• Anonym (m)
    Äldre 30 Nov 04:54
    1325 visningar
    18 svar
    18
    1325

    "Personlighet är viktigast för oss tjejer" Hycklare?

    "Personlighet är viktigast för oss tjejer" Hycklare?

    Varför kan dom inte säga rakt ut att dom är ytliga? Vad är det värsta som kan hända om dom säger att dom är ytliga?

    Jag tror inte dom vill dejta någon tjockis bara för att han har så fantastisk personlighet... Isf om dom sex-strejkar... 

    Jag har sett en massa tjejer som bara umgås med snygga väninnor som dessutom påstår att personlighet är viktigast, jag har aldrig sett dom umgås med någon ful väninna.

    Är det så att dom säger personlighet är viktigast för att dom själva går efter deras inkomst/pengar så man ger ut signalerna att utseendet inte spelar någon roll och att dom går efter pengar?

    Försök svara på alla dessa frågor jag har i tråden.
  • Svar på tråden "Personlighet är viktigast för oss tjejer" Hycklare?
  • sextio­talist
    Äldre 30 Nov 06:16
    #1
    +1

    Tydligen en rätt ung kille som skriver.

    Jag har sett flera par där den ena långt ifrån levt upp till skönhetsidealen men ändå lever ihop med en som verkligen gör det. Då pratar vi om långa förhållanden där man kan se att de verkligen älskar varandra.

  • Anonym (m) Trådstartaren
    Äldre 30 Nov 06:27
    #2
    sextiotalist skrev 2015-11-30 06:16:20 följande:

    Tydligen en rätt ung kille som skriver.

    Jag har sett flera par där den ena långt ifrån levt upp till skönhetsidealen men ändå lever ihop med en som verkligen gör det. Då pratar vi om långa förhållanden där man kan se att de verkligen älskar varandra.


    Varför skulle jag vara ung?
  • Tonens­u
    Äldre 30 Nov 06:44
    #3
    Anonym (m) skrev 2015-11-30 04:54:52 följande:

    "Personlighet är viktigast för oss tjejer" Hycklare?

    Varför kan dom inte säga rakt ut att dom är ytliga? Vad är det värsta som kan hända om dom säger att dom är ytliga?

    Jag tror inte dom vill dejta någon tjockis bara för att han har så fantastisk personlighet... Isf om dom sex-strejkar... 

    Jag har sett en massa tjejer som bara umgås med snygga väninnor som dessutom påstår att personlighet är viktigast, jag har aldrig sett dom umgås med någon ful väninna.

    Är det så att dom säger personlighet är viktigast för att dom själva går efter deras inkomst/pengar så man ger ut signalerna att utseendet inte spelar någon roll och att dom går efter pengar?

    Försök svara på alla dessa frågor jag har i tråden.


    Först och främst gillar jag inte uttryck som "oss tjejer" eftersom jag tror det är olika från person till person. Jag kan alltså enbart svara för mig.

    Jag är ytlig på det sättet att det krävs mer än en bra personlighet att få mig på fall. Det första jag ser är ju utsidan. På samma sätt krävs det mer än bara en snygg utsida. Vi snackar ett helt paket här, det ena utan det andra fungerar helt enkelt inte för mig. Min sambo uppfyller dessa krav för att ge exempel.

    Vad som anses snyggt och inte är även det upp till var och en. Tur är väl det annars hade det blivit en himla konkurrens. Jag kan inte svara på varför folk umgås med varandra utan då får du fråga dem själva. Jag har inget utseendekrav på de jag umgås med.

    Tja vissa tycker kanske det är viktigt med pengar men jag tror det är en betydligt mindre siffra än vad du verkar tro.

    Min fråga till dig; vad får dig att undra allt detta?
  • sextio­talist
    Äldre 30 Nov 06:50
    #4
    +1
    Anonym (m) skrev 2015-11-30 06:27:03 följande:

    Varför skulle jag vara ung?


    Om man är äldre så hade man märkt att det inte stämmer. Då hade man hunnit träffa par som inte lever upp till detta. Då hinner man träffa folk som har olika värderingar och olika preferenser när det gäller ens livskamrat. Framför allt så hade man kommit till insikt att det finns inget alla
  • Anonym (äldre­)
    Äldre 30 Nov 07:00
    #5

    det är ingen ide att starta trådar som är så där generella, TS. Likväl som ni killar gillar olika typer av kvinnor, så gör vi kvinnor det också, naturligtvis. 

