• Anonym (Utnyt­tjad?)
    Äldre 29 Nov 14:54
    1686 visningar
    5 svar
    5
    1686

    Jag förstår henne inte.

    Har haft kontakt privat med en kvinnlig kollega (jag är man) i ett par år. Vi träffas och äter lunch på tu man hand (ingen på jobbet vet om det, det har vi kommit överens om), vi chattar nästan dagligen. Vi är bara vänner och det har aldrig varit någon otillbörlig kontakt (hon är gift, jag är skild) utan bara allmänt gulliga mot varandra. Eventuellt lite småflirtigt ibland. Men det är allt. 

    Saken är den att jag tänker på henne nästan dygnet runt. Jag tror hon vet om det också. Hon spelar ofta på att hon saknar mig och de stunder vi hade på jobbet (vi jobbar inte ihop dagligen sen ett längre tag) och såna grejer. Hur trevlig jag är och hur bra vi trivs ihop. 

    Under första halvåret vi hade kontakt nämnde hon inte sin man en enda gång och gör det fortfarande bara ytterst sällan. Hon har även sagt att hon mest skulle sakna honom som sällskap om de skulle skiljas och har klagat över sitt liv där hon förväntas vara den som fixar allting. Främst åt vänner, möhippor och sånt men även i familjen. Att vara en "duktig flicka". 

    Jag är rätt mesig och blödig och tycker inte det är upp till mig att aktivt försöka förstöra hennes äktenskap. De har små barn och ska det bli något tycker jag hon ska ta första steget. 

    Nu känns det mest som att jag är hennes egokick. Att jag blir utnyttjad. Samtidigt mår jag bra av henne också så det är inte helt enkelt. 

    Nu på sistone har jag försökt luska lite hur de har det tillsammans och då har hon svarat med att de stöttar varandra och ger varandra utrymme och att hon inte hade klarat sig utan honom. 

    Jag förstår inte. Varför har hon då uppenbart behov av vår täta kontakt? Det var hon som inledde vår vänskap genom att börja skicka privata sms till mig. Det är för det mesta hon som föreslår att vi ska träffas för lunch också. 

    Egentligen stör det här inte mig så mycket. Det är bara det att jag liksom tänker för mycket på henne och det kanske blockerar mig undermedvetet från att träffa någon annan? Men jag vill inte säga upp kontakten med henne heller. Även om jag är på det klara med att det är vad jag borde. 

  • Svar på tråden Jag förstår henne inte.
  • Anonym (Cgt)
    Äldre 29 Nov 19:44
    #1

    Du säger emot dig själv lite här, säger att detta inte stör dig så mycket samtidigt som du tänker på henne dygnet runt o känner dig utnyttjad. Det bästa är väl att fråga henne varför hon vill ha en tät kontakt med dig?

    Se iaf till att dejta andra även om ni har era luncher kvar.

  • Anonym (tidsf­ördriv­)
    Äldre 30 Nov 15:15
    #2

    Det känns lite som om du är hennes tidsfördriv faktiskt. Och frågan är då ifall du trivs med det. Räcker den här kontakten för dig eller börjar du bli kär i henne? I så fall kanske du ska bryta helt innan du blir verkligt ledsen.

  • Anonym (Utnyt­tjad?) Trådstartaren
    Äldre 1 Dec 12:58
    #3
    Anonym (Cgt) skrev 2015-11-29 19:44:04 följande:

    Du säger emot dig själv lite här, säger att detta inte stör dig så mycket samtidigt som du tänker på henne dygnet runt o känner dig utnyttjad. Det bästa är väl att fråga henne varför hon vill ha en tät kontakt med dig?

    Se iaf till att dejta andra även om ni har era luncher kvar.


    Sant. Jag tror jag är rätt nöjd som det är också. Även om jag kanske tänker lite för mycket på henne periodvis. 

    Jag vet faktiskt inte om jag vill ha henne om det skulle komma till kritan. Är komplicerat. Vi har lite olika livsåskådning och sånt men har faktiskt pratat om det rent hypotetiskt som att det inte vore ett problem för någon av oss.
  • Anonym (Utnyt­tjad?) Trådstartaren
    Äldre 1 Dec 13:03
    #4
    Anonym (tidsfördriv) skrev 2015-11-30 15:15:29 följande:

    Det känns lite som om du är hennes tidsfördriv faktiskt. Och frågan är då ifall du trivs med det. Räcker den här kontakten för dig eller börjar du bli kär i henne? I så fall kanske du ska bryta helt innan du blir verkligt ledsen.


    Jag vet inte. Jag tror att jag var kär i henne för ett par år sen men när det inte blev något mer (hon blev gravid och det tog död på mina förhoppningar) så ebbade nog mina känslor ut en hel del. Men nånstans har jag lite svårt att släppa det ändå. Svårt att förklara. Men det är inte så att känslorna växer. 

    Samtidigt är det svårt att hitta någon annan när hon hela tiden ploppar upp i medvetandet. Så kanske borde jag försöka avsluta vår vänskap. Men det är inte heller så lätt. Hur förklarar jag det liksom? 
  • Anonym (tidsf­ördriv­)
    Äldre 1 Dec 13:38
    #5
    Anonym (Utnyttjad?) skrev 2015-12-01 13:03:56 följande:
    Jag vet inte. Jag tror att jag var kär i henne för ett par år sen men när det inte blev något mer (hon blev gravid och det tog död på mina förhoppningar) så ebbade nog mina känslor ut en hel del. Men nånstans har jag lite svårt att släppa det ändå. Svårt att förklara. Men det är inte så att känslorna växer. 

    Samtidigt är det svårt att hitta någon annan när hon hela tiden ploppar upp i medvetandet. Så kanske borde jag försöka avsluta vår vänskap. Men det är inte heller så lätt. Hur förklarar jag det liksom? 
    Svårt när känslor är inblandat och nån kommit nära. Jag vet faktiskt hur det är.  Har man haft tät kontakt. Tycker om någon väldigt mycket och har svårt att tänka sig att helt vara utan den personen i sitt liv, så är det vidrigt att bara säga stopp. Så där har jag tyvärr inget råd att ge dig :(. 

    Jag sitter i en liknande situation. Är fast. Jag känner mer än han. Han har ett ex han är tight med. Och två barn.
Svar på tråden Jag förstår henne inte.