• Äldre 1 Dec 10:47
    68523 visningar
    993 svar
    993
    68523

    Efter MA/MF -> ÄL -> BIM -> Plus

    Hej!

    Här kan alla som nyligen fått MF/MA vara med som försöker hitta sin ÄL igen, för att sedan få ett BIM och förhoppningsvis ett plus!

    Skriv kortfattat i vilken fas du är i :)

    Själv fick jag MF/MA den 17/11 i vecka 7+5. Graviditeten stannade i vecka 5. Blödde i 14 dagar (tog slut idag). Negativt graviditetstest 29/11.

    Testar nu med ÄL-stickor varje dag för att hitta ÄL.

  • Svar på tråden Efter MA/MF -> ÄL -> BIM -> Plus
  • Äldre 1 Dec 10:49
    #1


    Dagens ÄL-test. Väldigt negativt. Tänkte testa med cb digital varannan dag och billiga test varannan dag. Kanske dröjer med ÄL. Min största förhoppning är att få plus i december, min andra förhoppning är att åtminstone få ÄL i december.
  • Äldre 1 Dec 11:04
    #2

    Mitt missfall började 16/11 med liten blödn men kom fullt ut 19/11 , missfallet var i vecka 10 men embryot dog nog i vecka 8 , blött i 14 dar . Testar nu med ÄL-stickor och hoppas på nytt + , lycka till SSK13

  • Äldre 1 Dec 11:27
    #3
    Alva75 skrev 2015-12-01 11:04:24 följande:

    Mitt missfall började 16/11 med liten blödn men kom fullt ut 19/11 , missfallet var i vecka 10 men embryot dog nog i vecka 8 , blött i 14 dar . Testar nu med ÄL-stickor och hoppas på nytt + , lycka till SSK13


    Då skedde våra missfall med bara en dags mellanrum.

    Hur ser dina ÄL-test ut? Mitt var ju typ som negativt det bara kan bli ;)
  • Äldre 1 Dec 11:45
    #4
    SSK13 skrev 2015-12-01 11:27:30 följande:

    Då skedde våra missfall med bara en dags mellanrum.

    Hur ser dina ÄL-test ut? Mitt var ju typ som negativt det bara kan bli ;)


    Ja , men 19-20/11 va det värsta jag vart med om , skönt att det är över , mina stickor ser precis ut som dina men hoppas på ÄL i veckan annars får jag vänta en mens .... Håller tummarna för oss ... ( tycker bäst om digitala testet men har båda , digitala känns mest säkert )
  • Äldre 1 Dec 11:56
    #5
    Alva75 skrev 2015-12-01 11:45:58 följande:

    Ja , men 19-20/11 va det värsta jag vart med om , skönt att det är över , mina stickor ser precis ut som dina men hoppas på ÄL i veckan annars får jag vänta en mens .... Håller tummarna för oss ... ( tycker bäst om digitala testet men har båda , digitala känns mest säkert )


    Jag tror våra ÄL kommer inom 1-3 veckor. Så ge inte upp om du inte får ÄL denna veckan.

    Jag har aldrig letat efter ÄL innan, hade nog väldigt punktlig ÄL. Följde en apps uträkning när jag skulle vara fertil osv och det fungerade. Men nu är appen verkningslös så därför köpte jag ÄL-test, både billiga och cb dubbel hormonindikator. Hade det inte kostat typ 350 kr för 10 stickor hade jag med nöje använt cb varje dag men det kan ju lätt gå några hundra kronor på det nu efter missfall.
  • Äldre 1 Dec 13:20
    #6
    SSK13 skrev 2015-12-01 11:56:55 följande:

    Jag tror våra ÄL kommer inom 1-3 veckor. Så ge inte upp om du inte får ÄL denna veckan.

