• frestelsen

    ma, hur länge blöder man?

    Fick konstaterat MA för 28 dagar sen. Tog cytotec och blödde i 2 veckor. Sen tjoho slutade det blöda i 6 dagar men förra söndagen börja det igen.. va in på gyn i fredags o fick cytotec igen, hon såg lite extra slemhinna som kunde va rester. Så blöder o blöder.. hur länge kan skiten hålla på? Hon tyckte de va för lite kvar för skrapning och det har kommit ut lite klumpar eller slemhinna. Hjälp med era erfarenheter tack:)

  • Svar på tråden ma, hur länge blöder man?
  • Sommar15

    Jag har tyvärr dåliga erfarenheter med MA och cytotec :( fick som du två omgångar och trodde jag hade blött ut allt (däremellan fastnade grejer och jag fick åka in akut och en massa trassel...) men på ett återbesök 4 veckor senare fanns fortfarande rester kvar så jag fick ändå skrapas till slut. Efter skrapningen blödde jag ca 2 veckor till, så totalt 9 veckors blödning.

    Hade jag fått MA en gång till hade jag velat skrapas direkt istället.

    Men har också hört om flera som cytotec funkat bra för så jag hade kanske otur. Se till att du får återbesök relativt snart så du slipper gå länge med smårester och blöda i "onödan"!

  • frestelsen
    Sommar15 skrev 2015-11-30 09:11:55 följande:

    Jag har tyvärr dåliga erfarenheter med MA och cytotec :( fick som du två omgångar och trodde jag hade blött ut allt (däremellan fastnade grejer och jag fick åka in akut och en massa trassel...) men på ett återbesök 4 veckor senare fanns fortfarande rester kvar så jag fick ändå skrapas till slut. Efter skrapningen blödde jag ca 2 veckor till, så totalt 9 veckors blödning.

    Hade jag fått MA en gång till hade jag velat skrapas direkt istället.

    Men har också hört om flera som cytotec funkat bra för så jag hade kanske otur. Se till att du får återbesök relativt snart så du slipper gå länge med smårester och blöda i "onödan"!


    Tack för svar. Va in akut och de sa att de inte kallar till återbesök. Vi ska på utredning nästa tisdag. Vet inte om de gör gyn undersökning då eller om vi bara pratar. Men mina gravtest från 10 hcg är svaga fortfarande.. 4 veckor senare liksom :( bör jag ringa o få en skrapning?
  • Sommar15
    frestelsen skrev 2015-11-30 10:46:47 följande:

    Tack för svar. Va in akut och de sa att de inte kallar till återbesök. Vi ska på utredning nästa tisdag. Vet inte om de gör gyn undersökning då eller om vi bara pratar. Men mina gravtest från 10 hcg är svaga fortfarande.. 4 veckor senare liksom :( bör jag ringa o få en skrapning?


    Jag fick också kräva återbesök då det inte gjordes normalt hos oss heller... Vilket ju var tur att jag gjorde visade det sig! Jag fick negativt gravtest först när det slutat blöda då 2 v efter skrapningen så det kan ta ett tag! Om jag vore du skulle jag avvakta denna nya omgång cytotec eftersom det inte var länge sen du fick den. Kanske boka en undersökning om 2-3 veckor, såvida de inte kan kolla det på er utredningstid?
  • Jag är bara jag

    MA 1: 2,5 vecka efter 2 omgångar Cytotec v.11
    MA 2: 4,5 vecka,ena tvillingen kom ut snabbt,resten var kvar... V.6-7
    MA 3: återstår att se,småblöder än och det har gått 3 veckor imorron... V.14

  • frestelsen
    Jag är bara jag skrev 2015-11-30 13:04:36 följande:

    MA 1: 2,5 vecka efter 2 omgångar Cytotec v.11

    MA 2: 4,5 vecka,ena tvillingen kom ut snabbt,resten var kvar... V.6-7

    MA 3: återstår att se,småblöder än och det har gått 3 veckor imorron... V.14


    Beklagar :( måste va hårt med så sena MA..

    Då är du en vecka från mig. Har allt kommit ut? Har du kvar hcg?

    Det är jobbigt som satan att va ovetande:(
  • Jag är bara jag
    frestelsen skrev 2015-11-30 13:12:59 följande:
    Beklagar :( måste va hårt med så sena MA..
    Då är du en vecka från mig. Har allt kommit ut? Har du kvar hcg?
    Det är jobbigt som satan att va ovetande:(
    Har inga barn heller så det är väldigt tufft...   Allt kom ut på en gång,var på VUL och undersökning bara nån timme efter och han drog ut det sista. Slemhinnan som blöder nu,inte mycket, men lite varje dag och det känns så segt! Har inte testat mer efter blodprovet hos läkaren,skulle väl tro att det är noll nu för det var bara 447 då.  
  • frestelsen
    Jag är bara jag skrev 2015-11-30 13:20:25 följande:

    Har inga barn heller så det är väldigt tufft...   Allt kom ut på en gång,var på VUL och undersökning bara nån timme efter och han drog ut det sista. Slemhinnan som blöder nu,inte mycket, men lite varje dag och det känns så segt! Har inte testat mer efter blodprovet hos läkaren,skulle väl tro att det är noll nu för det var bara 447 då.  


    Jag förstår:( jag har ett barn på 14 år. Va 19 när jag fick henne. Nu känns det som allt är svårare:( 3e mf för mig med. Längtar så fruktansvärt efter barn o får bara mf.. ska du försöka igen nu eller väntar du?

    Jag tänker testa med äl test o köra på så fort det går.
  • frestelsen
    Jag är bara jag skrev 2015-11-30 14:28:35 följande:

    Vi gör embryodonation så jag vet inte när vi kan göra nästa försök. Blir vårt 7.e,börjar kosta på... Lycka till du!


    Okej, men va jobbigt att inte lyckats då:( du med.
  • Sommar15
    frestelsen skrev 2015-11-30 11:37:49 följande:

    Ok tack. När vart du gravid igen?


    Jag blev gravid igen på första ägglossningen efter MA som var ca 2 veckor efter jag slutat blöda helt. Men det blev tyvärr också missfall, ett tidigt sådant i v 5 som blödde ut av sig självt. Mitt MA upptäcktes i v 13.

    Men nästa gång jag blev gravid efter det missfallet så blev det ett barn som nu är 3 mån gammal, så den gången gick det äntligen vägen. Önskar dig lycka till! <3
  • SSK13

    [quote=76062060][quote-nick]frestelsen skrev 2015-11-30 10:50:42 följande:[/quote-nick][/quote]

    Segt :/ Förstår verkligen att det känns drygt. Jag har själv precis fått helt blankt graviditetstest imorse. ÄL-test är nästintill helt blanka också så får vänta tills stegring.

    Kan ju ta ett par veckor, jag hoppas ÄL sker i december iaf. Det är mitt första

    "Mål".

  • frestelsen
    SSK13 skrev 2015-11-30 23:20:37 följande:

    [quote=76062060][quote-nick]frestelsen skrev 2015-11-30 10:50:42 följande:[/quote-nick]


    Segt :/ Förstår verkligen att det känns drygt. Jag har själv precis fått helt blankt graviditetstest imorse. ÄL-test är nästintill helt blanka också så får vänta tills stegring.

    Kan ju ta ett par veckor, jag hoppas ÄL sker i december iaf. Det är mitt första

    "Mål".[/quote]

    Ja trodde mina test va blanka.. så bytte jag märke. Beställde hem billiga, som visar plus... bläää.. vill bara få äl Nu!!
Svar på tråden ma, hur länge blöder man?