• Anonym (Ska börja)

    Elvanse, biverkningar?

    Vad har ni haft för biverkningar av Elvanse? Eller goda verkningar också för den delen.

  • Svar på tråden Elvanse, biverkningar?
  • Anonym (Just slutat pga graviditet)

    Elvanse har funkat jättebra för mig! Hade inga biverkningar alls av dem när jag ätit dem ett tag, men precis i början blev jag lite nere på dem. Eller inte nere, men mer som att jag tappade förmågan att känna känslor. Det försvann dock.

  • Anonym (Ska börja)

    Så bra! Är lite rädd att bli speedad, svårt att sova eller ont i magen. Hur lång tid tar det innan man får effekt?

  • Anonym (japp)
    Anonym (Ska börja) skrev 2015-12-09 11:12:53 följande:

    Så bra! Är lite rädd att bli speedad, svårt att sova eller ont i magen. Hur lång tid tar det innan man får effekt?


    Jag fick effekt efter några timmar
  • Lkw

    Det enda negativa för mig är att min puls går riktigt jäkla snabbt i någon timma och att jag aldrig känner mig hungrig. Annars är den nog den bästa jag har haft för min ADD

  • Flisan79

    Min man fick tryck i huvudet och blev "låg". Funderar på om han eg behövde öka dosen och hålla på längre.

    Har läst att många tycker den fungerar ojämnt trots att det är det som man ska slippa.

  • Anonym (Ska börja)
    Lkw skrev 2016-01-08 05:12:00 följande:

    Det enda negativa för mig är att min puls går riktigt jäkla snabbt i någon timma och att jag aldrig känner mig hungrig. Annars är den nog den bästa jag har haft för min ADD


    Intressant, jag har också ADD. Hur länge har du ätit den?
  • Anonym (Ska börja)
    Flisan79 skrev 2016-01-08 10:36:19 följande:

    Min man fick tryck i huvudet och blev "låg". Funderar på om han eg behövde öka dosen och hålla på längre.

    Har läst att många tycker den fungerar ojämnt trots att det är det som man ska slippa.


    Knepigt. Jag vill också bli mer jämn i humöret, fungera normalt & så.
  • Anonym (tagit i ett år)

    Jag tar medicinen mot ADD och den hjälper mig verkligen att fokusera. Jag blir mycket mer motiverad i skolan och får mycket bättre betyg. Socialt däremot blir jag mer nere utav medicinen och även väldigt lätt irriterad. Jag blir ju som sagt väldigt fokuserade i skolan men stör mig då väldigt mycket på oljud runt omkring som om läraren tillexempel håller en föreläsning och någon antecknar på datorn så blir jag sjukt irriterad utav knappljudet, men jag har alltid varit känslig för ljud. 

  • Anonym (Ska börja)
    Anonym (tagit i ett år) skrev 2016-02-06 00:44:11 följande:

    Jag tar medicinen mot ADD och den hjälper mig verkligen att fokusera. Jag blir mycket mer motiverad i skolan och får mycket bättre betyg. Socialt däremot blir jag mer nere utav medicinen och även väldigt lätt irriterad. Jag blir ju som sagt väldigt fokuserade i skolan men stör mig då väldigt mycket på oljud runt omkring som om läraren tillexempel håller en föreläsning och någon antecknar på datorn så blir jag sjukt irriterad utav knappljudet, men jag har alltid varit känslig för ljud. 


    Hm, jag har ingen lust att bli låg o deppad (som andra ovan också skrivit), men vill gärna ha det där fokuset. Vet inte hur jag ska göra nu....
Svar på tråden Elvanse, biverkningar?