• Äldre 14 Dec 10:07
    2261 visningar
    6 svar
    6
    2261

    40 år och lyckligt gravid med tvillingar

    Hej!

    Jag är nyss 40 fyllda, och gravid i v 14 med tvåäggstvillingar (IVF, första försöket). Jag har en son sedan tidigare (född 09, inte IVF).

    Jag har sökt i forumet efter någon/några i liknande situation och inte lyckats, det skulle vara roligt att hitta några i en liknande situation att följas längs vägen med.

  • Svar på tråden 40 år och lyckligt gravid med tvillingar
  • Äldre 14 Dec 19:39
    #1

    Vad roligt att höra, GRATTIS!! 
    Jag ska på VUL imorgon och kanske också ser två pickande hjärtan. Är supernojig över att det är något som är fel..  Vilken klinik  gjorde du IVF på och gick de med insättning av två embryos?

  • Äldre 15 Dec 18:16
    #2

    Om du har Facebook finns vi många där i gruppen "Tvillingar 2016". Jag skälv är 38 och väntar vårt 2:aoch 3:e barn i januari :)

  • Äldre 16 Dec 10:35
    #3

    Hur har det gått med ditt VUL Smugs? Vi valde Falun som klinik.
    Jag fattar fortfarande inte varför vi fick två ägg av vår läkare.
    Vårt allra första försök slutade snopet, vi hade nio fina embryon och när vi anlände till kliniken fick vi veta att alla blivit "förstörda". Läkaren hade ingen förklaring.
    Efter att odling skett på embryon stod det klart att det var bakteriekontaminering. Från labbet? Från oss?
    Så på försök nummer två (första riktiga) hade vi två prima embryon och ett ok. Vi erbjöds att sätta tillbaka båda. Jag trodde inte det skulle funka, inte läkaren heller (!) men det gjorde det.

    Tack för tipset om Facebook, jag är inte med men min man är och jag surfar in på hans. Jag förutsätter att även män är välkomna????

  • Äldre 16 Dec 10:42
    #4

    Vilken klinik har du varit på Smugs?

  • Äldre 19 Dec 09:39
    #5

    VUL gick bra i veckan och såg ETT embryo. Så nu vet vi att det inte är tvillingar. Dock var jag tidig för UL och fick en ny tid nästa vecka.

  • Äldre 19 Dec 09:42
    #6

    Tvillingar verkar vara extremt vanligt vid 40 års ålder, stött på flera stycken. coolt!

Svar på tråden 40 år och lyckligt gravid med tvillingar