• Anonym (Kaffedraken)

    Plågat djur som barn

    Hur skulle ni reagerat om ni fick veta att er partner eller vän hade plågat djur som barn? Typ marsvin, kaniner eller andra husdjur.

    Är en sån person sjuk?

  • Svar på tråden Plågat djur som barn
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag skulle säga att personen är sjuk. Behöver nog psykhjälp iallafall. Många massmördare börjar med djur.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade haft väldigt svårt för den personen efteråt. Man är inte frisk om man gör en sån sak. Och personen hade sjunkit rejält i mina ögon.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Snövits skrev 2015-11-30 14:41:17 följande:

    Ja, den personen har ingen empati = psykiskt sjuk.


    Precis, och har man ingen empati är man också helt klart benägen att ge sig på människor. Kvinnomisshandlare har definitivt ingen empati. Ts, dumpa honom, han verkar otäck.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Snövits skrev 2015-11-30 14:41:17 följande:

    Ja, den personen har ingen empati = psykiskt sjuk.


    Stor skillnad på att sakna empati och att gilla plåga levande varelser.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tycker det beror lite på t.ex ålder, hur, grupptryck. Man kan inte vänta sig samma av en 4åring som en 12åring. Inte för att det är ok alls givetvis men ett en vuxen som ångrar det djupt är lite annat än en som inte tycker det var så farligt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    De brukar ju säga att många psykopater torterat djur som barn...

  • Anonym (Kaffedraken)
    Voodoodoll skrev 2015-11-30 15:13:49 följande:

    Jag har träffat en (1) person som plågat större djur än insekter. Han var psykopat.


    Nu är väl inte detta något man går och pratar om. Mörkertalet kan vara stort. Om man inte utvecklas på ett problematiskt sätt kommer det nog sällan fram i vuxen ålder.
Svar på tråden Plågat djur som barn