• Anonym (anonym tjej)

    Pojkvän är barnslig

    Hej! Jag är tillsammans med en kille som jag älskar men han är väldigt barnslig. Vi är båda 20 år och han tog upp ämnet äktenskap och började skoja och skämta om det och frågade om jag ville gifta mig med honom på ett oseriöst sätt. Jag blev upprörd eftersom detta är något jag vill höra om tio år kanske. Inte nu. Och inte såhär. Det känns som att han tar mig för givet och redan bestämt sig att vi ska gifta oss i framtiden. Jag har en bild av hur ett frieri ska se ut (som i film) och detta krossade verkligen den bilden. Jag blir ledsen då han inte uppfyller denna bild och skämtar om det som att allt redan är planerat och klart. Hjälp? 

  • Svar på tråden Pojkvän är barnslig
  • Påven Johanna
    Anonym (anonym tjej) skrev 2015-12-01 17:45:19 följande:

    Hej! Jag är tillsammans med en kille som jag älskar men han är väldigt barnslig. Vi är båda 20 år och han tog upp ämnet äktenskap och började skoja och skämta om det och frågade om jag ville gifta mig med honom på ett oseriöst sätt. Jag blev upprörd eftersom detta är något jag vill höra om tio år kanske. Inte nu. Och inte såhär. Det känns som att han tar mig för givet och redan bestämt sig att vi ska gifta oss i framtiden. Jag har en bild av hur ett frieri ska se ut (som i film) och detta krossade verkligen den bilden. Jag blir ledsen då han inte uppfyller denna bild och skämtar om det som att allt redan är planerat och klart. Hjälp? 


    Så frieriet ska se ut som på film? Och din bild av detta krossades av att han skämtade om giftermål? Och han är den som är barnslig?
  • Anonym (Madde)

    Det var kanske inget roligt skämt, men du märkte ju själv att han inte menade allvar så varför skulle hans skämt krossa din drömbild av ett äkta frieri? Jag tycker inte du behöver se hans skämt som ett tecken på att han tar dig för givet.

  • Påven Johanna

    Jag tycker dock att det är okej att vara barnslig när man är 20. Däremot kan jag väl tycka att du ts verkar ha lite mer att jobba med än din kille, i alla fall på den front som är aktuell här.

  • Anonym (herr G)
    Tihi skrev 2015-12-01 17:56:29 följande:

    Ni verkar barnsliga båda två.


    Mycket barnsliga båda två.
  • Dixie
    Anonym (anonym tjej) skrev 2015-12-01 17:45:19 följande:

     Jag har en bild av hur ett frieri ska se ut (som i film) och detta krossade verkligen den bilden. 


    fast då bör du nog ha en mer realistisk framtidsplan!  

    två vuxna människor som vill leva tillsammans diskuterar ju hur de vill ha sitt liv och beslutar om förlovning/äktenskap/barn etc - det funkar ju inte att kvinnan sitter hemma och väntar på ett romantiskt frieri....
    (du kan ju söka på alla de trådar som finns om detta - om hur kvinnor vill ha ett jämställt förhållande - förutom när det kommer till frieri - då ska helt plötsligt kvinnan förvandslas till ett objekt som bara väntar på att mannen ska ta alla beslut..... och männens som aldrig friar)
  • Anonym (......)

    Min kommentar försvann av någon anledning, så jag får väl skriva det igen, det verkar vara DU som är barnslig.

  • Anonym (omogna)

    Det är inte jag som är omogen, det är du som är en bajskorv... 

  • Dixie

    Är du TS?!


    Anonym (omogna) skrev 2015-12-02 15:18:13 följande:

    Det är inte jag som är omogen, det är du som är en bajskorv... 


  • jagärjagvemärdu

    Han kanske skämtade för att se hur du skulle reagera? Kanske är det så att han funderar på att fria och ville "skoja till det" men ändå få veta vad du tycker. Hur ska han veta att du vill gifta dig om 10 år kanske om ni inte pratar om det? Finns många tjejer/kvinnor (och män) som vill gifta sig och kanske få barn tidigt. Kanske är han en sådan person och ville se om du också ville det.

Svar på tråden Pojkvän är barnslig