    Det är så otrolig många saker som ska klicka när man ska bli kär i någon. Det går inte att säga att bara för att någon är urmysig och helt underbar i sin personlighet så blir "alla" kära just i den. Det ska mera till.  Och på tal om ytlighet, bara för att nån har ett fotomodellutseende räcker inte det heller. 

    Läser man om ren biologisk forskning vet man att tex doften är otrolig viktig när man hittar en partner. Det finns något i hur vi luktar som ska korrelera med den andre personens uppfattning. Det styr ju heller inte allt men är en del av det. 

    Hela grejen är alltså väldigt komplex. Det enda man kan göra är att fortsätta utvecklas som människa, träffa andra människor och rätt vad det är slår kärleken till. Men att bli sur och "gnälla" på att "alla kvinnor är ytliga" är som påtalats, omoget och hjälper dig inte. 

  • Anonym (Suck)
    Äldre 30 Nov 07:04
    #6
    Anonym (m) skrev 2015-11-30 04:54:52 följande:
    "Personlighet är viktigast för oss tjejer" Hycklare?

    Varför kan dom inte säga rakt ut att dom är ytliga? Vad är det värsta som kan hända om dom säger att dom är ytliga?

    Jag tror inte dom vill dejta någon tjockis bara för att han har så fantastisk personlighet... Isf om dom sex-strejkar... 

    Jag har sett en massa tjejer som bara umgås med snygga väninnor som dessutom påstår att personlighet är viktigast, jag har aldrig sett dom umgås med någon ful väninna.

    Är det så att dom säger personlighet är viktigast för att dom själva går efter deras inkomst/pengar så man ger ut signalerna att utseendet inte spelar någon roll och att dom går efter pengar?

    Försök svara på alla dessa frågor jag har i tråden.
    Det folk menar när de säger så är att det inte räcker med att vara fysiskt attraktiv, man behöver ha en attraktiv personlighet också. En rejält charmig personlighet kan också väga upp en del utseendemässiga brister som övervikt t.ex.

    Men det betyder alltså inte att man är beredd att bli ihop med någon vars utseende man inte gillar bara för att han "är snäll".
  • Anonym (Karol­in)
    Äldre 30 Nov 07:10
    #7

    Tjejer är olika.

    Vi är inte en homogen grupp som tucker lika i allt.

    Vi består av halva befolkningen och är alla individer. Så tjejer tycker inte si eller så. Man kan gruppera folk på statistiknivå men man kan sen inte tillämpa den statistiken individuellt.

    Att ett gäng snygga tjejer umgås med varandra kan ju tex bero på intressen. Är man tex intresserad av yoga, hälsokost, hud och hårvård samt kläder är sannolikheten hög att man åtminstone som ung ser rätt bra ut. Att de då umgås med andra med samma i intressen är väl inte så konstigt.

    Att merparten av kvinnor skulle välja vänner utifrån utseende låter osannolikt.

    Eftersom vi alla är individer kan jag inte svara på hur "dom" tänker , bara hur jag själv är. För mig är det viktigt att en man är:

    Intressant. Att jag finner hans intressen och personlighet givande för mig.

    Att han är rolig att prata med - att han tycker om att diskutera och också är bra på att lyssna

    Att han är påhittigt och initiativrik så att man kan hitta på roliga saker tillsammans

    Att han har enligt mig vettiga åsikter (vilket inte innebär att man måste tycka lika om allt)

    Att vi delar vissa intressen så att vi har roligt tillsammans.

    Vad gäller det mer ytliga spelar följande roll för att jag ska bli nyfiken till att börja med:

    Kläder, skor och frisyr (var mkt viktigt när jag var ung)

    Rörelsemönster och kroppsspråk (på ett mer omedvetet plan)

    Röst, tonläge och sättet man pratar på (också det på ett mer omedvetet plan)

    Sen finns det också rent faktiska delar i ett utseende som kan spela roll förstås.

    Men helt klart är personligheten viktigast. Men det handlar ju inte bara om att personen ska vara "snäll och trevlig" utan det krävs mer än så för att intresse ska uppstå.

