• Anonym (Anonymakillen)

    Aldrig sex längre

    Vi har typ aldrig sex

    Lever med en tjej som är lika gammal. 33 år gammal. Snart 34. Vi har också bott ihop i tre år nu. Hon vill aldrig ha sex.

    Jag tror i år att hon tagit initiativet en gång?

    Mellan januari - juni i år hade vi sex 4 ggr. Jag kunde hålla räkningen för det var så få ggr. Sen var vi nästan vecka utomlands i juni, då hade vi sex en gång men avbröt. För hon va trött och ville hellre sova.

    Jag tror nu att der var tre veckor sedan sist eller nåt och vi har aldrig jättebra sex.

  • Svar på tråden Aldrig sex längre
  • Anonym (Anonymakillen)

    Fattar att hon kanske inte vill för att det är så dåligt men jag har försökt allt utan att hon gett respons på mig. Vad jag gjort.

    Jag har testat mig fram och testat både det ena och det andra. Frågat rakt ut hur vill hon ha det. Använt fingrar och tungan och testat alla ställningar jag kan komma på.

    Försökt och försökt hela tiden att känna in som ni tjejer säger hur hon vill ha det. Men hon ger inga signaler? Det är hopplöst!

    Det känns inte häller som hon nånsin prioriterat det här i vårt förhållande. 1000 andra grejer e alltid viktigare.

  • Anonym (Peppo)

    Äter hon p-piller? P-piller har förstört mångas sexliv. En av de vanligaste biverkningarna är minskad sexlust. Man kan få torra slemhinnor också och då gör det ont när man har sex. Min lust kom tillbaka med råge när jag slängde pillerna!

  • Anonym (Preventivmedel)

    Undrar som ovan om hon har något preventivmedel? Har själv fått noll sexlust då jag hade p-stav. Hormonerna i preventivmedel är många gånger orsaken till minskad sexlust tyvärr :-/

  • Anonym (Anonymakillen)

    Ja hon äter piller.

    Jag blir sjukt less. Hon säger ju inget till mig

  • Anonym (Peppo)
    Anonym (Anonymakillen) skrev 2015-12-01 09:16:00 följande:

    Ja hon äter piller.

    Jag blir sjukt less. Hon säger ju inget till mig


    Be henne sluta med pillerna och börja använd kondom! Om hon ätit piller sedan hon var tonåring är det inte säkert att hon vet att hon mår som hon gör på grund av pillerna.
  • Anonym (Xfr)

    Antingen är hon inte så sexuell av sig (men det visste du väl redan innan ni flyttade ihop), eller så är hon bara fullt nöjd med att ha en kille att bo ihop med.

  • Anonym (Anonymakillen)
    Anonym (Xfr) skrev 2015-12-01 10:00:39 följande:

    Antingen är hon inte så sexuell av sig (men det visste du väl redan innan ni flyttade ihop), eller så är hon bara fullt nöjd med att ha en kille att bo ihop med.


    Innan vi flyttade ihop hade vi sex ofta. De ggr vi träffades som oftast.
  • Anonym (Anonymakillen)
    Anonym (Xfr) skrev 2015-12-01 10:00:39 följande:

    Antingen är hon inte så sexuell av sig (men det visste du väl redan innan ni flyttade ihop), eller så är hon bara fullt nöjd med att ha en kille att bo ihop med.


    Innan vi flyttade ihop hade vi sex ofta. De ggr vi träffades som oftast.
  • Martin43

    Hej!

    Känner igen det du skriver och enligt mig är detta väldigt tungt i ett förhållande. Vi hade samma problem länge och nu bor vi inte tillsammans längre. Är väldigt intresserad av detta ämne och vi började gå i parterapi men då var det redan försent. Har pratat med väldigt många sen vi flyttade isär och jag tror man på något sätt borde komma varandra närmare och en kvinna känner oftast stor press och då försvinner lusten helt. Det lyckades inte i mitt fall men tror ändå att det vore bäst om du kunde säga åt henne helt lugnt att du vill prata med henne om något som känns jobbigt för dej. Försök att ta er tid och verkligen lyssna på varandra. Försök att inte hacka på varandra utan låt det ta den tid det tar. Om både känner sig älskade och repeterade i förhållandet så kan sexet komma av sig själv. Pressa henne inte men säg som det är att du inte mår bra av detta och vad ni kunde ändra för att hela förhållandet ska fungera bättre. Som gift tvättar man inte kläderna men som skild sköter man om ett hushåll. Försök prata ihop er för en bättre framtid tillsammans och njut av varandra och livet! Lycka till!

  • Anonym (Flaskhals)
    Anonym (Anonymakillen) skrev 2015-12-01 18:35:23 följande:
    Innan vi flyttade ihop hade vi sex ofta. De ggr vi träffades som oftast.
    Det är ju inte helt otroligt att hon inte tänder på dig längre. Kanske var det ett misstag av er att flytta ihop? Så hon fick se alla dina sidor och du hennes givetvis. Men helt klart är att du inte tänder henne och du kanske ska ta reda på om någon annan kanske gör det? I din ålder måste man få knulla ofta. Och med kvalité.
  • eline08

    Steg nr. 1 är definitivt att sluta med piller. 
    P-piller har mycket ofta bi-effekten 0 sexlust. 

    Vill hon inte testa det så fråga henne varför hon
    inte är intresserad av att ta ansvar för er relation. 
    Du ska inte acceptera detta, sexliv går upp och ner 
    men ett visat engagemang för att lösa problemet/vidta åtgärder
    /kämpa för er samvaro, ska du kräva av henne. 

    Toffla inte omkring, du vinner inget på det.

  • Anonym (J)

    Know the feeling... Jag och mine kille är 24 år båda två, kommer inte ihåg när vi hade sex sist, tror det är nån månad sedan. Har sex kanske 1 gång per månad typ.

    Sedan jag började på p-piller försvann min sexlust nästan helt. Han går på tabletter pga en skada vilket gör att även han får minskad sexlust.

    Vi har pratat om det ordentligt flera gånger, och båda är okej med det.

    Men känns ändå sådär, innerst inne.

  • Anonym (Anonymakillen)

    Förr eller senare tar ju förhållandet slut.

  • Anonym (Peppo)
    Anonym (Anonymakillen) skrev 2015-12-02 07:08:31 följande:

    Förr eller senare tar ju förhållandet slut.


    Har du följt några av råden i tråden?
Svar på tråden Aldrig sex längre