• Louisaa00

    Får inte använda stringtrosor..

    Hej alla! Jag har en rätt sträng mamma. Tillexempel får jag inte använda stringtrosor. Jag har frågat varför men då säger hon bara "men det e ju bara ett streck i rumpan". Jag använder typ hipsters osv men helt ärligt så har jag aldrig tyckt att det är bekvämt. Jag har aldrig gillat trosor med så mycket tyg. Jag har testat string, det var mycket skönare då det inte var så mycket tyg. Dessutom är det väldigt fult när man ser troskanten över byxorna.. Min mamma är väldigt svår att argumentera med. Hon ger sig ALDRIG! Vad ska jag göra? Vilken åldersgräns tycker ni stringtrosor har? Osv. PS jag är 15 och ett halvt!

  • Svar på tråden Får inte använda stringtrosor..
  • Sophan

    Jag tycker inte att din mamma ska bestämma vad du ska ha för typ av trosor. Speciellt inte med det argumentet hon har. Om hon tycker att det bara är "ett streck" så säg att hon slipper, men du vill gärna ha dem för att de är bekväma.

  • Anonym (hmm)

    Så länge det är mamma som köper och tvättar dina trosor rättar du dig efter hennes trosregler.

    Stringtrosa är bara ett snöre mot bajshålet. Ett snöre mot bajshålet. Varför skulle du vilja ha det? Att du inte gillar tyg i trosorna låter som en bortförklaring, för jag antar att du inte går utan andra byxor eller en kjol över trosan? Tyget kommer du med andra ord i kontakt med hur du än bär dig åt (hoppas jag verkligen). Och om du tycker att det är fult när man ser troskanten över byxorna borde du verkligen undvika string, eftersom det är just när man har string som trosan går över byxkanten. Annars undrar jag exakt hur lågt skurna byxor du har egentligen? Ett bra riktmärke för hur lågt skurna byxor kan vara, är stjärtskåran. Sticker stjärtskåran upp ovanför byxkanten är de för lågt skurna.

    Vill du fortfarande ha string när du är gammal nog att köpa och tvätta dina egna trosor utan att någon annan kan ha någonting att säga till om, ska du givetvis köpa string.

  • Anonym (n)

    jag har aldrig gillat string. Det är verkligen inte skönt när det skär in i rumpan. Många unga tjejer har string för att de tror att det är sexigt och att killarna gillar det. Det är dock inte därför man ska välja ett visst plagg. 

    Kan tycka att du är rätt ung för detta plagg och du kan gott vänta ett tag

  • Anonym (Hipster)
    Anonym (hmm) skrev 2015-11-30 22:12:54 följande:

    Så länge det är mamma som köper och tvättar dina trosor rättar du dig efter hennes trosregler.

    Stringtrosa är bara ett snöre mot bajshålet. Ett snöre mot bajshålet. Varför skulle du vilja ha det? Att du inte gillar tyg i trosorna låter som en bortförklaring, för jag antar att du inte går utan andra byxor eller en kjol över trosan? Tyget kommer du med andra ord i kontakt med hur du än bär dig åt (hoppas jag verkligen). Och om du tycker att det är fult när man ser troskanten över byxorna borde du verkligen undvika string, eftersom det är just när man har string som trosan går över byxkanten. Annars undrar jag exakt hur lågt skurna byxor du har egentligen? Ett bra riktmärke för hur lågt skurna byxor kan vara, är stjärtskåran. Sticker stjärtskåran upp ovanför byxkanten är de för lågt skurna.

    Vill du fortfarande ha string när du är gammal nog att köpa och tvätta dina egna trosor utan att någon annan kan ha någonting att säga till om, ska du givetvis köpa string.


    Tror du inte att ts menar att man ser troskanten "över byxorna", dvs över skinkan, "genom/under" tyget?
    Det som kan vara skönt med string (även om jag varken tycker det är snyggt eller skönt själv) kan vara att trosorna redan sitter mellan skinkorna och kan inte "åka in" som andra trosor kan. Man slipper alltså eventuellt gå och dra ut trosor som satt sig fel/på sniskan/åkt in.
  • Prime

    Hur fan kan ni säga att string är obekväma? Alla är olika och det är bara idioter som inte inser det. Jag personligen tycker att string är fula (får mycket finare runpa i hipsters) men jag använder string enbart eftersom jag tycker täckande trosor är för små över rumpan och bara skär in. Stringent känns ju inte ens. Så sluta söm om att det är en "sträng över bajshålet"? Vad är det för fel med det? Duschar ni inte eller? Annars förstår jag inte problemet!

    Ts, varför får du inte använda string för din mamma? Mer än bara att "det är ju bara ett streck i rumpan"? Det är ju inte skinkorna man vill skydda liksom? Det är ju könsorganet.

  • Anonym (Hipster)
    Anonym (n) skrev 2015-11-30 22:22:21 följande:

    jag har aldrig gillat string. Det är verkligen inte skönt när det skär in i rumpan. Många unga tjejer har string för att de tror att det är sexigt och att killarna gillar det. Det är dock inte därför man ska välja ett visst plagg. 

    Kan tycka att du är rätt ung för detta plagg och du kan gott vänta ett tag


    Vissa tycker inte att det är obekvämt. :) 
    15 är ungt? Jag hade låtit min dotter ha det. Jag hade det när jag var "fjortis", det hör till att vilja prova på lite "vuxnare" saker när man är påväg från att ha varit barn till att bli tonåring och vuxen.! :D
  • Anonym (Hipster)
    Anonym (hmm) skrev 2015-11-30 22:12:54 följande:

    Så länge det är mamma som köper och tvättar dina trosor rättar du dig efter hennes trosregler.

    Stringtrosa är bara ett snöre mot bajshålet. Ett snöre mot bajshålet. Varför skulle du vilja ha det? Att du inte gillar tyg i trosorna låter som en bortförklaring, för jag antar att du inte går utan andra byxor eller en kjol över trosan? Tyget kommer du med andra ord i kontakt med hur du än bär dig åt (hoppas jag verkligen). Och om du tycker att det är fult när man ser troskanten över byxorna borde du verkligen undvika string, eftersom det är just när man har string som trosan går över byxkanten. Annars undrar jag exakt hur lågt skurna byxor du har egentligen? Ett bra riktmärke för hur lågt skurna byxor kan vara, är stjärtskåran. Sticker stjärtskåran upp ovanför byxkanten är de för lågt skurna.

    Vill du fortfarande ha string när du är gammal nog att köpa och tvätta dina egna trosor utan att någon annan kan ha någonting att säga till om, ska du givetvis köpa string.


    Det finns dessutom string som sitter väldigt lågt. Man drar inte längre upp dom på höfterna sådär som på 90-talet! ;) Häng med i nutiden lite! Det är heller inte alltid "snören mot bajshålet". Vissa string är flera cm breda i den regionen. Och varför skulle det vara nåt konstigt? Bajshålet tvättar man väl precis som man även tvättar underkläderna, så...?
  • emelieen

    Din mamma har absolut ingen talan när det kommer till dina underkläder. Du är ung, men string är helt ok att använda när man är 15. Det känns mest som att hon vill att du ska använda de trosor som hon tycker är bekväma.

Svar på tråden Får inte använda stringtrosor..