• Anonym (spara­ren)
    Äldre 1 Dec 14:58
    720 visningar
    8 svar
    8
    720

    Köpa julklappar på rabatt?

    Vad tycker ni om att köpa julklappar på rabatt till vänner eller släktingar?
    Det kan ju hända att det man köpt inte skulle passa och att dom vill byta. Då är det ju smått pinsamt att lämna fram ett kvitto där man fått något på rabatt. Tänker att det kan uppfattas snålt. Samtidigt om man hittat något man vill köpa och upptäcker att man har en rabattkupong på detta ställa känns det ju också märkligt att betala mer än vad man behöver.

    Hur gör ni?Hur hade ni täkt om ni fick en julklapp av en vän på rabatt?

  • Svar på tråden Köpa julklappar på rabatt?
  • KCL
    Äldre 1 Dec 15:02
    #1

    Det är verkligen ingenting jag reflekterar över. Jag, precis som alla jag känner, blir ju skitglada om man hittar något på rabatt och kan spara pengar. När jag fyllde år hintade jag till maken att det jag önskade mig fanns på rabatt. Perfekt! Vi sparade pengar och jag fick det jag ville ha. 

  • Äldre 1 Dec 15:02
    #2

    Varför betala mer än man måste? Det viktiga är väl att man köper något som man tror mottagaren kommer uppskatta, inte att det har kostat x kr.

    Jag har planerat att ge min mamma tjocka lyxiga handdukar i julklapp, köpte dem för drygt en vecka sen för jag fick 25% rabatt i den affären. Det är väl inget konstigt?

  • Stårsc­han
    Äldre 1 Dec 15:17
    #3

    Det är väl inte snålt att vara ekonomisk? Presenten är ju densamma.

  • Äldre 1 Dec 15:19
    #4

    Är det nåt som känns snålt så är det att be om kvitto på en julklapp, tycker jag.

  • Äldre 1 Dec 15:30
    #5

    Det pinsamma tycker jag vore att be att få kvittot för att byta presenten. Det skulle jag aldrig kunna med att göra.

  • Äldre 1 Dec 16:23
    #6

    Har köpt 13 julklappar. Allt för under 300:-. Billiga julklappar ja men det är billiga julklappar eller inga alls. Ändå köper jag något som är till deras intresse och inte något random krimskrams. 

    Lever man på 1500kr/månad får man anpassa sig helt enkelt. Duger det inte kan de säga det rakt ut så behöver de heller inga julklappar av mig få :)

  • Äldre 1 Dec 17:18
    #7

    Nej, det är ju helt perfekt att få det på rabatt. Själv hade jag hundra kronor på en check och sen var det 40% rabatt nu under Black Friday så då passade jag på att köpa sambons födelsedagspresent. Jag hade ändå köpt samma sak om jag inte fått 40% men när jag nu fick det passade jag ju på

  • Anonym (k)
    Äldre 1 Dec 17:34
    #8

    MED RABATT!!!

Svar på tråden Köpa julklappar på rabatt?