• Anonym (Konst­igt)
    Äldre 29 Nov 03:38
    23313 visningar
    54 svar
    -1
    54
    23313

    Min sambo sa "gå till ditt rum om du vill onanera" till sin dotter

    Nu när jag ligger i sängen och inte kan sova så tänkte jag på en sak.

    Jag är ihop med en kvinna som har en dotter. Hennes dotter är 6 år gammal. Idag satte sig flickan mellan benen på soffkanten och började "gnugga" sig mot den. Då säger min sambo till henne "om du vill onanera så får du gå in på ditt rum och göra det".

    Efteråt tog jag upp med med min sambo och frågade varför hon sa så. Min sambo sa då "ja, det är bättre att prata öppet om sånt och uttrycka ordet "onanera" så flickan inte förknippar ordet med något pinsamt. Jag sa då: "men jag tror inte hon hade som syfte att onanera...flickan vet inte ens vad det är?" Min sambo envisades med att flickan vet vad som är skönt och inte skönt, och är något man gör med underlivet skönt så kallas det onanering.

    Tycker fsktiskt hon resonerar äckligt. Asså det är ett BARN!!! Låt säga att flickan fann det vara behagligt att gnugga sig så...inte fan ska man säga "gå in på ditt rum och onanera". Sånt säger man inte ens till vuxna personer.

    Det är inte fel att onanera. Men sånt vill man helst kanske inte prata öppet om, oavsett hur öppet samhälle vi lever i.

    Eller vad tycker ni?

  • Svar på tråden Min sambo sa "gå till ditt rum om du vill onanera" till sin dotter
  • Äldre 29 Nov 03:49
    #1
    +1

    Det är väl bättre att flickan onanerar ensam på rummet än inför andra människor. Nu var det bara ni hemma men hon måste lära sig att onani är något privat och inget man gör öppet. Jag tycker det är bra mamman sade till henne.

  • Anonym (Konst­igt) Trådstartaren
    Äldre 29 Nov 03:54
    #2
    -2
    Alvina skrev 2015-11-29 03:49:11 följande:

    Det är väl bättre att flickan onanerar ensam på rummet än inför andra människor. Nu var det bara ni hemma men hon måste lära sig att onani är något privat och inget man gör öppet. Jag tycker det är bra mamman sade till henne.


    Usch
  • Äldre 29 Nov 04:12
    #3
    +2
    Alvina skrev 2015-11-29 03:49:11 följande:

    Det är väl bättre att flickan onanerar ensam på rummet än inför andra människor. Nu var det bara ni hemma men hon måste lära sig att onani är något privat och inget man gör öppet. Jag tycker det är bra mamman sade till henne.


    Håller med. Dessutom sa ju inte mamman "gå in och onanera" utan "OM du vill onanera så får du gå in på ditt rum och göra det". Stor skillnad tycker jag.

    TS: När småpojkar drar i snoppen nakna eller tar sig i skrevet påklädda tycker många att det är lite roligt/charmigt men om flickor skulle pilla sig mellan benen så andra ser det verkar många tycka att det är märkligt och olämpligt, precis som du gör TS. Det handlar inte om att sexualisera barn utan om att lära dem att vissa saker är okej att göra men man gör det ensam, såsom det mesta som har med kroppen att göra: kissa, bajsa, snyta sig, pilla näsan, peta tänderna, duscha, onanera.
  • Anonym (Lotta­)
    Äldre 29 Nov 04:13
    #4
    -2

    Håller med TS, det är fan lite äckligt och underligt. Skulle aldrig säga så till mina barn i den åldern, sen umgås dom väl med andra barn då och måste ju ha fattat att man gör inte så framför andra människor. Typ lika som att dom borde ha lärt att man drar inte ner byxorna på stan eller i kön i affären och gräver i röven.

    Visst kan man prata om onani men det räcker väl en gång, privat, att säga att så gör man bara när man är ensam och ingen kan se.

    Hennes unge kanske är trögfattad och hon lär ju bli mobbad snart i skolan när hon börjar gnugga på stolen mitt under lektionen?

    Sen så är det ju konstigt att hon säger så mitt framför dig fast å andra sidan är det ju lika konstigt att en 6åring börjar gnugga på soffan framför dig också.

    Vem vet, morsan kanske är en sån som har dildos och porrfilmer framme helt öppet.

  • Äldre 29 Nov 05:08
    #5
    +2
    Anonym (Lotta) skrev 2015-11-29 04:13:29 följande:

    Håller med TS, det är fan lite äckligt och underligt. Skulle aldrig säga så till mina barn i den åldern, sen umgås dom väl med andra barn då och måste ju ha fattat att man gör inte så framför andra människor. Typ lika som att dom borde ha lärt att man drar inte ner byxorna på stan eller i kön i affären och gräver i röven.

