• london

    Kan man fixa sim-kort hos en Telia butik?

    Gah!
    Är superless på Telia som bara strular och skickar fel storlek på sim-kort och missar saker i beställningen.

    Kan jag gå in i en fysisk Teliabutik och fixa så att jag får ett sim-kort med mitt gamla nr på studs?

  • Svar på tråden Kan man fixa sim-kort hos en Telia butik?
  • london
    Ful Anka skrev 2015-12-01 23:28:49 följande:

    Absolut.


    Åh, så jag får det i handen och kan använda på direkten?
  • Ful Anka
    london skrev 2015-12-01 23:29:57 följande:
    Åh, så jag får det i handen och kan använda på direkten?
    Javisst men, hur kan dom skicka fel sim-kort?? Det är ju liksom 3 storlekar i ett.
    Du knäpper ju fram den storlek du ska ha????
    This is my life and I don't care
  • london
    Ful Anka skrev 2015-12-01 23:33:48 följande:
    Javisst men, hur kan dom skicka fel sim-kort?? Det är ju liksom 3 storlekar i ett.
    Du knäpper ju fram den storlek du ska ha????
    Tack för svar!

    Ja, det följde med ett simkort i själva "telefonlådan" jag hämtade ut från postombudet där man kunde trycka ut antingen sim, micro eller nano kort. Problemet var att det inte fanns något nr på det (och inte MITT gamla nr). På kuvertet kortet låg i stod det "Nr 07         ". På sim-kortet jag fick hemskickat, med mitt gamla nummer, gick det bara att trycka ut sim och micro, inget nano. Suck stön och pust.
  • Ful Anka
    london skrev 2015-12-01 23:38:14 följande:
    Tack för svar!

    Ja, det följde med ett simkort i själva "telefonlådan" jag hämtade ut från postombudet där man kunde trycka ut antingen sim, micro eller nano kort. Problemet var att det inte fanns något nr på det (och inte MITT gamla nr). På kuvertet kortet låg i stod det "Nr 07         ". På sim-kortet jag fick hemskickat, med mitt gamla nummer, gick det bara att trycka ut sim och micro, inget nano. Suck stön och pust.
    OK, shit, ta med dig det till butiken så löser dom detta åt dig.
    This is my life and I don't care
  • london
    Ful Anka skrev 2015-12-01 23:41:41 följande:
    OK, shit, ta med dig det till butiken så löser dom detta åt dig.
    Tack så mycket! Skäms lite efter att jag skrivit två arga mail i affekt till telias support men nu har jag lugnat ner mig och får väl ta och lösa det i teliabutiken istället.
  • Demmpa

    Logga in på "Mina sidor" på Telia.se,
    Klicka dig vidare till ditt mobilabonnemang,
    Klicka vidare "Administrera SIM-kort"
    Klicka vidare "beställ/byt simkort"
    Markera "byt storlek på simkort" - klicka "beställ nytt sim-kort"

  • london

    Tack för hjälpen, jag gick in i en teliabutik och fick nytt nano på direkten!

  • Ful Anka
    london skrev 2015-12-07 12:20:56 följande:

    Tack för hjälpen, jag gick in i en teliabutik och fick nytt nano på direkten!


    Precis, skit enkelt.
    This is my life and I don't care
Svar på tråden Kan man fixa sim-kort hos en Telia butik?