• Maac

    Ska man berätta att man inte är seriös?

    Jag har aldrig varit singel i vuxen ålder (förrän nu) och saknar alla skills. Jag har en tre, fyra flirtar på gång och vill verkligen bara ha kul, absolut inget förhållande. Har blivit utbjuden av två men inte tackat ja än. Har varit och fikat med en flirt som jag känner mer sen innan. Han förklarade att han fallit för mig så det avslutade jag illa kvickt.

    Hur framför man att "bara så du vet är det här ingen seriös dejt"?. Jag vill eventuellt ligga, eventuellt käka middag, men jag vill inte hålla mig till en person eller blanda in känslor.

  • Svar på tråden Ska man berätta att man inte är seriös?
  • Botad

    Prova med typ "jag har nyligen gått ur ett långt förhållande och är inte redo rusa in i ett nytt. Men jag är attraherad av dig!" Eller nån variant på det.

    Då har du sagt det du vill säga:)

  • Let it Rain
    Botad skrev 2015-12-02 02:32:46 följande:

    Prova med typ "jag har nyligen gått ur ett långt förhållande och är inte redo rusa in i ett nytt. Men jag är attraherad av dig!" Eller nån variant på det.

    Då har du sagt det du vill säga:)


    Nej, det är inte tillräckligt tydligt. Det krävs snarare något i stil med "jag har just kommit ur ett långt förhållande och är inte redo för något seriöst".
  • Fjäril kär

    var ärlig och du kan formulera dig ungefär som att "jag har nyss lämnat ett långt förhållande och är inte intresserad av något nytt utan vill dejta, träffa folk och ha trevligt" 

    min egen erfarenhet är att börjar man linda in sig i ord med att man inte är redo och kanske längre fram man kan inleda något osv så finns det alltid folk som hänger sig kvar oh försöker övertyga en om att "sen" innebär just nu och att man bara behöver övertalas.. 

    var brutalt ärlig och säg att du är inte intresserad av annat än typ sex 

  • Maac

    Tack för era tips! Nu vet jag vad jag ska säga.

    Men när ska man säga det? Under en dejt? Låt oss säga att jag bara ska träffa en och ta en öl, varför vi ska ses har ingen av oss nämnt men det flirtas och det skulle vara trevligt.

    Tänk om jag säger vad jag är ute efter och så blir det pinsamt för att han kanske inte ens tänkt tanken. Alltså att jag ligger lite för långt fram i mina tankar.

    Eller är det ok att prata om det direkt?

  • Fjäril kär
    Maac skrev 2015-12-02 23:55:26 följande:

    Tack för era tips! Nu vet jag vad jag ska säga.

    Men när ska man säga det? Under en dejt? Låt oss säga att jag bara ska träffa en och ta en öl, varför vi ska ses har ingen av oss nämnt men det flirtas och det skulle vara trevligt.

    Tänk om jag säger vad jag är ute efter och så blir det pinsamt för att han kanske inte ens tänkt tanken. Alltså att jag ligger lite för långt fram i mina tankar.

    Eller är det ok att prata om det direkt?


    På vilket sätt träffar du dessa flirtar? Via nätet? Är det folk du känner? Krogen?
  • Let it Rain
    Maac skrev 2015-12-02 23:55:26 följande:

    Tack för era tips! Nu vet jag vad jag ska säga.

    Men när ska man säga det? Under en dejt? Låt oss säga att jag bara ska träffa en och ta en öl, varför vi ska ses har ingen av oss nämnt men det flirtas och det skulle vara trevligt.

    Tänk om jag säger vad jag är ute efter och så blir det pinsamt för att han kanske inte ens tänkt tanken. Alltså att jag ligger lite för långt fram i mina tankar.

    Eller är det ok att prata om det direkt?


    Ett säkert tips isf är ju att börja prata om exet och föra in samtalet på att du inte ännu har kommit över honom.
  • Fjäril kär
    Maac skrev 2015-12-02 23:55:26 följande:

    Tack för era tips! Nu vet jag vad jag ska säga.

    Men när ska man säga det? Under en dejt? Låt oss säga att jag bara ska träffa en och ta en öl, varför vi ska ses har ingen av oss nämnt men det flirtas och det skulle vara trevligt.

    Tänk om jag säger vad jag är ute efter och så blir det pinsamt för att han kanske inte ens tänkt tanken. Alltså att jag ligger lite för långt fram i mina tankar.

    Eller är det ok att prata om det direkt?


    min fråga till dig ovanför handlar ju lite om anledningen till hur ni träffas. Är det någon du raggar på krogen så måste det ju inte bli mer än en natt.

    Egentligen så är du  ju inte tvingad av artighet att fortsätta höra av dig efter en dejt oavsett om du raggar på krogen, nätet eller någon du känner . Faktiskt. 

    Jag trycker på att du ska vara ärlig. Vill du ha en kk eller bara träffa någon för sex och sen glömma och gå hem så måste du faktistk säga det rätt ut och gärna så tidigt som möjligt. 

    När jag var singel och dejtade runt så var jag tydlig med vad jag ville redan i dom första trevande sms:en och mailen, alltså innan man ens börjat fråga om dejt. Just för att inte skapa onödig förväntan. 
  • Maac
    Fjäril kär skrev 2015-12-03 10:36:31 följande:
    min fråga till dig ovanför handlar ju lite om anledningen till hur ni träffas. Är det någon du raggar på krogen så måste det ju inte bli mer än en natt.

    Egentligen så är du  ju inte tvingad av artighet att fortsätta höra av dig efter en dejt oavsett om du raggar på krogen, nätet eller någon du känner . Faktiskt. 

