• glittersol

    Bim i början av januari 2016! <3

    Hej hopp!!

    En tråd för oss med bim å början av januari!

    Jag har ägglossning 25/26de december

    och bim 8/9 januari !

    Detta blir vårt 6de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

    Jag och gubben min har vart tillsammans i 14år och bakar nu bebis.

    Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre! <3

    Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite.

    En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

  • Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3
  • frestelsen

    Jag har äl 25 o bim 8:e kul med samma:) om jag får äl nu. Hade ma början på november men haft mens nu. Lite små droppae av mens kvar men mer som spotings. Ska du ta äl-test?

  • schober

    Jag hoppar in här för jag BORDE ha BIM i början på januari, men jag är inte säker...

    Fick missfall i september i vecka 6, och efter det så har kroppen varit lite skum. Fick ägglossning, och sen mens efter sju veckor, och nu inväntar jag ägglossning nr två efter missfallet men ännu har den inte kommit...är ca två veckor sen nu... Är inte gravid igen, sorgligt nog.


    Har dock oregelbunden mens annars, mellan 32-48 dagar, men ÄL borde komma till veckan om man ska tolka mina symptom och ÄLtester rätt.

    Vi har försökt i ett år till nyår, är på försök 9, och haft sen dess ett plus som sagt blev missfall =/


    Jag har testat lite bisolvon, men inte fullt ut så det kan jag inte uttala mig om.


    Har testat att käka Efamol (Natljusolja) men har inte märkt nån skillnad.


    Karln käkar extra zink och folsyra samt multivitamin för män för att boosta simmarna lite =)


    Tänkte börja med munkpeppar om det inte tar sig denna månaden! Nu jäääävlar... annars får jag kräva pergotime!

  • glittersol
    frestelsen skrev 2015-12-14 19:19:20 följande:

    Jag har äl 25 o bim 8:e kul med samma:) om jag får äl nu. Hade ma början på november men haft mens nu. Lite små droppae av mens kvar men mer som spotings. Ska du ta äl-test?


    Härligt, kommer nog ta äl test den 25de

    Beklagar ditt ma! <3
  • frestelsen
    glittersol skrev 2015-12-14 20:07:23 följande:

    Härligt, kommer nog ta äl test den 25de

    Beklagar ditt ma! <3


    Fast om du har äl den 25/26 bör du börja innan. Eftersom testet blir positivt 48-24 h innan äl.

    Jag kommer börja testa om nån dag så jag är säker på äl :)
  • frestelsen
    schober skrev 2015-12-14 19:23:43 följande:

    Jag hoppar in här för jag BORDE ha BIM i början på januari, men jag är inte säker...

    Fick missfall i september i vecka 6, och efter det så har kroppen varit lite skum. Fick ägglossning, och sen mens efter sju veckor, och nu inväntar jag ägglossning nr två efter missfallet men ännu har den inte kommit...är ca två veckor sen nu... Är inte gravid igen, sorgligt nog.

    Har dock oregelbunden mens annars, mellan 32-48 dagar, men ÄL borde komma till veckan om man ska tolka mina symptom och ÄLtester rätt.

    Vi har försökt i ett år till nyår, är på försök 9, och haft sen dess ett plus som sagt blev missfall =/

    Jag har testat lite bisolvon, men inte fullt ut så det kan jag inte uttala mig om.

    Har testat att käka Efamol (Natljusolja) men har inte märkt nån skillnad.

    Karln käkar extra zink och folsyra samt multivitamin för män för att boosta simmarna lite =)

    Tänkte börja med munkpeppar om det inte tar sig denna månaden! Nu jäääävlar... annars får jag kräva pergotime!


    Jag har försökt i ett o ett halvt år med 3 mf. Va o tog prover förra veckan. Vad är pergotime? Är de de som sätter fart på äl?
  • glittersol
    schober skrev 2015-12-14 19:23:43 följande:

    Jag hoppar in här för jag BORDE ha BIM i början på januari, men jag är inte säker...

    Fick missfall i september i vecka 6, och efter det så har kroppen varit lite skum. Fick ägglossning, och sen mens efter sju veckor, och nu inväntar jag ägglossning nr två efter missfallet men ännu har den inte kommit...är ca två veckor sen nu... Är inte gravid igen, sorgligt nog.

    Har dock oregelbunden mens annars, mellan 32-48 dagar, men ÄL borde komma till veckan om man ska tolka mina symptom och ÄLtester rätt.

    Vi har försökt i ett år till nyår, är på försök 9, och haft sen dess ett plus som sagt blev missfall =/

    Jag har testat lite bisolvon, men inte fullt ut så det kan jag inte uttala mig om.

    Har testat att käka Efamol (Natljusolja) men har inte märkt nån skillnad.

    Karln käkar extra zink och folsyra samt multivitamin för män för att boosta simmarna lite =)

    Tänkte börja med munkpeppar om det inte tar sig denna månaden! Nu jäääävlar... annars får jag kräva pergotime!


    Välkommen!

    Beklagar missfallet! <3

    Spännande har aldrig hört talas om nåttljusolja!

    Vad ska det hjälpa för?

    Ja fasen stå på dig om det behövs, med dagens sjukvård behövs det!!
  • glittersol
    frestelsen skrev 2015-12-14 20:25:42 följande:

    Fast om du har äl den 25/26 bör du börja innan. Eftersom testet blir positivt 48-24 h innan äl.

    Jag kommer börja testa om nån dag så jag är säker på äl :)


    Jag brukar få positivt precis på dagen men det har en tendens att klia i fingrarna när man närmar sig så var nog någon dag innan!

    Är ju skönt att få ett streck på något test!
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3