• Anonym (Orolig)

    Är han otrogen?

    I sommraa fick jag och min man tvillingar, när de var runt två månader kom han och sa att han ville att vi skulle prata om vår relation. Han visste inte om han kunde leva med mig! Jag trodde att detta betyde att han ville göra slut, men det sa han att inte ville! Iallafall efter tre veckors prata gjorde han/vi slut ändå. Och under denna tid pratade han jätte mycket med en tjejen via chatt och jag trodde att han var otrogen med henne. Jag läste vad de skrev till varandra... Iallafall de gånger innan han hann radera chatten och varje gång jag frågade va de hade pratat om sa han bara inget viktigt och sen raderade han den!!! Han kunde skiva att hon var skit snygg och hon jagade på honom att göra slut! Och han frågade oxå vid något tillfälle om hon ville träffas! Idag har de ingen kontakt...

    Men så pratade vi igenom allt, och blev tillsammans igen! Han älskar mig och vill leva med mig! Säger han för nu har han börjar att chatta med en annan kvinna och säger att hon är skit snygg och läcker!

    Och i nu helgen talade jag om att jag tyckte att de chattade med varandra lite för mycket! Det höll han inte med om... Det blev ett jätte bråk!!! Det kom fram att jag hade läst han chatt och han blev jätte arg...

    Jag sa att jag var rädd att om de fortsätter att skiva till varandra så mycket som de gör och även på nätterna, så skulle de kunna fatta tycke för varandra! Han lovade mig att så inte var fallet... Han känner inget sånt för henne! Men nu två dag på rad så har han skrivit att han se fram emot när de två ska bli ett par för de har ju jag sagt att de ska bli. Så nu säger han till mig att han inte vill leva utan mig och att han älskar mig, men han raggar på henne oxå! Säger att han längtar efter att få ligga i hennes säng! Jag vet inte vad jag ska gör... Jag har ju läst hans chatt så han lär ju bli arg för det igen, men han har inget att dölja säger han Så jag förstår inte varför han blir så arg. Förutom att jag får reda på sanningen!

    Jag vet inte vad jag ska göra... Jag älskar honom och jag tror inte att han skulle vara otrogen så att han skulle ha sex med henne. För det tror jag inte att kvinnan ifråga skulle gå med på... En lite tröst kanske!!! En del av mig känner att vi är i en svaka och han har alltid varit lite flörtig av sig... Så jag tror att det kan vara det han håller på med!

    Jag skulle vilja ställa honom mot vägen och säga att jag vet vad han har skrivit, men jag vågar inte det...

    Behöver råd hur jag ska gå vidare!

  • Svar på tråden Är han otrogen?
  • Anonym (tro...)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-12-01 10:29:46 följande:
    Jag vet inte vad jag ska göra... Jag älskar honom och jag tror inte att han skulle vara otrogen så att han skulle ha sex med henne. För det tror jag inte att kvinnan ifråga skulle gå med på.
    Så du tror inte... Av alla de kvinnor som jag har träffat har inte ens en av tjugo backat för sex även om de har trott att jag har varit i ett förhållande. Han är dessutom en man, och jag känner ingen (och har inte ens hört talas om någon) som agerar som din man och sedan avstår sex. Du är så grymt förd bakom ljuset! ....och då inte av honom (för han låter ju dig se chatten) utan av dig själv.

    VAKNA!!!
  • Anonym (:))

    Vet ditt eget värde!!! Vad är det att bygga på? Min sambo hade åkt ut med huvet före!!! Gillar inte människor som vill ha kakan och äta den samtidigt!!!

  • Anonym (??)

    Är otrohet enbart nått fysiskt för dig? Oavsett om han träffar någon IRL så gör han ju fel. Kasta ut honom!! Uppenbarligen är dett andra mer värt för honom.

  • Anonym (Orolig)

    Han vet inte om att jag fortfarande läser hans chatt! Har sagt att jag har fixat att jag inte kan det...

    Nä otrohet är inte bara fysiskt för mig, men för honom är det det... När han har gått hela väggen, då ser han det som han har varit otrogen, men det han gör nu ser Han inte som det.

    Tråkigt nog kan jag inte kasta ut honom, jag är arbetslös och just nu mammaledig! Så jag har inga pengar för att försörja mig och våra barn om jag skulle göra det!

    Ska jag ställa honom mot vägen och berätta att jag läst chatten? Och sen jobba där ifrån...

  • MammAmma

    Så han skulle vara okej med att du chattade med andra män om hur snygga de är och hur du längtar efter att träffas och dela säng med dem? Jo tjena!

  • Anonym (Jenny)

    Tycker du att det är otrohet så borde ju det räcka, även om han tycker det han sysslar med är helt ok...

    Säg ifrån att du inte vill vara med någon som flirtar med andra tjejer och respekterar han inte det vill du inte vara med honom. Sårar chattadet dig så borde han ju lägga av med det när du ber honom, speciellt om han älskar dig och inte har en crush på henne!! Helt ofattbart om han ändå envisas med att ha kontakt med andra kvinnor online.

    Ekonomiskt skulle det ju inte va lätt men du skulle klara dig såklart!

  • Anonym (Orolig)

    Han vill kunna vara vän med kvinnor oxå och inte bara med män! Och han ser inte det som att han flirtar. Han ser det som att han bara är trevlig och att säga typ hej, snygging till någon gör han bara på skoj! Han ser det inte som att vara otrogen, att tala om för en annan kvinna hur snygg hon är eller hur läcker hon kommer bli när hon tränar så mycket!!! Han blir jätte arg varje gång jag "anklagar" honom för att det är det han är!

    Men det har blivit mer utstuderat sen jag talade om rädsla... Jag kan känna det så att han misstänker att jag läser hans chatt forfarande och att han skriver vissa saker för att få en reaktion från mig! Jag kanske är naiv, men jag ska se vad som händer denna veckan och även se vad som skrivs... Skriver han mer om att han vill dela hennes säng och så, så kommer jag att ställa honom mot vägen till helgen!!

    Igår pratade vi och han sa att han vill inte att det ska vara slut mellan oss, för han älskar mig!

  • Anonym (Jenny)

    Det är ju det som är grejen, vore det bara en kul grej kan han ju faktiskt sluta med det om det berör dig illa! .... Han borde ju kunna skaffa ett annat intresse än att skriva att tjejer e snygga o vill dela deras säng...

    Och vad är att flirta om inte detta är det!?!? Han utnyttjar din snällhet/godtrogenhet...

  • Anonym (217)

    Solklart fall av DUMPA! Det är du som sätter gränsen för vad otrohet är i ditt förhållande. Att skriva till någon annan att man vill ligga i hennes säng och att man vill bli ett par osv, det är långt ifrån ok.

    Han har bara dig tills han hittar bättre.

Svar på tråden Är han otrogen?