    Jag trycker på att du ska vara ärlig. Vill du ha en kk eller bara träffa någon för sex och sen glömma och gå hem så måste du faktistk säga det rätt ut och gärna så tidigt som möjligt. 

    När jag var singel och dejtade runt så var jag tydlig med vad jag ville redan i dom första trevande sms:en och mailen, alltså innan man ens börjat fråga om dejt. Just för att inte skapa onödig förväntan. 
    Oj, såg inte att du svarat! Tack! Blir så himla glad för coachning!

    Det har inte varit någon från nätet, utan folk jag träffat genom bekanta, och en genom krogen.

    Nu träffade jag en häromdagen, jag tror det var en dejt även om det inte var uttalat.Vi träffades på krogen en gång och bara pratade och jag var tvungen att gå. Vi hade massor kvar att prata om kändes det som.

    I alla fall bestämde vi att vi skulle ses och ta en öl och prata mer. Det gjorde vi, flera stycken, det var mycket trevligt, vi pratade hela kvällen och vi hade sex. Jag vill gärna träffas igen, kanske äta mat, dricka öl och ha sex igen. Men jag vill verkligen inte binda upp mig eller bli kär eller något annat jobbigt.

    Han har frågat om jag vill ses igen. Jag sa ja och han ville ses väldigt snart, så jag sa att jag inte kunde den närmsta veckan. Måste få andas liksom. Han har skrivit meddelanden till mig varje dag, oftast helt neutrala, oerhört trevliga, jätterolig att snacka med, men ett där det stod att han längtade tills vi skulle ses. Då blir jag ju genast skiträdd och svarade nåt helt annat. Kanske borde jag tagit tillfället i akt...

    Nu känner jag att jag kan inte prata med honom via sms, det borde jag göra när vi ses? Eller borde jag redan nu? 

    Allt detta låter så sjukt banalt, men jag är så ovan och vet verkligen inte hur jag ska bete mig!
  • Dunderochbrak

    Tycker absolut du måste vara ärlig. Då kan de välja själva om de vill gå in i nåt på "dina" villkor eller ej. Trist om de tror på nåt seriöst och så drar du när de blivit intresserade :(


    Säg bara att du precis gått ur ett förhållande och inte letar efter nåt seriöst just nu. Så kan de välja själva.

  • Maac
    Dunderochbrak skrev 2016-01-31 11:03:13 följande:

    Tycker absolut du måste vara ärlig. Då kan de välja själva om de vill gå in i nåt på "dina" villkor eller ej. Trist om de tror på nåt seriöst och så drar du när de blivit intresserade :(

    Säg bara att du precis gått ur ett förhållande och inte letar efter nåt seriöst just nu. Så kan de välja själva.


    Jag har fortfarande inte sagt något... Så himla dåligt av mig :(

    Men han har märkt av signalerna och backat som tur är. Vi har träffats några gånger till och han är väldigt svår att förstå sig på. Vi hörs inte så ofta längre, men någon gång per vecka fortfarande. Nu tror jag inte att jag behöver säga något. Men om jag hamnar i samma sits igen kommer jag att vara tydlig.

    Eller så borde jag vara tydlig nu. Jag har inte haft sex med någon annan sen vi började ses. Först kändes det självklart att jag skulle kunna ha det men nu hade det känts fel att ha eftersom han kanske tror nåt annat om oss.

    Jag fegar eftersom jag är rädd att han ska tycka det är löjligt och att han inte alls menat något.
  • Fjäril kär
    Maac skrev 2016-01-31 23:45:49 följande:

    Jag har fortfarande inte sagt något... Så himla dåligt av mig :(

    Men han har märkt av signalerna och backat som tur är. Vi har träffats några gånger till och han är väldigt svår att förstå sig på. Vi hörs inte så ofta längre, men någon gång per vecka fortfarande. Nu tror jag inte att jag behöver säga något. Men om jag hamnar i samma sits igen kommer jag att vara tydlig.

    Eller så borde jag vara tydlig nu. Jag har inte haft sex med någon annan sen vi började ses. Först kändes det självklart att jag skulle kunna ha det men nu hade det känts fel att ha eftersom han kanske tror nåt annat om oss.

    Jag fegar eftersom jag är rädd att han ska tycka det är löjligt och att han inte alls menat något.


    Men det är ju vad DU vill som räknas.

    Varför ska du tassa kring honom när du faktiskt inte är intresserad?

    Vad han tycker eller tror är ju fullständigt irrelevant.
  • Blyg så in i bomben HJÄLP

    Jag tycker tjejer ska säga rakt på saken. Jag gilla dig, men jag vill inte inleda något förhållande. Vi kan kan ju ses och mysa ihop ändå. om Du också känner dig samma. Så hade jag på min förra dejt med en tjej. Det vad trevligt tills hon frågade lite om mig om jag vill har mina prylar hos hennes. Då vad det STOP för mig. inga mer träff.

  • Maac
    Teddis skrev 2016-02-01 00:06:32 följande:

    "Jag är inte ute efter att träffa den rätta"


    Klockren kommentar!
  • Maac
    Fjäril kär skrev 2016-02-01 05:27:56 följande:

    Men det är ju vad DU vill som räknas.

    Varför ska du tassa kring honom när du faktiskt inte är intresserad?

    Vad han tycker eller tror är ju fullständigt irrelevant.


    Ja, egentligen. Men det känns så mycket mer komplicerat att något när jag väl träffar honom. Då är det så himla trevligt att jag inte vill avbryta det trevliga med snack.

    Men med den här killen behövs det nog inte längre. Men jag har lärt mig till nästa gång. Tänk så mycket analyserande jag kommer slippa då :)
Svar på tråden Ska man berätta att man inte är seriös?