• Anonym (Mimmi­)
    Äldre 8 Dec 16:14
    14848 visningar
    41 svar
    41
    14848

    Mitt ex hatar mig

    Hej!

    Jag och mina barns far separerade för över 3 år sedan. Jag tog beslutet.

    Jag träffade en ny karl.

    Förjävligt gjort av mig enligt honom. En dålig mamma osv osv.

    Tre månader senare träffar han själv en ny kvinna. De har barn tillsammans idag som är 2 år. Så graviditeten hände väldigt snabbt därefter.

    Nu till problemet.

    Jag är glad att han har ny familj och även att jag har det. Men mitt ex hatar mig fortfarande, är alltid tjurig, otrevlig i telefon osv. Pratar med mig som om jag vore ett barn.

    Hur långe har han ett att vara tjurig på mig?

  • Svar på tråden Mitt ex hatar mig
  • Anonym (Shith­appens­)
    Äldre 8 Dec 16:19
    #1

    Han kanske hatar dig för att han älskar dig. Det var ju du som trots allt tog beslutet.,

  • Bella1­000
    Äldre 8 Dec 16:49
    #2

    Han kan säkert hata dig för alltid! Det betyder väl egentligen att han blev väldigt sårad och kan inte komma över det som hände mellan er

  • Äldre 8 Dec 16:51
    #3

    Vadå rätt att vara tjurig? Han har väl rätt att vara ett pucko precis hur länge han vill. Ta inte åt dig. Klagar han på dig, lägg på luren. Tala om att du ENDAST pratar om saker som rör ert barn, inget annat och tänker han vara otrevlig (om han blir det, inte bara att han låter tjurig) så vill du inte heller tala med honom. Då får ni ta allt via sms eller mail.

  • Anonym (Mimmi­) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 16:56
    #4

    Ja vi pratar såklart via sms. Han svarar ej når man ringer då är sms lättast. Och såklart enbart om barnen. Men han tycker inte man behöver ha kontakt alls. Vilket jag anser är ett måste.

    Men hur kan han va sur så långe han är ju nykär och har ny familj

  • Äldre 8 Dec 22:31
    #5
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-12-08 16:56:00 följande:

    Ja vi pratar såklart via sms. Han svarar ej når man ringer då är sms lättast. Och såklart enbart om barnen. Men han tycker inte man behöver ha kontakt alls. Vilket jag anser är ett måste.

    Men hur kan han va sur så långe han är ju nykär och har ny familj


    Vissa kan vara sura hela livet, inget att bry sig i. Vad måste ni ha kontakt om? Annat än vid umgänge om det är något specifikt som att barnet har medicin eller liknande. I övrigt behövs ingen kontakt. Jo, så klart om man måste till akuten med barnet och sånt, men annars? Nä. Vad ska ni ha kontakt om?
  • Anonym (Mimmi­) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 22:48
    #6

    Vilka tider vi ska lämna, om barnen ska leka med kompisar istället så man måste lämna/hämta senare. Födelsedagar/julplanering/semesterplanering/sjukdomar osv.

  • Anonym (Asimo­varen)
    Äldre 9 Dec 00:14
    #7

    I vilken ordning gjorde du, skilsmässa sedan ny karl eller tvärtom?

  • Äldre 9 Dec 00:27
    #8
    Rappakalja skrev 2015-12-08 16:51:06 följande:

    Vadå rätt att vara tjurig? Han har väl rätt att vara ett pucko precis hur länge han vill. Ta inte åt dig. Klagar han på dig, lägg på luren. Tala om att du ENDAST pratar om saker som rör ert barn, inget annat och tänker han vara otrevlig (om han blir det, inte bara att han låter tjurig) så vill du inte heller tala med honom. Då får ni ta allt via sms eller mail.


    Amen!
  • Anonym (Mimmi­) Trådstartaren
    Äldre 9 Dec 05:30
    #9

    Jag började prata med min Karl när vi skilt oss fast eftersom barn finns i bilden så var vi ju gifta på papper i 6 månader.

  • Äldre 9 Dec 07:21
    #10

    Han behöver inte vara kär alls i den nya. Låter mer som att han "tog första bästa" för att försöka komma över dig.

    Du får nog lära dig att leva med hans hat ett tag till.

Svar på tråden Mitt ex hatar mig