och han pussas samt kramas hela tiden, säger fina saker osv. Men nu när det började bli lite mer seriöst så började jag tänka på mitt ex, och jag kunde inte släppa tanken av att jag kände att det inte kändes riktigt klart, utan jag hade inte gått vidare som jag trodde.


    Så igår kväll träffade jag mitt ex och vi pratade, han har börjat gå till psykolog, han tränar och mår bättre, ha vill försöka och jag fick mig en ordentlig tanke ställare. 


    Imorse när jag sovit på saken så kände jag mig 100% säker att jag ville vara med mitt ex och jag sa då till den nya killen att det kommer inte gå då jag inte är riktigt redo för ett nytt förhållande och han blev såklart väldigt ledsen och förstod inte riktigt vad som hände. Jag ångrade dock inte mitt beslut men var så klart ledsen över att jag sårat honom. 


    Jag åkte därefter till mitt ex och berättade jag brutit upp med denna nya killen för jag vill ge oss en sista chans och han blev så klart glad men inge mer med det förutom att vi ska träffas imorgon och äta något gott. 


    Nu till problemet, jag känner att jag har känslor för båda. Jag vill vara med båda men kan inte bestämma mig vad jag ska göra. Känns som om att jag vill ge mitt ex 1 vecka på att visa att han verkligen vill det här (vilket han inte riktigt gjort än) och att han förändrats och anledningen till att jag vill ge honom än chans är för att jag vill se om det kan bli vi samt att jag kan inte inleda en relation med den nya först jag känner att det är helt klart med mitt ex. Jag har sagt till kille nr 2 att jag vill i alla fall ha minst 1 vecka att reda ut vad jag känner och att han och jag inte ska ha kontakt under denna tid. Anledningen att det bara blir en vecka är för att jag är rätt trött att ge mitt ex chanser och detta är vad han får (nej han vet inte att jag satt 1 vecka som "deadline") och om det inte känns bra efter denna tid så vet jag att det inte är menat och då kanske jag kan satsa på den andra killen och ge han chansen.


    Förlåt om det inte är direkt en fråga men behövde skriva av mig lite. 


    Men hur hade ni gjort? och vad tycker ni att jag bör göra? ska jag dejta båda samtidigt eller ska jag göra som jag skrev att ge ex:et en vecka och sedan bestämma?


    Säg inte att jag ska skita i båda och jobba på mig själv för det har jag redan gjort, utan problemet är att jag har känslor för båda och båda är bra på olika sätt samt att båda har dåliga sidor på olika sätt, därför jag har problem med att veta säkert vad jag vill.


     

  • Svar på tråden känslor för två.
  • aleydis

    Jag tror att han har lätt att falla tillbaka o gamla hjulspår, de flesta har svårt att förändras och framförallt inte på så kort tid. Jag skulle inte gå tillbaka, lita på att ni gick isär av en anledning

  • Anonym (Frustrerad)

    aleydis skrev 2015-11-28 23:51:02 följande:

    Jag tror att han har lätt att falla tillbaka o gamla hjulspår, de flesta har svårt att förändras och framförallt inte på så kort tid. Jag skulle inte gå tillbaka, lita på att ni gick isär av en anledning

    Tack för svaret, men måste verkligen ge ex:et en chans innan jag kan gå vidare. Det värsta är att det känns som om att jag kör dubbelspel och jag mår verkligen hemskt av det.


  • Anonym (...)
    aleydis skrev 2015-11-28 23:51:02 följande:

    Jag tror att han har lätt att falla tillbaka o gamla hjulspår, de flesta har svårt att förändras och framförallt inte på så kort tid. Jag skulle inte gå tillbaka, lita på att ni gick isär av en anledning


  • Anonym (...)

    [quote=76057755][quote-nick]Anonym (Frustrerad) skrev 2015-11-29 00:16:21 följande:[/quote-nick][/quote]

    Det gör du ju också... du vill ju ha kakan o äta den.

  • Anonym (Frustrerad)

    Helt ärligt så nej, jag vill inte ha kakan och äta den. Jag vill bara det ena men jag är för förvirrad för att göra ett vettigt beslut. Men jag har gråtit i 3 dagar och inget verkAr fungera, den nya killen sa i alla fall att väntar på mig och att han finns där för mog medans exet är dryg och måste "anpassa" sig till den nya situationen

  • Anonym (..)

    Så länge du är ärlig och uppriktig med det hela ser jag inget fel i det. Den nya killen kan ju välja att skippa dig om han vill det. Det hade nog antagligen jag gjort - dåliga erfarenheter av "folk som inte är klara med sina ex" och inget jag vill vara med om igen. Men om han är OK med att vänta och se vad som händer, ja då är det ju desto bättre för dig.

  • Anonym (...)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2015-11-29 01:52:31 följande:

    Helt ärligt så nej, jag vill inte ha kakan och äta den. Jag vill bara det ena men jag är för förvirrad för att göra ett vettigt beslut. Men jag har gråtit i 3 dagar och inget verkAr fungera, den nya killen sa i alla fall att väntar på mig och att han finns där för mog medans exet är dryg och måste "anpassa" sig till den nya situationen


    Okej!

    Han väntar snällt medan du eventuellt ska gå tillbaka till ditt ex. Om exet inte vill, så tar du andra killen. Måste kännas som reservkillen, fattar han inte det. Tycker du ska träffa en helt annan, känns schysstast.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (...) skrev 2015-11-29 13:35:18 följande:

    Okej!

    Han väntar snällt medan du eventuellt ska gå tillbaka till ditt ex. Om exet inte vill, så tar du andra killen. Måste kännas som reservkillen, fattar han inte det. Tycker du ska träffa en helt annan, känns schysstast.


    Nej handlar inte om vad exet vill, jag fixat situationen idag genom att jag och exet bara ska träffS som vänner Och bowla utan några förhoppningar och sedan sa jag att jag vill tänka på saken under natten eller något dag så jag får tänka över hur jag känner, så ska inte ha kontakt med någon av dom först jag vet hur jag vill göra
  • Anonym (BosseLarsson)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2015-11-29 01:52:31 följande:

    Helt ärligt så nej, jag vill inte ha kakan och äta den. Jag vill bara det ena men jag är för förvirrad för att göra ett vettigt beslut. Men jag har gråtit i 3 dagar och inget verkAr fungera, den nya killen sa i alla fall att väntar på mig och att han finns där för mog medans exet är dryg och måste "anpassa" sig till den nya situationen


    Där har du väl svaret på din fråga? Den nya finns där men exet måste anpassa sig? Då har väl exet uppenbarligen inte fått styr på sig själv i den utsträckningen att det skulle göra någon skillnad? Skulle vara smått otroligt också om det skulle hänt på mindre än två månader.


    Vad jag menar är att du får tänka på exet precis som han var när du gjorde slut, är det en kille att satsa på? Om så varför gjorde du slut?

Svar på tråden känslor för två.