    Pengar tjänar jag själv så det är inte viktigt för mig. Men rent generellt så anses nog självförsörjande män mer attraktiva. Inte främst pga inkomsten i sig utan för de slutsatser vi drar utifrån det om mannens personlighet. Men det spelar ju då främst roll innan man lärt känna en person. Lär man känna personen och blir motbevisad sina fördomar blir det ju något annat. Men är man tex långtidsarbetslös kan jag tänka mig att man får vara lite extra "driftig" i sin vardag för att motbevisa fördomar som kan poppa upp.

  • Äldre 30 Nov 07:12
    #8

    ju yngre man är ju mer ytlig är man.  Det är egentligen en enkel ekvation. 

    När man kommer upp i åldern så är det då man inser att för att attraheras av ett utseende krävs det att det även finns något på insidan att attraheras av  Då krävs det att hela paketet stämmer för att det ska bli något av det hela. 

  • Anonym (pingv­in)
    Äldre 30 Nov 07:17
    #9
    +1

    Varför ska jag eller nån annan svara på dina frågor när du börjar med att förolämpa och anklaga hälften av jordens befolkning för sånt du inte vet något om. 
    Du har ju redan bestämt dig för vad vi tycker och tänker så varför svara då? 
    Skulle du ens tro på nån som skrev att du hade fel när det gällde henne.
    Jag tror att du vill att kvinnor ska vara såhär så du får något att anklaga dom för. 

    Nej, jag tänker inte svara på dina frågor, du får leva vidare i din okunnighet och med dina förutfattade meningar. 

  • Anonym (Eje)
    Äldre 30 Nov 10:59
    #10
    Anonym (m) skrev 2015-11-30 04:54:52 följande:
    "Personlighet är viktigast för oss tjejer" Hycklare?

    Varför kan dom inte säga rakt ut att dom är ytliga? Vad är det värsta som kan hända om dom säger att dom är ytliga?

    Jag tror inte dom vill dejta någon tjockis bara för att han har så fantastisk personlighet... Isf om dom sex-strejkar... 

    Jag har sett en massa tjejer som bara umgås med snygga väninnor som dessutom påstår att personlighet är viktigast, jag har aldrig sett dom umgås med någon ful väninna.

    Är det så att dom säger personlighet är viktigast för att dom själva går efter deras inkomst/pengar så man ger ut signalerna att utseendet inte spelar någon roll och att dom går efter pengar?

    Försök svara på alla dessa frågor jag har i tråden.
    Personligheten ÄR viktigast. I alla fall för tjejer. Killar letar efter fotomodeller. Jag har hört flera säga som om det vore självklart: "Jag skiter i om hon är taskig, bara hon är snygg".
  • Anonym (Eje)
    Äldre 30 Nov 11:00
    #11
    Anonym (m) skrev 2015-11-30 04:54:52 följande:
    "Personlighet är viktigast för oss tjejer" Hycklare?

    Varför kan dom inte säga rakt ut att dom är ytliga? Vad är det värsta som kan hända om dom säger att dom är ytliga?

    Jag tror inte dom vill dejta någon tjockis bara för att han har så fantastisk personlighet... Isf om dom sex-strejkar... 

    Jag har sett en massa tjejer som bara umgås med snygga väninnor som dessutom påstår att personlighet är viktigast, jag har aldrig sett dom umgås med någon ful väninna.

    Är det så att dom säger personlighet är viktigast för att dom själva går efter deras inkomst/pengar så man ger ut signalerna att utseendet inte spelar någon roll och att dom går efter pengar?

    Försök svara på alla dessa frågor jag har i tråden.
    Förresten, har du dejtat tjocka och/eller fula tjejer med trevlig personlighet? Eller är det bara så att du suktar efter de snygga tjejerna och blir sur för att de vill ha någon som är lika snygg som de och inte dig?
  • Anonym (Carro­)
    Äldre 30 Nov 11:16
    #12
    Anonym (m) skrev 2015-11-30 04:54:52 följande:

    "Personlighet är viktigast för oss tjejer" Hycklare?Varför kan dom inte säga rakt ut att dom är ytliga? Vad är det värsta som kan hända om dom säger att dom är ytliga?Jag tror inte dom vill dejta någon tjockis bara för att han har så fantastisk personlighet... Isf om dom sex-strejkar... Jag har sett en massa tjejer som bara umgås med snygga väninnor som dessutom påstår att personlighet är viktigast, jag har aldrig sett dom umgås med någon ful väninna.Är det så att dom säger personlighet är viktigast för att dom själva går efter deras inkomst/pengar så man ger ut signalerna att utseendet inte spelar någon roll och att dom går efter pengar?Försök svara på alla dessa frågor jag har i tråden.


