• Anonym (Åsikt­sbehöv­aren)
    Äldre 29 Nov 13:58
    2006 visningar
    13 svar
    13
    2006

    Hur uppfattar ni ett par om detta sker?

    Har grubblat lite den senaste tiden över något. Denna frågeställning riktats främst till er singlar/par som observerar/lägger märket till andra par. Kommer lägga fram ett par scenarion och frågeställningar där jag önskar att ni beskriver er uppfattning!

    Scenario 1: Ett par är ute i stan,tjejen flirtar med andra killar medan hon är med sin kille utan att bry sig om att hon är med sin pojkvän. När en kille flirtar med henne så "tackar" hon honom genom sin flirt tillbaka(svårt att beskriva)

    Scenario 2: Ett par är ute på middag/fest. En kille i sällskapet (som paret inte känner) visar intresse genom att flirta, smila extra mycket etc. Tjejen märker självklart det och tjejen tycker att killen är attraktiv. Hon ger han inte sin uppmärksamhet(alltså pratar med killen) men hon visar tydligt på sin kroppsspråk att hon blir generad och undviker ögonkontakt med killen då han är väldigt attraktiv. Hennes pojkvän sitter bredvid och märker allt medan tjejen fortfarande visar tydligt att hon blir påverkad av den andra killen dvs hon bekräftar hans "intresse" genom att det blir "skämmigt" att prata/titta på killen. 

    Dessa är scenariona, man kan byta plats på pojkvän/flickvän för att besvara frågan.

    Frågeställningarna:
    Hur är din uppfattning om tjejen/killen (pojkvän/flickvän)??
    Hur ser ni på pojkvän/flickvän när de beter sig så här?
    Hur ser ni på flickvän/pojkvän som blir förnedrad och som förnedrar?
    Vart går gränsen vid flirt med andra?

    Mitt svar:
    Skulle jag vara en singel och flirtar med en tjej som är samtidigt med sin pojkvän och han lägger märket till att vi flirtar men inte gör något åt saken så skulle jag tycka att pojkvännen är en tönt, osäker, ingen respekt för sig själv. Min uppfattning om killen är att han låter tjejen förnedra honom. varför ska jag visa respekt för en mes?jag skulle tycka att det är roligt(om jag såg andra göra så här)
    Jag skulle tycka att det är otroligt pinsamt för personen som får se sin partner göra så här. Min uppfattning blir då att personen som gör så här i ett förhållande förnedrar sin partner framför andra genom att visa att någon annan har hennes uppmärksamhet och inte står upp för sitt förhållande. 

    Jag personligen tycker att flirta med andra när man är i ett förhållande är ok till en viss gräns. Dock inte när man är med sin partner. En/två blickar är okej men att bekräfta att man tar åt sig av flirten räcker. Det ska inte gå så långt att partner blir förnedrad. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-29 14:03
    Glömde att tillägga ett scenario.
    Ena person i paret blickar/tittar åt en av motsatt kön. Man ser klart och tydligt att en "attraktion" finns då båda tittar på varandra och sedan tittar bort när de får ögonkontakt. den andra personen i paret lägger märket till det men hen fortsätter ändå.

    Vad anser ni är okej?

  • Svar på tråden Hur uppfattar ni ett par om detta sker?
  • Äldre 29 Nov 14:02
    #1

    Jag skulle nog aldrig vara så observant på någon annan. Fullt upptagen med mig själv.

  • Anonym (Åsikt­sbehöv­aren) Trådstartaren
    Äldre 29 Nov 14:05
    #2
    Flygis skrev 2015-11-29 14:02:01 följande:

    Jag skulle nog aldrig vara så observant på någon annan. Fullt upptagen med mig själv.


    Men ponera att du är observant. Annars onödigt inlägg då du inte besvarar frågeställningarna utifrån scenarierna. 
  • Anonym (Åsikt­sbehöv­aren) Trådstartaren
    Äldre 29 Nov 14:36
    #3

    Ingen som orkar ge sin åsikt? Tjejer?? Killar?? 

  • Anonym (Anna)
    Äldre 29 Nov 15:03
    #4
    +1

    Töntigast av alla killar är de som börjar tuppa sig om en annan kille visar intresse för partnern. Mycket bättre att vara avslappnad och lita på att det är mig hon vill ha. Har man problem med flirtande tar man det när man kommer hem.

    Du verkar faktiskt sjukligt svartsjuk.

  • Anonym (Åsikt­sbehöv­aren) Trådstartaren
    Äldre 29 Nov 15:13
    #5

    Det tycker jag med. Killar/tjejer som börjar bråka med sina partner offentligt angående sådant anser jag vara pinsamt. 

    Sedan får man dra en gräns tycker jag. Enligt min åsikt så anser jag att man i ett förhållande ska respektera sin partner. Då jag beskrev 2 olika scenarion så utgår jag ifrån de när jag svarade på frågorna. 