    Jag har aldrig letat efter ÄL innan, hade nog väldigt punktlig ÄL. Följde en apps uträkning när jag skulle vara fertil osv och det fungerade. Men nu är appen verkningslös så därför köpte jag ÄL-test, både billiga och cb dubbel hormonindikator. Hade det inte kostat typ 350 kr för 10 stickor hade jag med nöje använt cb varje dag men det kan ju lätt gå några hundra kronor på det nu efter missfall.


    Nä nu får man inte ge upp , bara kämpa som gäller . Fy vad trött jag blivit efter MF , orkar inget och vill inget göra samtidigt som jag är rastlös ...hur nu det går ihop , är du oxå trött ?
  • Äldre 1 Dec 13:33
    #7
    Alva75 skrev 2015-12-01 13:20:18 följande:

    Nä nu får man inte ge upp , bara kämpa som gäller . Fy vad trött jag blivit efter MF , orkar inget och vill inget göra samtidigt som jag är rastlös ...hur nu det går ihop , är du oxå trött ?


    Jag har varit hemma från jobbet sen i fredags då jag var på den sista kontrollen att allt kommit ut. Så har börjat gaska upp mig så att säga. Är så himla glad nu att blödningarna har slutat bara!

    Men jag har varit riktigt hängig och nere ett långt tag. Redan innan jag började blöda. Misstänkte att det inte stod rätt till ca två veckor innan blödningarna kom, fick inga symtom överhuvudtaget och kände mig totalt ogravid. Tog cb digital som visade 2-3 veckor fast det borde varit 3+ och det gjorde att jag blev ännu mer osäker och misstänksam. Då ville jag bara lägga mig och sova tills jag skulle få göra VUL som var bokat till en dag efter blödningarna kom.

    Usch. Hoppas nästa graviditet medför symtom och mer happy feelings. Hela denna perioden som varit nu har varit ytterst deppig och nattsvart. Tur det är december och något kul händer!
  • Äldre 1 Dec 14:03
    #8

    Här vill jag va med! MA 4 nov var i v. 9 typ

    Igångsatt med cytotec och blödning 2 veckor. Sen hade jag en vecka uppehåll o så börja den förbannade blödning igen. Åkte in i fredags o då sa hon att det kanske va lite kvar.. cytotec igen o blöder o blöder.. känns som de aldrig kommer ta slut. Svagt positivt gravtest efter 4 v.. neg äl test.. låg temp.. vill ha äl nu o sluta blöda!!!!

  • Äldre 1 Dec 14:51
    #9
    frestelsen skrev 2015-12-01 14:03:10 följande:

    Här vill jag va med! MA 4 nov var i v. 9 typ

    Igångsatt med cytotec och blödning 2 veckor. Sen hade jag en vecka uppehåll o så börja den förbannade blödning igen. Åkte in i fredags o då sa hon att det kanske va lite kvar.. cytotec igen o blöder o blöder.. känns som de aldrig kommer ta slut. Svagt positivt gravtest efter 4 v.. neg äl test.. låg temp.. vill ha äl nu o sluta blöda!!!!


    Fy , vad hemskt att det fortfarande håller på , det måste ju va på G att sluta blöda nu tycker jag , håller tummarna för dig att det slutar och att du oxå snart får ÄL , själv är jag trött och har huvudvärk varje dag , men men , kan bara bli bättre ....
  • Äldre 1 Dec 15:14
    #10
    Alva75 skrev 2015-12-01 14:51:26 följande:

    Fy , vad hemskt att det fortfarande håller på , det måste ju va på G att sluta blöda nu tycker jag , håller tummarna för dig att det slutar och att du oxå snart får ÄL , själv är jag trött och har huvudvärk varje dag , men men , kan bara bli bättre ....


    Låter som en depression efter ditt mf. Lätt att få sånna symtom som drabbar kroppen. Det är psykiskt men blir fysiskt. Passa på att vila så fort du kan så det inte blir värre. Drick massa vatten o försök va ute i solen ca 10-20 min om dagen. (De få soltimmar vi har nu)

    Ja nu får vi äl allihopa tycker jag!
Svar på tråden Efter MA/MF -> ÄL -> BIM -> Plus