• modesty74

    Såg hjärtat slå i förrgår, nu blöder jag????(8+2)

    Jag var på ultraljud i förrgår. Nu, 2 dygn senare så blöder jag. Inte mycket, men det droppar. Har haft missfall innan och är förberedd på att det kan vara på gång. Men frågan är. Om jag såg hjärtat slå på ultraljud i förrgår, går det så fort då? Menar alltså om barnet har dött för mindre än 2 dygn sedan, börjar det verkligen blöda så fort inpå? Tacksam för svar och om någon vill dela med sig av erfarenheter. Vet ju att många kvinnor blöder och ändå är det inget fel.

  • Svar på tråden Såg hjärtat slå i förrgår, nu blöder jag????(8+2)
  • Barnkalasmamman

    Att dö kan vara långdraget, eller gå på en millisekund. Helt beroende på dödsorsaken.

    Åandrasidan är det handla vanligt att man blöder lite när man är gravid. Så det behöver inte alla betyda missfall.

  • Cyanea

    Instämmer med de andra som skrivit. Det kan dessvärre gå på ett kick, det är en del som ser hjärtat och får missfall senare samma dag, men det kan också ta tid.

    Samtidigt är det helt normalt att blöda i en graviditet. Jag blödde de första veckorna lite då och då och i varierande mängder (använde dock vagitorier med progesteron som hjälpte till att irritera slemhinnan), och nu är jag i v. 32. Man blir mer lättblödande i allmänhet av hormonerna i kroppen, så det är inget farligt eller onormalt. 

    Jag vet att detta är mycket lättare sagt än gjort, men försök att inte ta ut något i förskott. Än så länge är det inget som tyder på att något är fel - tvärtom. Ta en dag i taget. Får du inte jätteont eller blöder mer så behöver du inte oroa dig. Det finns ändå inget att göra, så din oro hjälper liksom inte. Behöver du sörja ett missfall finns gott om tid till det senare. Just nu är det bättre för dig att fortsätta som vanligt. Du är gravid tills motsatsen bevisats, och det har den inte än på långa vägar. 

    Håller tummarna för dig. 

  • modesty74

    Tack för svaren! Himla fint skrivet Cyanea<3 Skall på inskrivning på onsdag, men det känns ju sådär med tanke på att jag inte längre vet om fostret lever eller ej. Fast jag gjorde ju UL på samma barnmorskemottagning i fredags, så de borde kunna kolla. Jag har haft 2 missfall innan och fött 4 levande barn. Börjar bli lite gammal (41), så det är väl naturens gång. Känns bara så snopet att först se hjärtat slå och sen börja blöda????

  • jennyz

    VUL kan reta slemhinnorna, det kan vara därför du blöder...jag blödde en hel del båda graviditeterna men har två helt friska tjejer, vet att doktorn sa att jag inte skulle oroa mig om jag blödde mer efter VUL, hoppas det går bra för dig!

  • Cyanea
    modesty74 skrev 2015-11-29 19:48:57 följande:

    Tack för svaren! Himla fint skrivet Cyanea<3 Skall på inskrivning på onsdag, men det känns ju sådär med tanke på att jag inte längre vet om fostret lever eller ej. Fast jag gjorde ju UL på samma barnmorskemottagning i fredags, så de borde kunna kolla. Jag har haft 2 missfall innan och fött 4 levande barn. Börjar bli lite gammal (41), så det är väl naturens gång. Känns bara så snopet att först se hjärtat slå och sen börja blöda????


    Jag förstår, så kände jag också, men du är liksom så "illa tvungen" att fortsätta som vanligt. Du kan omöjligt veta hur det gått, eller hur? Klart de borde kunna hjälpa dig om de ändå har VUL. Fy vad tråkigt med missfall, jag beklagar. Men alla kan få missfall, det måste absolut inte bero på din ålder. Det brukar väl vara sämre kvalitet på äggen när man blir äldre så de inte blir befruktade så lätt, men missfallsrisken ska väl inte vara högre? Eller har jag missat något? 

    Instämmer med jennyz om VUL, det kan ha retat slemhinnorna så något blodkärl brast lite senare. Det är ju väldigt liten risk för MF om man sett ett fint hjärta. 
  • Ego Lovers

    Läkaren sa till mig när jag gjorde ul. Det ser bra ut just nu men jag kan inte svara för hur det ser ut om två timmar eller imorgon. Allt kan ändras väldigt fort. Det är därför man ska söka oavsett var man är i graviditeten.

    Hoppas det inte är missfall utan sköra slemhinnor

  • modesty74

    Fast jag gjorde inte vaginalt ultraljud utan abdominalt (dvs. utanpå magen). Blöder fortfarande, så det är nog kört????

  • modesty74

    Bebis levde:0) Däremot hade jag bakteriell vaginos som måste behandlas. Men är iaf lättad att blödningen inte var farlig:0))

  • Cyanea
    modesty74 skrev 2015-11-30 21:11:50 följande:

    Bebis levde:0) Däremot hade jag bakteriell vaginos som måste behandlas. Men är iaf lättad att blödningen inte var farlig:0))


    Åh vad härligt att höra :D Vad glad jag blir! Hoppas att du kan slappna av ett bra tag nu och få njuta av graviditeten. Lycka till! 
  • modesty74

    Haha, ja, slappna av blir nog svårt med både bakteriell vaginos och högt blodtryck, men jag skall försöka. Tack för att du tänkte på mig Cyanea<3

Svar på tråden Såg hjärtat slå i förrgår, nu blöder jag????(8+2)