    Jag anser inte att jag är hycklare. Jag tycker inte att jag ser så jävla bra ut själv medan andra tycker det. Smaken är olika Tack o lov.

    När jag först träffade min sambo och pappa till mitt kommande barn så tyckte jag att han såg jätte skum ut. Han är 2 meter lång o relativt stor om magen. Han har en rätt bra hårväxt typ överallt. Tyckte bara att han såg skum ut, men så började jag prata med honom. Vi pratade i veckor på sms och samtal samt att vi träffades o han är verkligen en av dom mest underbaraste människor jag någonsin har träffat. Idag är han även en av dom vackraste, snyggaste o sexigaste man jag har varit med. O är med. Han visade sig vara min stora kärlek. Är jag ytlig då? Kanske, men samtidigt så hade jag kunnat gått o inte pratat med honom när jag först tyckte som jag gjorde. Då hade jag nog varit mer ytlig. O vad mkt jag hade missat.

    Sen ang vänner, jag är en tjej som inte har mkt tjejkompisar. Jag har 2 st som jag värderar högt. Jag skiter fullkomligt i vad dom tjänar, den ena är mamma ledig och den andra är timanställd på dagis/förskola. Dom finns där för mig när jag behöver dom, precis som jag är för dom. O jag är arbetslös. Jag skiter i, i vilken "skala" dom ligger på i snygghet. Dom kan se ut som grottroll eller fotomodeller om de är så, dom är mina vänner o vi finns där för varandra och jah anser att det är viktigast!
  • sextio­talist
    Äldre 30 Nov 11:20
    #13
    Anonym (Eje) skrev 2015-11-30 10:59:11 följande:
    Personligheten ÄR viktigast. I alla fall för tjejer. Killar letar efter fotomodeller. Jag har hört flera säga som om det vore självklart: "Jag skiter i om hon är taskig, bara hon är snygg".
    Skulle tippa på att de väljer bort taskiga tjejer efter en eller två sådana förhållande.
  • Anonym (Eje)
    Äldre 30 Nov 11:30
    #14
    sextiotalist skrev 2015-11-30 11:20:12 följande:
    Skulle tippa på att de väljer bort taskiga tjejer efter en eller två sådana förhållande.
    Eller också sitter de på olika internetforum och gnäller över hur taskiga kvinnor är och hur kräsna de är...
  • Äldre 30 Nov 12:53
    #15
    +1
    Anonym (Eje) skrev 2015-11-30 11:30:09 följande:
    Eller också sitter de på olika internetforum och gnäller över hur taskiga kvinnor är och hur kräsna de är...
    japp och skrapar man på den ytan så inser man att killen i fråga kanske dessutom har skyhöga krav på sina kvinnor och verkligen inte kan matcha dom själv , då blir det genast lite patetiskt över det hela.  Killen ser ut som Quasimodo och förväntar sig en fotomodell vid sin sida.. och sen gnäller över hur ytliga alla tjejer är när dom inte väljer honom...
  • Anonym (Verkl­ighete­n)
    Sat 1 May 2021 10:59
    #16

    Finns det ytliga tjejer är det positivt??

  • Anonym (Verkl­ighete­n)
    Wed 28 Jul 2021 18:03
    #17
    Anonym (m) skrev 2015-11-30 04:54:52 följande:

    Varför kan dom inte säga rakt ut att dom är ytliga? Vad är det värsta som kan hända om dom säger att dom är ytliga?
    Men uppskattar inte många den ärligheten? går det inte att vara ytlig på olika sätt 
  • Anonym (Hurda­n)
    Thu 11 Nov 2021 21:02
    #18

    Hurdan är en ytlig person? vad gör personen ytlig 

Svar på tråden "Personlighet är viktigast för oss tjejer" Hycklare?