• Cecilia2052

    Varför får jag olika veckor?

    Hej. Jag undrar hur det kommer sig att jag får olika resultat när jag ska räkna ut vilken vecka jag är i? Enligt 1177 samt den gravidapp jag använder är jag i vecka 6  (5+2), men enligt Familjeliv.se och en del andra sidor är jag i vecka 4 (4+4). 


    Skriver alltid i samma information: Senaste mensen startade 23 september, 34 dagars menscykel och 14 dagar mellan ägglossning och mens. 


    Varför blir resultatet olika? Och vilket ska jag gå efter?  

    Tacksam för er hjälp! 

  • Svar på tråden Varför får jag olika veckor?
  • Cecilia2052
    Cecilia2052 skrev 2015-11-29 17:59:13 följande:

    Hej. Jag undrar hur det kommer sig att jag får olika resultat när jag ska räkna ut vilken vecka jag är i? Enligt 1177 samt den gravidapp jag använder är jag i vecka 6  (5+2), men enligt Familjeliv.se och en del andra sidor är jag i vecka 5 (4+4). 


    Skriver alltid i samma information: Senaste mensen startade 23 Oktober!!, 34 dagars menscykel och 14 dagar mellan ägglossning och mens. 


    Varför blir resultatet olika? Och vilket ska jag gå efter?  

    Tacksam för er hjälp! 


  • MammAmma

    Hur är det ens möjligt att du kan få fram någon av de veckorna, oavsett vilken app du använder? Du är ju i graviditetsvecka 9.

  • Anonym (hmm)

    Har du skrivit fel och menar att senaste mensen var 23 oktober, för annars så säger familjeliv iaf att du borde vara i vecka 9 (8+5), om man anger den informationen du skrev i TS. 1177 säger vecka 10, så en diff där oavsett rätt månad för senaste mens eller inte.

    Jag skulle nog lita mer på familjeliv och andra sajter där du kan skriva in lutefas och antal dagar mellan mens, vilket vad jag inte hittar på 1177 (kanske blind just nu), och då räknar de förmodligen på 28 dagar mellan mensen och därav diffen mellan sidorna. Det är iaf min gissning.

  • Cecilia2052
    Anonym (hmm) skrev 2015-11-29 18:41:12 följande:

    Har du skrivit fel och menar att senaste mensen var 23 oktober, för annars så säger familjeliv iaf att du borde vara i vecka 9 (8+5), om man anger den informationen du skrev i TS. 1177 säger vecka 10, så en diff där oavsett rätt månad för senaste mens eller inte.

    Jag skulle nog lita mer på familjeliv och andra sajter där du kan skriva in lutefas och antal dagar mellan mens, vilket vad jag inte hittar på 1177 (kanske blind just nu), och då räknar de förmodligen på 28 dagar mellan mensen och därav diffen mellan sidorna. Det är iaf min gissning.


    Tack för hjälpen! Jag skrev såklart fel och menar 23 oktober. Och jag misstänker också att det har med det att göra. - däremot skiljer det ju bara ett par dagar, så det är väl inte hela världen egentligen..
  • Cecilia2052
    MammAmma skrev 2015-11-29 18:09:12 följande:

    Hur är det ens möjligt att du kan få fram någon av de veckorna, oavsett vilken app du använder? Du är ju i graviditetsvecka 9.


    Jag skrev alltså fel, menar att jag fick min sista mens 23 oktober :) inte 23 september.. 
  • Anonym (hmm)
    Cecilia2052 skrev 2015-12-01 13:14:21 följande:
    Tack för hjälpen! Jag skrev såklart fel och menar 23 oktober. Och jag misstänker också att det har med det att göra. - däremot skiljer det ju bara ett par dagar, så det är väl inte hela världen egentligen..
    Det är nog inte superviktigt med exakta dagar så här tidigt. De kommer ju att att göra en åldersbestämning på ditt första UL (KUB eller RUL) och det är ju det datumet som räknas i slutändan.
  • cameleon
    Emelie1988 skrev 2015-12-01 13:39:26 följande:

    23 okt va d din sista mens?? Första dagen på mensen? Gick mens 23!okt enligt min app e ja i v6


    Min senaste mens var också 23 oktober, och jag är i v 6 (5+4) idag.
  • cameleon
    Emelie1988 skrev 2015-12-01 14:20:18 följande:

    Jaså???? hur mår du?


    Jag mår bra, tack!
    Lite illamående till och från, lite hungrigare än vanligt och mycket tröttare! Usch vad trött jag är! Och öm i ena höften, det har kommit smygandes dom senaste dagarna.
    Längtar till den 10:e då jag har vul, hoppas kunna se ett tickande hjärta trots att det är en aning tidigt.

    Hur mår du själv?
  • Emelie1988

    Mår med bra:) känner V foglossning :( jätte ont i ryggen mer i låret.
    Är oxå jätte trött. Detta är mitt 3dje barn :)

    Jag ska göra vul på måndag. ????

  • cameleon
    Emelie1988 skrev 2015-12-01 14:37:46 följande:

    Mår med bra:) känner V foglossning :( jätte ont i ryggen mer i låret.
    Är oxå jätte trött. Detta är mitt 3dje barn :)

    Jag ska göra vul på måndag. ????


    Åh, då måste du uppdatera efteråt, spännande! Brukar du se någonting så här tidigt?

    Det här är mitt första barn.
  • Cecilia2052
    cameleon skrev 2015-12-01 14:41:17 följande:
    Åh, då måste du uppdatera efteråt, spännande! Brukar du se någonting så här tidigt?

    Det här är mitt första barn.

    Hej. Vad kul att ni också är gravida, och att vi verkar vara i samma vecka :) 


    Jag börjar bli lite illamående nu, speciellt på eftermiddagarna, hur har ni det med det? 


    Vad härligt att få göra ett så tidigt ultraljud, det önskar jag att jag kunde få göra. På mödrarvården hos mig gör man inte sitt första ultraljud förrän vecka 18, det känns som en hel evighet till dess... 

  • cameleon
    Cecilia2052 skrev 2015-12-07 11:55:38 följande:

    Hej. Vad kul att ni också är gravida, och att vi verkar vara i samma vecka :) 


    Jag börjar bli lite illamående nu, speciellt på eftermiddagarna, hur har ni det med det? 


    Vad härligt att få göra ett så tidigt ultraljud, det önskar jag att jag kunde få göra. På mödrarvården hos mig gör man inte sitt första ultraljud förrän vecka 18, det känns som en hel evighet till dess... 


    Hej, vad roligt!

    Jag har mått illa ett ganska bra tag men bara behövt spy två gånger på morgonen. Mitt illamående som håller i sig kommer också främst på kvällen. Och nätterna är jobbiga, kan knappt sova för jag är konstant hungrig (fast jag nyss ätit) och då blir jag illamående. Men nu är jag orolig varför jag inte fortsatt spy.. Känner inte av något annat heller så jag är så orolig om det är något fel.. Snart får jag veta om det finns en ärta där inne eller om det är för tidigt och se.

    Ja, jag kan verkligen inte förstå att om man blir gravid på naturlig väg och inte haft några tidigare komplikationer, att man behöver vänta så länge på ul! Jag kommer boka ett privat mellan mitt tidiga och RUL.
Svar på tråden Varför får jag olika veckor?