• Anonym (18år)

    Det är något fel på mig.

    Jag är en rätt så normal tjej på 18 år. Går i skolan, jobbar extra på helger, umgås med min pojkvän och mina vänner och går ut och festar.

    Utåt sett så ser jag säkert glad ut, som en person som verkar ha koll på läget, men så är det verkligen inte.

    Jag vet inte när de började, efter sommaren kanske. Jag började må otroligt dåligt, hade jämt ett tryck i bröstet och det kändes som att jag skulle få panikångest minst 2 gånger om dagen. Försökte bita ihop och tänka att det kommer gå över, men nu har det blivit värre. Jag känner ingen lycka och ingen empati. Men jag gråter för allt, bilder, filmer, musik eller när jag bara sitter i soffan. Tårarna bara rinner och jag vet inte ens varför. Jag känner mig tom och isolerad, jag känner mig så iskall..

    Jag vet att min pojkvän lider av det, min familj också. Jag är otrevlig och spydig mot allt och alla och ibland måste jag lämna rummet för att jag blir så arg på allt och ingenting. Vill säga åt alla att hålla käften hela tiden för stör mig på allt. Jag var inte såhär förut, det känns som att hela min kropp har rubbats och att allt är helt åt helvete inuti mig. Vad ska jag göra? Finns det något man kan göra för att få hjälp eller kan man ta tag i det själv? Någon som känner samma? :(

  • Svar på tråden Det är något fel på mig.
  • Anonym (Madde)

    Kan du inte komma på någon som helst anledning till att detta började?

  • Anonym (Ung)

    Ångest och depression behöver inte alltid ha någon anledning, ibland slår det bara till. Du har inte mindre "rätt" att må dåligt för det.

    Hjälp finns att få. Det kan bl.a. bero på en kemisk obalans i hjärnan och då behöver du få medicin för det. Prata med din husläkare och/eller ungdomsmottagningen och förklara att må dåligt och behöver prata med någon. På ungomsmottagningen är det helt gratis.

  • Anonym (?)

    Äter du någon form av p-piller? Precis så där mådde jag när jag åt mini-piller, det blev något bättre när jag bytte till vanliga p-piller men inte mycket.

    Hur som helst behöver du söka hjälp för detta, vänd dig till din vårdcentral eller kanske ungdomsmottagningen... Lycka till!

  • Anonym (18år)
    Anonym (?) skrev 2015-12-01 06:31:54 följande:

    Äter du någon form av p-piller? Precis så där mådde jag när jag åt mini-piller, det blev något bättre när jag bytte till vanliga p-piller men inte mycket.

    Hur som helst behöver du söka hjälp för detta, vänd dig till din vårdcentral eller kanske ungdomsmottagningen... Lycka till!


    Har ätit samma p-piller i 4 år tills för en månad sen då jag slutade. Har hämtat mer p-piller nu och tänkte börja äta dem igen för de kanske är pågrund av att jag slutat med p-piller som ja blivit såhär?
Svar på tråden Det är något fel på mig.