    Visst kan man prata om onani men det räcker väl en gång, privat, att säga att så gör man bara när man är ensam och ingen kan se.

    Hennes unge kanske är trögfattad och hon lär ju bli mobbad snart i skolan när hon börjar gnugga på stolen mitt under lektionen?

    Sen så är det ju konstigt att hon säger så mitt framför dig fast å andra sidan är det ju lika konstigt att en 6åring börjar gnugga på soffan framför dig också.

    Vem vet, morsan kanske är en sån som har dildos och porrfilmer framme helt öppet.


    Det var ju privat - de var ju hemma och bara mamman, barnet och TS var närvarande. Om TS bor med barnet borde väl mamman kunna säga det fastän TS var i rummet. Dessutom, OM nu barnet är "trögfattat" är det väl bättre att mamman säger till i hemmet så att barnet INTE gnuggar sig på saker bland folk.
  • Anonym (K)
    Äldre 29 Nov 05:39
    #6
    +2
    Anonym (Konstigt) skrev 2015-11-29 03:38:34 följande:

    Nu när jag ligger i sängen och inte kan sova så tänkte jag på en sak.

    Jag är ihop med en kvinna som har en dotter. Hennes dotter är 6 år gammal. Idag satte sig flickan mellan benen på soffkanten och började "gnugga" sig mot den. Då säger min sambo till henne "om du vill onanera så får du gå in på ditt rum och göra det".

    Efteråt tog jag upp med med min sambo och frågade varför hon sa så. Min sambo sa då "ja, det är bättre att prata öppet om sånt och uttrycka ordet "onanera" så flickan inte förknippar ordet med något pinsamt. Jag sa då: "men jag tror inte hon hade som syfte att onanera...flickan vet inte ens vad det är?" Min sambo envisades med att flickan vet vad som är skönt och inte skönt, och är något man gör med underlivet skönt så kallas det onanering.

    Tycker fsktiskt hon resonerar äckligt. Asså det är ett BARN!!! Låt säga att flickan fann det vara behagligt att gnugga sig så...inte fan ska man säga "gå in på ditt rum och onanera". Sånt säger man inte ens till vuxna personer.

    Det är inte fel att onanera. Men sånt vill man helst kanske inte prata öppet om, oavsett hur öppet samhälle vi lever i.

    Eller vad tycker ni?


    Jag tycker att du borde somna om igen tills klockan ringer!
  • Äldre 29 Nov 06:06
    #7

    Nu har jag söner och när de var små var det ett evigt pillande på snoppen. Jag förklarade att det är helt okej att pilla och dra i den, men det gör man antingen på sitt rum eller i badrummet och så tvättar man händerna efteråt.
    Man drar inte i snoppen bland folk i allmänhet.
    Och absolut inte bredvid mamma i hennes egen säng!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 29 Nov 07:16
    #8
    Mandel skrev 2015-11-29 06:06:41 följande:

    Nu har jag söner och när de var små var det ett evigt pillande på snoppen. Jag förklarade att det är helt okej att pilla och dra i den, men det gör man antingen på sitt rum eller i badrummet och så tvättar man händerna efteråt.

    Man drar inte i snoppen bland folk i allmänhet.

    Och absolut inte bredvid mamma i hennes egen säng!


    Exakt. Ser inte att det skulle vara någon som helst skillnad att säga på liknande sätt till en dotter.
  • Anonym (Mamma­)
    Äldre 29 Nov 07:34
    #9
    +1

    Min dotter började "pilla snippan" när hon bara var knappt året. Hon kunde lägga sig ner vart hon än var och pilla (utanpå byxorna). Hon låg på mage med händerna under sig då folk fattade inte alltid vad hon gjorde. Men hon andades snabbare och snabbare och avslutade allt med en lång suck. Efteråt var hon alltid genomsvettig och helt röd i ansiktet. Hon lät alltså en hel del. Jag kände att detta inte var ok publikt, och likväl som man lär barnen att sitta vid bordet när man äter, lärde jag dottern att man "pillar snippan" när man är själv i sin säng. Men jag använde aldrig ordet onanera. Hon gjorde nåt hon tyckte var skönt och handlade inte om något annat. Att sätta ett sexuellt ord på det, kanske inte är ok. Jag vet faktiskt inte. Jag valde att inte använda det.

  • Äldre 29 Nov 07:50
    #10

    Sex år var ganska gammalt känner jag, jag gjorde aldrig detta framför andra sådär, jag gjorde det i min ensamhet från cirka 4 års ålder, men visste inom mig att det var privat och så.. Vad underligt att en så stor flicka fick för sig att göra det så öppet (tycker jag då), jag hade ju absolut sagt åt min dotter, men bara så hon hörde och förmodligen med andra ord, förklarat att det hon gjorde är en privatsak som hon får göra på rummet..

Svar på tråden Min sambo sa "gå till ditt rum om du vill onanera" till sin dotter