• Emelie1988

    foglossning ??

    Är i v 7 snart kan man känna av de redan ? Har jätte ont i rygg slutet strålar ut i baksidan av benen ?!

  • Svar på tråden foglossning ??
  • Bjoork
    Emelie1988 skrev 2015-12-01 17:08:28 följande:

    Är i v 7 snart kan man känna av de redan ? Har jätte ont i rygg slutet strålar ut i baksidan av benen ?!


    Ja, det kan man göra. Är i v.7 och har också foglossning redan.
  • Bjoork
    Emelie1988 skrev 2015-12-01 17:33:51 följande:

    Usch de värker som satan i benen.:( va tar du mot de? Ja jobba som assistent idag va ja helt dö :/


    Har det pga att jag har tätt mellan barnen, bäckenet är inte helt återställt troligtvis. Vet att man kan ha stödbälte runt höfterna typ, men det enda jag försöker göra om dagarna är vila och ta det lugnt, men inte alla som kan göra det ju. Så hade testat stödbälte. :)
  • Phialia90

    Bäckenbälte och alvedon är jag satt på av läkare, jag är dock skeptisk till att smärtstillande är så bra iaf dem jag fick.. De hjälper ändå knappast.. Vecka 19 och det känns som nån sliter sönder mitt bäcken så fort jag går ????

  • Annaodaniel

    Det kan absolut vara foglossning. Vanligare dock att man får det senare i graviditeten. Jag började känna av min foglossning lite smått ungefär halvvägs. Blev sjukskriven halvtid i början av oktober och sedan fick jag kryckor och heltidssjukskrivning från slutet av oktober. Har Bf om 5 dagar... Hur som helst, gå till en sjukgymnast i tid, du kan få övningar att göra som kan stoppa upp utvecklingen. Bäckenbälte är ett måste och vattengympa sägs vara bra. I mitt fall var det försent...jag blev sängliggande innan det gick att stoppa...inte kul kan jag säga. Nu har jag inte sovit en hel natt på månader, utan får nöja mig med några timmar åt gången. Finns ingen smärtstillande medicin som hjälper, har fått ordination på alvedon och nu senare citodon..funkar ej. Hyr en tens-apparat och kör med varmt bad, det ger lite lindring iaf. Även gravidmassage är skönt, men bör inte göras förrän efter v12....visserligen en tillfällig avkoppling..men massören kan hjälpa dig med att få bort de värsta knutarna.

  • HepaticaNobilis

    Jag hade ont runt vecka 6 och blev sjukskriven på heltid vecka 8, jobbar inom hemtjänsten och det var helt omöjligt att klara av det jobbet :/

    Är nu i vecka 20 och har börjat med citodon på nätterna för att kunna sova.

  • elinafinabajs

    I vecka 6 nu och blir orolig av det ni skriver... Har fruktansvärt ont och mår skit dåligt, vill verkligen inte att de ska fortsätta...

  • Emelie1988

    Är nu i vecka 12 å de e hemskt om ja rör mig för myk ???? jobba som Assistent å har lyft klarar inte de längre ska träffa bm på fre

Svar på tråden foglossning ??