    Som jag förstår det så anser du att killen(kan vara en tjej också) som ser sin partner flirta med andra medan de är med varandra ska vara avslappnad och inte bry sig? 

    Jag är inte svartsjuk men min åsikt gällande dessa scenarion är att det finns en gräns. Då jag själv har hamnat i slagsmål då mitt ex flirtade flitigt med andra som i sin tur försökte hävda sig mot mig pga mitt ex flirtade med dem öppet samtidigt som jag stod bredvid. Det finns en gräns. 

  • Anonym (Anna)
    Äldre 29 Nov 15:21
    #6
    Anonym (Åsiktsbehövaren) skrev 2015-11-29 15:13:31 följande:

    Det tycker jag med. Killar/tjejer som börjar bråka med sina partner offentligt angående sådant anser jag vara pinsamt. 

    Sedan får man dra en gräns tycker jag. Enligt min åsikt så anser jag att man i ett förhållande ska respektera sin partner. Då jag beskrev 2 olika scenarion så utgår jag ifrån de när jag svarade på frågorna. 

    Som jag förstår det så anser du att killen(kan vara en tjej också) som ser sin partner flirta med andra medan de är med varandra ska vara avslappnad och inte bry sig? 

    Jag är inte svartsjuk men min åsikt gällande dessa scenarion är att det finns en gräns. Då jag själv har hamnat i slagsmål då mitt ex flirtade flitigt med andra som i sin tur försökte hävda sig mot mig pga mitt ex flirtade med dem öppet samtidigt som jag stod bredvid. Det finns en gräns. 


    Naturligtvis finns det en gräns för vad man vill vara med om. Jag tycker aldrig att det är rätt att diskutera sånt ute bland folk. Jag hade gått hem. Sätta igång och bråka och behandla sin partner som något man äger är aldrig rätt väg att gå. Om det för dig dessutom gått så långt att du använder dig av våld så tycker jag inte att det är acceptabelt. Då har du problem med att hantera känslor. Jag kommer aldrig att tycka att det är rätt att slåss även om flickvännen flirtar. Det finns inget töntigare än killar som slåss.
  • Äldre 29 Nov 15:30
    #7

    Scenario 1. Dumpa henne/honom. Vad ska man ha en partner till som ständigt flirtar med andra.

    Scenario 2. Vad i h-e menar du att paret skulle göra? Hon visar ju att hon inte uppskattar "flirten"  genom att undvika ögonkontakt. Vad ska hon annars göra? Och vad ska killen göra, ställa till en scen och slå dig på käften (vilket du förtjänar) men riskerar då att hamna inför rätta? Han ska givetvis ta det coolt och inte göra något. Det är du som förnedrar dig genom att flirta med en upptagen tjej.

    Scenario 3. Någon enstaka gång kan vara ok. Annars gäller punkt 1.

  • Anonym (deras ensak)
    Äldre 29 Nov 15:43
    #8

    Om tjejen flörtar med andra och killen verkar vara okej med det så utgår jag ifrån att det är så de vill ha det.

  • Äldre 29 Nov 16:10
    #9

    Lite udda beteende men var och en blir lycklig på sitt sätt. 

    Lågoddsar på två som snart går isär.

  • Pentra
    Äldre 29 Nov 16:49
    #10

    Jag har inte tid med att vara observant på, och gräva ner mig i, sådana triviala, primala och ytliga saker. Jag anser att tiden och livet är betydligt viktigare och värdefullare än så. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Åsikt­sbehöv­aren) Trådstartaren
    Äldre 29 Nov 16:59
    #11

    Tacksam för svar! 

    Nej inget förhållande är påväg att upphöra.

    Jag ville bara ha era åsikter kring detta. 

  • Äldre 29 Nov 17:04
    #12
    Anonym (Åsiktsbehövaren) skrev 2015-11-29 16:59:49 följande:

    Tacksam för svar! 

    Nej inget förhållande är påväg att upphöra.

    Jag ville bara ha era åsikter kring detta. 


    Tja, eftersom båda är medvetna om det och verkar acceptera det så är det väl deras sätt att ha ett bra förhållande
  • Äldre 29 Nov 18:28
    #13

    Jag har i princip aldrig sett något av dessa scenarion utspelas, är inte särskilt observant på vad andra par har för sig. Inte heller skulle jag bry mig särskilt mycket då det inte rör mig.

    Det jag kan säga är att för mig personligen i ett förhållande så är det inte OK att flirta med andra. Jag flirtar inte med någon annan och förväntar mig samma sak från henne. Alltså skulle jag reagera om en flickvän betedde sig på något annat sätt än enbart vänskapligt mot en annan kille.

Svar på tråden Hur uppfattar ni ett par om detta sker?