• Anonym (Smellycat)

    Luktar sött vid ägglossning

    Det senaste året har jag märkt att min kroppslukt ibland förändras och det verkar ske under mina fertila dagar och det avtar vid mens. Lukten är söt, lite som bränt socker och vanilj fast mer kroppsligt liksom, svårt att förklara. Lukten kommer från huden och när jag svettas på gymmet känner jag den tydligare. Undrar om andra känner det och om de tycker det är äckligt. Vad beror detta på och varför har det kommit det senaste året? Jag är 30 år och har inga barn ännu. Har det med ÄL att göra? Känner någon igen sig?

  • Svar på tråden Luktar sött vid ägglossning
  • Påven Johanna

    Nej, jag känner inte igen mig, men trots det så tvivlar jag på att någon skulle tycka att det var äckligt. Bränt socker och vanilj - finns inget att ogilla av det. 

  • Anonym (Smellycat)
    Påven Johanna skrev 2015-12-01 14:00:49 följande:

    Nej, jag känner inte igen mig, men trots det så tvivlar jag på att någon skulle tycka att det var äckligt. Bränt socker och vanilj - finns inget att ogilla av det. 


    Haha ja det låter ju gott men lukten har liksom också en kroppslig, lite unken touch så jag oroar mig över att det ska lukta äckligt. Sött och kvalmigt typ. Konstigt är det, förstår inte varför det plötsligt blivit så!
  • Anonym (Hmm)

    Good for you!

    Surt kan man lukta om man äter för mycket socker.

  • Anonym (Hmm)

    Omvänd doft: sötaktig, borde ju tyda på motsatsen. Är du en salt-sugen en?

  • Anonym (Smellycat)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-12-01 14:11:12 följande:

    Omvänd doft: sötaktig, borde ju tyda på motsatsen. Är du en salt-sugen en?


    När inte mer än andra tror jag... Men om det är på grund av salt borde jag ju lukta jämt?
  • Påven Johanna

    Är du säker på att det bara är när du har ägglossning? Du kanske ska ta ett blodsocker och kolla hur det ligger?

  • Efraim Barkbit

    Kvinnors kroppsdoft brukar variera beroende på var i cykeln man är. Trevligt och just kvinnligt!


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Smellycat)
    Påven Johanna skrev 2015-12-01 14:17:21 följande:

    Är du säker på att det bara är när du har ägglossning? Du kanske ska ta ett blodsocker och kolla hur det ligger?


    Jo det verkar vara under äl-perioden, imorse när jag vaknade kände jag lukten. Kollar i kalendern och ser att jag borde ha äl om 5 dagar. Men ska kolla blodsocker, så jag inte missar nåt!
    ErnstHugo skrev 2015-12-01 14:18:03 följande:

    Kvinnors kroppsdoft brukar variera beroende på var i cykeln man är. Trevligt och just kvinnligt!


    Jo men så här starkt? Kanske kroppens sätt att säga "hörru du är 30 nu, dax att börja producera barn" ;)
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Smellycat) skrev 2015-12-01 14:15:39 följande:

    När inte mer än andra tror jag... Men om det är på grund av salt borde jag ju lukta jämt?


    Ja, men om du hade varit en periodare? Kanske cravings för saltlakrits.
  • Anonym (Hmm)
    ErnstHugo skrev 2015-12-01 14:18:03 följande:

    Kvinnors kroppsdoft brukar variera beroende på var i cykeln man är. Trevligt och just kvinnligt!


    Är du en tjej? Låter så lustigt för att komma från en man. Ska ta reda på om du har rätt.
Svar på tråden Luktar sött vid ägglossning