• Anonym (Kaffedraken)

    Staffan har en snabeldräng...

    Dottern, 3år, hävdar bestämt att Staffan, i visan, har en snabeldräng. Hon vill veta vad snabeldräng betyder

    "Trygga räkan ingen vara än godzillas barnaskara" är ju en klassiker (och möjlig myt)... Fler exempel på missuppfattade låttexter hemma hos er?

  • Svar på tråden Staffan har en snabeldräng...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Dottern sjöng "sankta tokfia" under luciatåget förra året.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kaffedraken)
    fluu skrev 2015-12-05 13:18:26 följande:

    Dottern sjöng "sankta tokfia" under luciatåget förra året.


  • Anonym (Kaffedraken)

    När jag var liten sjöng jag "Roj och Roger har en mackig hop" (från barnprogrammet Macken ska vara att de har en mack ihop)

    Dottern ska av nån anledning sjunga Guld och Gröna Skogar i luciatåget och är har "logen natten lång" blivit "luga lacka long"

  • Anonym (Kaffedraken)

    Dottern, nyss fyllda 7 år, lyssnade på Darin "Ta mig tillbaka". Bara det att hon hörde helt fel och istället glatt sjöng "ta mig i baken".

    Är glad att hon var hemma och inte ute bland folk


    Är det här jag ska skriva nånting smart?!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Joci skrev 2015-12-05 22:00:06 följande:

    Dottern, nyss fyllda 7 år, lyssnade på Darin "Ta mig tillbaka". Bara det att hon hörde helt fel och istället glatt sjöng "ta mig i baken".

    Är glad att hon var hemma och inte ute bland folk


    hahah!

    Det måste finnas mer tok
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mellanmjölkens land skrev 2015-12-05 21:48:48 följande:
    Dottern ska av nån anledning sjunga Guld och Gröna Skogar i luciatåget och är har "logen natten lång" blivit "luga lacka long" smile2.gif
    Det är skånskan som gör det. Ingenting blir begripligt om man säger eller sjunger det på skånska.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vilken rolig & gullig tråd!

    Jag vill höra mer. Tyvärr kommer jag själv inte på nåt skriva i tråden (inga barn än).

  • Anonym (Kaffedraken)
    v i r r a skrev 2015-12-06 20:18:40 följande:

    Idag var det mer jullåtar.

    Nu är det jul igen... och däremellan kommer pastan


  • Anonym (Kaffedraken)

    Staffan är en tallegren enligt 5-åriga dottern. Och han har visst taco-ljus och hjärna också hehehe! Så underbart när hon övar på luciasånger!

  • Anonym (Kaffedraken)
    honeybee78 skrev 2015-12-07 17:42:21 följande:

    Staffan är en tallegren enligt 5-åriga dottern. Och han har visst taco-ljus och hjärna också hehehe! Så underbart när hon övar på luciasånger!


    Denne Staffan alltså! Vilken lirare han verkar vara
  • Anonym (Kaffedraken)

    Sockerbagaren: och är du snäll så kan du få, men e du SNYGG så får du gå....enligt dottern på 4 år

  • Anonym (Kaffedraken)

    Enligt sambon körde dottern en ny variant av Staffan idag på luciatåget: "Staffan hoppade från stallegren".


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Staffan har en snabeldräng...