• Äldre 29 Nov 15:24
    951 visningar
    12 svar
    12
    951

    Jourfamiljer till ensamkommande

    Hej finns det fler jourfamiljer till ensamkommande flyktingbarn här :) skulle gärna få kontakt mvh Malin

  • Svar på tråden Jourfamiljer till ensamkommande
  • Äldre 29 Nov 22:17
    #1

    Puff

  • Äldre 30 Nov 02:00
    #2

    Hur unga är de här "barnen"?


    Vad vill du?
  • Äldre 30 Nov 14:06
    #3

    De är 14 och 15 :)

  • Äldre 30 Nov 15:21
    #4

    Får en välja själv vem en vill ta emot, typ kön, ålder, från vilket land?

  • Äldre 30 Nov 18:25
    #5

    Beror nog på vilken kommun men jag tror man bör va öppen för välkomna vem som helst i nöd. Vi kommer även ta emot barn med svensk bakgrund men kommunen försöker anpassa lite efter familj om det går. Vi är beredda ta emot 0-19 år vilken nationalitet som och kön

  • Gert
    Äldre 30 Nov 18:29
    #6
    malininorrköping skrev 2015-11-30 14:06:14 följande:

    De är 14 och 15 :)


    Är det enligt egen utsago eller finns det födelsebevis för "barnen"?
    Give ´em Hell!
  • Äldre 30 Nov 18:44
    #7

    Är det flickor, pojkar el både och? Hur funkar det för er? Nyfiken ju, det måste ju vara en omställning

  • Sauert­eigtan­te
    Äldre 30 Nov 18:53
    #8
    Gert skrev 2015-11-30 18:29:29 följande:
    Är det enligt egen utsago eller finns det födelsebevis för "barnen"?
    Huruvida skulle det spela roll i detta samband?
  • Äldre 30 Nov 18:55
    #9
    Sauerteigtante skrev 2015-11-30 18:53:16 följande:
    Huruvida skulle det spela roll i detta samband?
    De flesta är långt över 18 nämligen,ibland över 30. Mellan 50-80% har de konstaterat i Danmark.
  • Sauert­eigtan­te
    Äldre 30 Nov 19:05
    #10
    Jag är bara jag skrev 2015-11-30 18:55:53 följande:
    De flesta är långt över 18 nämligen,ibland över 30. Mellan 50-80% har de konstaterat i Danmark.
    Och? Behöver de mindre hjälp enbart för det? 

    Trots all statistik som konstaterats i Danmark tror jag inte att någon 30 + kan hamna som "tonåring" på ett familjehem. Däremot vet jag att många här älskar dessa tidningsrubriker som kom ut för över 4 år sedan, eftersom de passar så bra i deras tänk om Sveriges utsatthet just nu. 
    Tro det eller ej, inte alla läkare och/eller soc tanter är enbart idioter.

    Helt ärligt, i den situationen som de flesta av dem befinner sig nuförtiden, skulle jag precis och då menar jag precis, göra likadant, om jag skulle få chansen.
  • Äldre 30 Nov 19:22
    #11

    Ja hur det funkar är det bäst googla om sök kontrakterat jourhem vi har vårat första uppdrag nu så är inte så varm i kläderna. Och är olika upplägg beroende organisation / kommun. Är det flyktingbarn är det oftast pojkar tror jag.

    Om de är enligt utsago ja de är papperslösa så jag litar på deras ord. Skulle de vara äldre behöver de stöttning i alla fall.

  • Äldre 3 Dec 22:32
    #12
    Sauerteigtante skrev 2015-11-30 19:05:46 följande:

    Och? Behöver de mindre hjälp enbart för det? 

    Trots all statistik som konstaterats i Danmark tror jag inte att någon 30 + kan hamna som "tonåring" på ett familjehem. Däremot vet jag att många här älskar dessa tidningsrubriker som kom ut för över 4 år sedan, eftersom de passar så bra i deras tänk om Sveriges utsatthet just nu. 

    Tro det eller ej, inte alla läkare och/eller soc tanter är enbart idioter.

    Helt ärligt, i den situationen som de flesta av dem befinner sig nuförtiden, skulle jag precis och då menar jag precis, göra likadant, om jag skulle få chansen.


    Varför tror du inte att en 30-åring inte skulle hamna som underårig i ett familjehem?
    Vad vill du?
Svar på tråden Jourfamiljer till ensamkommande