• Anonym (Marre)

    Jag har 13 barn och 20 barnbarn.

    Hej

    Jag är mamma till 13 barn och mormor/farmor till 20 barnbarn, Stöter ofta på fördomar. Fråga vad du vill.

  • Svar på tråden Jag har 13 barn och 20 barnbarn.
  • Anonym (Hej)

    Härligt med en sån stor familj.. Undrar bara hur du/ni hanterar barnens egen tid med er. Och hur stor blir eran matkostnad i månaden.

  • Anonym (Marre)
    Anonym (Hej) skrev 2015-12-14 15:53:33 följande:
    Härligt med en sån stor familj.. Undrar bara hur du/ni hanterar barnens egen tid med er. Och hur stor blir eran matkostnad i månaden.
    Tack! Det har aldrig känts som ett problem eftersom barnen är i väldigt spridda åldrar, äldsta var 24 när yngsta föddes. Men det gällde att varje dag ta och göra något med bara ett barn. Det kunde vara något litet som att rensa grönsakslandet ihop eller så. Skulle det småhandlas så tog vi med oss ett barn och passade på att prata. Sedan försökte och försöker vi alltid att ta en dag då och då ihop med ett barn och kanske åka iväg. Varje barn fick också en weekendresa till Stockholm med en förälder när de fyllde 15.
    Nu är matkostnaden inte så hög eftersom vi bara har två barn hemma. Men när den var som högst så handlade det nog om 12000 i månaden.
  • fluu

    Oj! Hur gamla är dina barn och hur gamla är barnbarnen?


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Marre)
    fluu skrev 2015-12-14 15:59:56 följande:
    Oj! Hur gamla är dina barn och hur gamla är barnbarnen?
    Mina barn är 39, 37,36,32,31,30,25,24,24,22,19,17 och 15 år. 
    Mina barnbarn är 5,4, 21, 20, 16, 16,12, 16, 4, 1, 6, 3, 2, 6, 5, 4, 2, 0, 0 och 1 år.
  • Anonym (P)

    Hur många barnbarn tror du att du kommer få totalt? :)

  • Anonym (Marre)
    Anonym (P) skrev 2015-12-14 16:09:03 följande:
    Hur många barnbarn tror du att du kommer få totalt? :)
    Ojoj, det "vågar" jag knappt tänka på ;) Flera av mina barn som har barn är färdiga med barn och jag har en vuxen son som sagt att han inte vill ha några barn alls och ena  sonen kan inte få barn om han fortsätter ihop med sin fru(och det hoppas jag att han gör). Min yngste son vill ha minst fem barn säger han så det kan nog bli 30 barnbarn i alla fall.
  • fluu
    Anonym (Marre) skrev 2015-12-14 16:05:20 följande:
    Mina barn är 39, 37,36,32,31,30,25,24,24,22,19,17 och 15 år. 
    Mina barnbarn är 5,4, 21, 20, 16, 16,12, 16, 4, 1, 6, 3, 2, 6, 5, 4, 2, 0, 0 och 1 år.
    Oj! Jag måste bara fråga.... kommer du ihåg allas födelsedagar och åldrar eller har du det uppskrivet? Jag skulle ha svårt att minnas allt tror jag.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Marre)
    fluu skrev 2015-12-14 16:13:35 följande:
    Oj! Jag måste bara fråga.... kommer du ihåg allas födelsedagar och åldrar eller har du det uppskrivet? Jag skulle ha svårt att minnas allt tror jag.
    Haha, det förstår jag. Jag minns alla födelsedagar och åldrar, men jag får tänka på mina barn i åldersordning och mina barnbarn från äldstas barn till yngst för att inte råka missa något barnbarn.
  • fluu
    Anonym (Marre) skrev 2015-12-14 16:17:59 följande:
    Haha, det förstår jag. Jag minns alla födelsedagar och åldrar, men jag får tänka på mina barn i åldersordning och mina barnbarn från äldstas barn till yngst för att inte råka missa något barnbarn.
    Imponerande!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (P)
    Anonym (Marre) skrev 2015-12-14 16:11:43 följande:
    Ojoj, det "vågar" jag knappt tänka på ;) Flera av mina barn som har barn är färdiga med barn och jag har en vuxen son som sagt att han inte vill ha några barn alls och ena  sonen kan inte få barn om han fortsätter ihop med sin fru(och det hoppas jag att han gör). Min yngste son vill ha minst fem barn säger han så det kan nog bli 30 barnbarn i alla fall.
    Känns det fortfarande speciellt när du får ett nytt barnbarn eller har du hunnit vänja dig, om du förstår hur jag menar. :)
Svar på tråden Jag har 13 barn och 20 barnbarn.